וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההתחממות בדרום: צה"ל פרס סוללות כיפת ברזל ברחבי הארץ

13.11.2017 / 19:58

הסוללות מוקמו במוקדים שונים, בהם גם במרכז הארץ, זאת על רקע האיומים מצד הג'יהאד האסלאמי ובעקבות הרס מנהרת הטרור בגבול הרצועה. ראש הממשלה הזהיר אתמול: "רואים את חמאס אחראי לכל התקפה שיוצאת מרצועת עזה נגדנו"

עריכת וידאו: ניר חן

סוללות כיפת ברזל נפרסו באזורים שונים ברחבי הארץ, בהם גם מספר מוקדים באזור המרכז. פריסת הסוללות באה על רקע המתיחות הגוברת בגבול עזה לאחר הרס מנהרת הג'יהאד האסלאמי לפני כשבועיים.

בזמן שחלף מאז הריסת המנהרה בה נהרגו 14 מחבלים, החלה חלופת איומים בין ישראל לאנשי הארגון בעזה. ביום שבת הזהיר מתאם פעולות הממשלה בשטחים יואב מרדכי את הג'יהאד האסלאמי מפני תגובה אפשרית לפיצוץ המנהרה. "אנו ערים למזימה שרוקם הג'יהאד האסלאמי נגד ישראל", אמר מרדכי בסרטון שהופץ בשפה הערבית. "הוא משחק באש על גבם של תושבי עזה, ועל חשבון הפיוס הפלסטיני והאזור כולו".

לקריאה נוספת:
נתניהו מאיים: "נראה בחמאס אחראי לכל התקפה מרצועת עזה"
צה"ל יירט כלי טיס בלתי מאויש מסוריה שהתקרב לגבול רמת הגולן
האיראנים על הגדרות: במערכת הביטחון מאוכזבים מההסדר בדרום סוריה

סוללות כיפת ברזל במרכז הארץ 13 בנובמבר 2017. ראובן קסטרו
סוללת כיפת ברזל באזור המרכז, היום/ראובן קסטרו

בג'יהאד הגיבו לדבריו של מרדכי, ובעיתון ראי אל-יום נמסר מטעמם כי "האיומים שמשדרת ישראל מביעים את מצב הפחד והדאגה מתגובת ההתנגדות הפלסטינית". בתגובת הארגון צוין כי האיומים אינם מאיימים עליהם, וכי "הניסיון של היישות להדגיש כי התגובה בוצעה נגד מנהרה ובשטח ישראל היא הוכחה לפחדנות. להתנגדות יש יכולת וכלים להכות, והישות הציונית צריכה לדאוג".

בעקבות הדברים, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול בפתח ישיבת הממשלה כי ישראל תגיב "ביד קשה" לכל מי שינסה לתקוף את המדינה מכל גזרה שהיא. "בימים אלו יש עדיין מי שמשתעשע בלנסות התקפות על ישראל", הוסיף נתניהו, שהבהיר כי דבריו מכוונים "לכל גורם". לדבריו, "אנחנו רואים את חמאס אחראי לכל התקפה שיוצאת מרצועת עזה נגדנו".

עוד באותו נושא

צה"ל מאיים: הג'יהאד האסלאמי משחק באש; נגיב בעוצמה גם נגד חמאס

לכתבה המלאה
סוללות כיפת ברזל במרכז הארץ 13 בנובמבר 2017. ראובן קסטרו
כוננות מוגברת - גם במרכז/ראובן קסטרו

מלבד ההתחממות ברצועה, קיים חשש להסלמה גם בגזרת הצפון. בסוף השבוע יורט כלי טיס בלתי מאויש באמצעות סוללת טילי פטריוט המוצבת באזור צפת. כלי הטיס, ששימש לאיסוף מודיעין, הגיע מסוריה ויורט לאחר שנכנס לאזור המפורז שבגבול. בדובר צה"ל אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הכטב"מ יוצר ברוסיה.

גורם ביטחוני התייחס לנושא ואמר כי פעולת היירוט כללה שיגור טיל אחד. עוד אמר כי פעולת הזיהוי של כלי הטיס כללה, ככל הנראה, העברת מידע ובירור עם מנגנון התיאום בין ישראל לרוסיה בסוריה. במרחב רמת הגולן הסורית פועלים בכל עת כלי טיס בלתי מאוישים של סוריה, חיזבאללה, איראן ורוסיה.

ברקע הדברים, במערכת הביטחון הביעו אכזבה מההבנות בין ארצות הברית לרוסיה על הפסקת האש בדרום סוריה, במסגרתן הוסכם על שטח מפורז בעומק של שבעה קילומטרים מהגבול עם ישראל, זאת מחשש להתבססות איראן באזור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה ירושלים 7 בנובמבר 2017. רויטרס
הגיב לאיומים מעזה. ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת הממשלה/רויטרס

בחודשים האחרונים, פעלו גורמים מדיניים וביטחוניים באירופה, בארצות הברית וברוסיה ומדינות ערביות כדי להבהיר שישראל לא תסכים לנוכחות איראנית, בדמות חיזבאללה, ברמץ הגולן. לאחר דיאלוג מתמשך, ישראל הציבה תנאי ולפיו יש להרחיק כל פעילות איראנית ושל חיזבאללה ל-40 ק"מ מהגדר.

עם זאת, הרוסים, הפועלים יחד עם איראן ועם משטרו של בשאר אסד, השיבו כי המרחק הוא עניין זמני ולא קבוע, ואילו האמריקנים הסתייגו מכל החלטה וטענו כי המדיניות שתתקבל תחסוך בחיי אדם. ההודעה על המשך הפסקת האש, שהחלה ביולי, נמסרה לאחר פגישתם של דונלד טראמפ וולדימיר פוטין. גם ירדן שותפה להסדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully