וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין לא ערוכים: "רעידת אדמה בישראל תגיע בוודאות - השאלה מתי"

יואב איתיאל

13.11.2017 / 11:41

לאחר הרעש שהורגש אמש במדינה, הססמולוג ד"ר אבי שפירא מזהיר שבניינים רבים לא ערוכים להתמודד עם רעידות אדמה, מה שעשוי להוביל לאלפי הרוגים ועשרות אלפי פצועים. "הבניינים בישראל לא מוכנים להתמודדות עם תנודות קרקע אופקיות"

צילום: סרטוני גולשים, עריכה: ניב מעוז

רעידת אדמה חזקה שהתרחשה אמש (ראשון), הורגשה בשעות הערב גם בישראל. הססמולוג ד"ר אבי שפירא מאוניברסיטת חיפה, מרצה בתכנית להתמודדות עם מצבי חירום ולשעבר יו"ר ועדת ההיגוי הבין-משרדית להיערכות לרעידות אדמה, גורס כי "רעידות אדמה חזקות יתרחשו כאן בוודאות". לדבריו, "השאלה היא לא אם זה יקרה, אלא מתי. בכל מקום שבו הייתה רעידת אדמה, צפויה בעתיד עוד אחת".

עם זאת, למנהל אגף סיסמולוגיה במכון הגיאופיסי לישראל, יש מסר מרגיע. "רעידת האדמה התפשטה במעגלים מאזור מועד לפורענות, ואין לה קשר לרעידות אדמה שהורגשו בעבר בישראל," הסביר.

עוד בוואלה! NEWS:
חרירי בריאיון ראשון: אשוב ללבנון בתוך ימים, אינני במעצר
עצרת ענק של הימין הקיצוני בפולין: "אירופה לבנה"
חשוד בהחזקת סמים שוחרר לאחר שטען: "זו לא מריחואנה – זו לואיזה"

אבי שפירא: "בישראל תתרחש בוודאות רעש אדמה חזק". תאגיד כאן
"בכל מקום בו הייתה רעידת אדמה, צפויה בעתיד עוד אחת". שפירא, משמאל/תאגיד כאן

בשנים האחרונות הושקעו מאמצים רבים בישראל בנושא רעידות האדמה. שפירא העיד כי המוכנות השתפרה, אך עדיין לא מספקת. "הבעיה המרכזית בישראל היא שהמון בניינים לא ערוכים להתמודד עם תנודות קרקע אופקיות, שאופייניות לרעידות", הסביר. עוד הזהיר כי אם לא תטופל בעיה זו, ברגע שתתרחש רעידת אדמה גדולה יותר יהיו אלפי הרוגים ועשרות אלפי פצועים, וכן ייגרם נזק כלכלי בעלות של מיליארדי דולרים.

גם בחודש ינואר הורגשה רעידת אדמה ברחבי הארץ. המכון הגיאופיסי הבהיר אז כי מוקד הרעש הוא ממזרח לאי כרתים שביוון, בעוצמה 5.6. בישראל דיווחו תושבים על הרעש הן בערים הצפוניות וגם בבאר שבע שבדרום. לא דווח על נפגעים.

בשנת 2004 הכתה באוקיינוס ההודית רעידת האדמה והצונאמי שהגיעה לעוצמה 9.1 וגרמה למותם של יותר מ-280 אלף בני אדם ולפציעתם של רבבות. בשנת 2003 רעידת אדמה באיראן בעוצמה נמוכה יותר 6.6 הרסה את העיר הפרסית העתיקה בם, אתר מורשת עולמי של אונסק"ו, גבתה את חייהם של כ-26 אלף תושבים וגרמה לפציעתם של 30 אלף בני אדם נוספים.

עוד באותו נושא

רעידת אדמה בעיראק הורגשה ברחבי בישראל; יותר מ-60 נהרגו באיראן

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הריסות באיראן בעקבות רעידת האדמה, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך
תרגיל העורף הלאומי של פיקוד העורף בנושא רעידות אדמה 14 ביוני 2017. דובר צה"ל
תרגיל רעידות אדמה של פיקוד העורף בחודש יוני/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully