וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיראנים על הגדרות: במערכת הביטחון מאוכזבים מההסדר בדרום סוריה

13.11.2017 / 9:10

למרות לחץ רב שהפעילה ישראל, רוסיה וארה"ב הסכימו על הרחקת הכוחות השיעיים רק עד 7 ק"מ מגבול הגולן, ולא ל-40 ק"מ כפי שדרשה. החשש הוא שכל נוכחות איראנית בסוריה תגביר את איום הטרור ככל שיחלוף הזמן

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

כחלק מההבנות בין ארצות הברית לרוסיה על הפסקת האש בדרום סוריה, הוסכם על שטח מפורז בעומק של שבעה קילומטרים מהגבול עם ישראל - אך במערכת הביטחון לא מתלהבים מכך, בלשון המעטה, מחשש להתבססות איראן באזור.

בחודשים האחרונים, פעלו גורמים מדיניים וביטחוניים באירופה, בארצות הברית וברוסיה ומדינות ערביות כדי להבהיר שישראל לא תסכים לנוכחות איראנית, בדמות חיזבאללה, ברמץ הגולן. לאחר דיאלוג מתמשך, ישראל הציבה תנאי ולפיו יש להרחיק כל פעילות איראנית ושל חיזבאללה ל-40 ק"מ מהגדר.

עם זאת, הרוסים, הפועלים יחד עם איראן ועם משטרו של בשאר אסד, השיבו כי המרחק הוא עניין זמני ולא קבוע, ואילו האמריקנים הסתייגו מכל החלטה וטענו כי המדיניות שתתקבל תחסוך בחיי אדם. ההודעה על המשך הפסקת האש, שהחלה ביולי, נמסרה לאחר פגישתם של דונלד טראמפ וולדימיר פוטין. גם ירדן שותפה להסדר.

לקריאה נוספת בנושא
פוטין וטראמפ בהצהרה משותפת: "אין פתרון צבאי למלחמה בסוריה"

דרוזים על גדר הגבול בעקבות הקרבות בחדר. רויטרס
כוחות צה"ל משקיפים על הגולן הסורי, החודש/רויטרס

במערכת הביטחון סבורים כי כל נוכחות איראנית בשטחה של סוריה תקדם פעולות טרור והרחבה של האיום על ישראל ככל שיחלוף הזמן, בין אם מדובר בשבעה ק"מ או 40 ק"מ מקו הגבול.

לפי הערכות, איראן שומרת בשלב זה על פרופיל נמוך, מאחר שהיא עסוקה בביסוס כוחה בשטחה של סוריה כדי להיערך ליום שאחרי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) הקורס. בטהראן לא יסתפקו רק בבסיסים עבור כוחות קרקעיים, אלא ככל הנראה גם בבסיסי טילים.

ביום שישי פרסמה רשת BBC תמונות לוויין, שלפי גורם ביון מערבי, מתעדות בניה של בסיס איראני מדרום לדמשק. לא ברור אם הוא יאוייש בכוחות איראניים, וגורמים במערכת הביטחון הדגישו כי טהראן יודעת להפעיל גם שליחים, כמו חיזבאללה ומיליציות שיעיות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

האזינו: השר בנט על ההסכם בין ארה"ב, רוסיה וירדן ב-103FM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully