וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש המסתורי שעמד בפינה: הרגעים המחשידים בריאיון של חרירי

13.11.2017 / 23:18

בריאיון הראשון שהעניק אל-חרירי מאז הודיע על התפטרותו, הופיע אדם מסתורי שהסיח את תשומת לבו. האיש החזיק בידיו דף מגולגל והצליח לחלץ מבטי אימה מראש הממשלה הפורש. בלבנון שיתפו ברשתות החברתיות את הקטע החריג

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

ראש ממשלת לבנון לשעבר סעד אל-חרירי, אמר אתמול (ראשון) בריאיון ראשון מאז התפטרותו הדרמטית בשבוע שעבר, כי החליט על צעדיו למען האינטרסים של ארצו וכי הוא ישוב לביירות בימים הקרובים וכי הוא אינו מוחזק בערב הסעודית בניגוד לרצונו. אלא שמלבד הצהרותיו, בריאיון שהעניק לערוץ "אל-מוסתקבל" המזוהה עם מפלגתו התרחשו מספר עניינים מטרידים מעוררי תשומת לב.

ההתרחשות החריגה העיקרית שניתן היה להבחין בה במהלך הריאיון, הייתה הופעתו של איש מסתורי מאחורי המראיינת. הכול התחיל כשבשלב מסוים, נראה היה כי אל-חרירי פוקח את עיניו לרווחה בהבעת פנים מאוימת. הוא הביט אל הפינה האחורית של החדר בו התקיים הריאיון.

לקריאה נוספת:
אחרי שהובסה בסוריה, סעודיה שוברת כלים כדי לא לאבד את לבנון‎
"זומן לפגישה עם המלך - ונעלם": כך "נחטף" ראש ממשלת לבנון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האיש המסתורי במהלך הריאיון/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר מכן, כשהמראיינת הפנתה שאלה לראש ממשלת לבנון הפורש, נראה בצדו של המסך האיש המסתורי. פניו היו מחוץ למסך, והוא נראה מחזיק נייר מגולגל, שאפשר שהכיל מסר שאותו רצה להעביר לאחד מהנוכחים. המצלמה עברה במהרה לאל-חרירי, שלא הצליח להסיט את תשומת לבו מהאיש שבחדר.

הקטע המדובר תועד על ידי צופים בלבנון שמיהרו לשתף אותו ברשתות החברתיות. אל-חרירי מצדו, מיהר להסביר לאחר הריאיון כי האיש שתועד הוא אחד מאנשיו שמיהר לספר לו על ההתפתחויות האחרונות במדינה, הנתונה במשבר מאז הודיע על פרישתו.

עוד באותו נושא

חרירי בריאיון ראשון: אשוב ללבנון בתוך ימים, אינני במעצר

לכתבה המלאה
סעד אל-חרירי, רה"מ לבנון לשעבר, בראיון ראשון לאחר ההתפטרות: "אחזור ללבנון תוך מספר ימים". צילם: רויטרס, עריכה: שניר דבוש, מערכת וואלה! NEWS
אל-חרירי במהלך הריאיון/מערכת וואלה! NEWS, צילם: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מלבד התקרית החריגה, בלבנון עלו תהיות בנוגע למועד שידורו של הריאיון, זאת על אף שברשת עשו מאמצים להראות סימנים שהוא אינו מוקלט. במהלך הריאיון בו נראה אל-חרירי מותש למדי ודומע, התבקשו הצופים להציף שאלות בטוויטר תחת ההאשטאג #AskthePM, וכן הוזכרו התפתחויות אקטואליות בהן גם רעידת האדמה באיראן כדי להפיג שאלות בנוגע לשידור החי.

"התפטרותי באה כדי להעיר את תושבי לבנון ולא נגד זרמים מסוימים", אמר אל-חרירי בריאיון. "לא אתן יד למלחמה אזורית נגד לבנון", אמר בהתייחסותו לשיגור הטיל של המורדים החות'ים בתימן לעבר ריאד, לאחר שבערב הסעודית האשימו את איראן ואת חיזבאללה, בעלי ברית של המורדים, באחריות לתקיפה שאותה הגדירו "צעד מלחמתי".

עוד אמר אל-חרירי עוד כי הוא ישקול מחדש את החלטתו להתפטר אם חיזבאללה ישנה את מדיניותו, ויהיה ניטרלי בסכסוכים באזור. רוב הערוצים המזוהים עם הארגון השיעי, שהיה חבר בממשלתו של אל-חרירי, החליטו להחרים את הריאיון. נשיא לבנון מישל עאון - בעל ברית של חיזבאללה שדורש מערב הסעודית לאפשר לראש הממשלה לשוב לביירות - אמר כי יש "להתייחס בספק לדבריו", שייתכן שלא נאמרו מבחירה. הוא סירב לקבל באופן רשמי את התפטרותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully