וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל התעצמות הציר הרדיקלי בסוריה: ישראל ממשיכה לסמן קווים אדומים

11.11.2017 / 15:00

יירוט כלי הטיס הסורי שנכנס לאזור המפורז הוא צעד נוסף של צה"ל שנועד להבהיר לאסד, לאיראן ולחיזבאללה כי אם יחשבו לפעול נגד ישראל - יפגשו אויב מר מזה שקיים בשטחן. לפי הערכות, המתיחות באזור כולו תגבר - ועמה החיכוך בגבול

צלמים זמניים מורשים

מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין יכול להיות גאה במקצועיות של חיילי סוללת הפטריוט שהפילו היום (שבת) בהצלחה את כלי הטיס הבלתי מאויש של סוריה, שנכנס לאזור המפורז שברמת הגולן. ברקע המתיחות העולה בזירה הצפונית וההערכות כי החיכוך יגבר בטווח הזמן הקרוב, ביממה האחרונה הסתיים השבוע הראשון של תרגיל "בלו פלאג" בדרום הארץ, שבו משתתפים טייסים משמונה מדינות, ובהן גרמניה, איטליה, צרפת, ארצות הברית והודו.

קצין בכיר בחיל האוויר התייחס לתכני האימונים של הטייסים הזרים בתרגיל, ואמר כי מרביתם מתעניינים בהפלת כלי טיס בלתי מאוישים. "מדובר באתגר מורכב מאוד מאחר שהם טסים באטיות ונמוך מאוד, ויש להם חתימת מכ"ם נמוכה", הסביר. בעוד הפעולה הישראלית מציגה עוצמה וחדות בזמן אמת, האתגר עבור צה"ל גדול בפועל הרבה יותר.

עוד בוואלה! NEWS
צה"ל יירט כלי טיס בלתי מאויש מסוריה שהתקרב לגבול רמת הגולן
נסראללה: ערב הסעודית מעודדת את ישראל לתקוף בלבנון
גורם ביון מערבי: איראן מקימה בסיס קבע מדרום לדמשק

מערכת פטריוט יירטה כלי טיס בלתי מאויש בגבול רמת הגולן, נובמבר 2017. קבוצת חדשות מקור אמין, מערכת וואלה! NEWS
צבא אסד מפעיל איסוף נרחב אחר המורדים. יירוט כלי הטיס בשמי הצפון, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, קבוצת חדשות מקור אמין

כוחות הציר הרדיקלי, שכוללים את המשטר בסוריה, חיזבאללה ואיראן, רושמים בעת האחרונה הצלחות בקרבות מול ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במרחבים שונים. כוחות אלה גם נושאים פניהם מערבה, לכיוון רמת הגולן הסורית והגבול הישראלי. לשם כך, מפעיל צבא אסד כלי טיס בלתי מאוישים לאיסוף מודיעין לקראת פעילות נגד המורדים באזור, בדיוק כמו זה שהופל היום.

צה"ל ער למגמות הפעולה של השיעים והמשטר הסורי, ומעביר מסרים ברורים לכל הגורמים הפועלים באזור. המסרים, שמדגישים את הקווים האדומים מבחינת ישראל, באים לידי ביטוי בכוחות איכותיים שפועלים על הקרקע לאורך הגבול, בנוכחות קבועה של כלי טיס בלתי מאוישים האוספים מודיעין במרחב, בטכנולוגיה מתקדמת לניטור תנועות חשודות באזור המפורז, ובפעולות מסווגות נוספות. ההבהרה הברורה של הרמטכ"ל גדי איזנקוט, שלא יאשר כניסת מורדים לכפר הדרוזי חדר, היא עוד נדבך לעיסוק הגובר של צה"ל בצד הסורי. לפי הערכות, ככל שיחלוף הזמן, ינסו אסד ובעלי בריתו להילחם במורדים שפועלים במרחק מאות מטרים בלבד מגבול ישראל.

עוד באותו נושא

פוטין וטראמפ בהצהרה משותפת: "אין פתרון צבאי למלחמה בסוריה"

לכתבה המלאה
דרוזים על גדר הגבול בעקבות הקרבות בחדר. רויטרס
גם הצהרת איזנקוט על הכפר חדר היא סימון קו אדום. מפגינים דרוזים בגבול/רויטרס

יש לציין כי לא רק התקרבות המשטר הסורי לאזור המפורז מעסיקה את ישראל, אלא גם הגישה האיראנית לאזור באמצעות כוחות חיזבאללה ומיליציות שיעיות. הפרסום הלילה על אודות הבסיס האיראני שנבנה בחודשים האחרונים בסוריה הוא סימן נוסף לחוסר היציבות באזור, ולאתגרים האמיתיים שעמם יידרשו מדינות הציר הסוני המתון וישראל להתמודד בשנים הקרובות. על כן, צה"ל פועל באופן נחרץ בכל מה שקשור לקווים האדומים שלו, זאת כדי שטהראן, ביירות ודמשק יבינו היטב שהאויב בסוריה, שהתפצל לארגוני טרור ומורדים רבים, הוא לא אותו האויב שיפגשו אם יחליטו להתגרות בישראל.

בזמן שהמרחב הסורי והמרחב הלבנוני מתעצבים מחדש בימים אלה, שניתן לכנותם אפילו תקופה היסטורית, האיראנים ככל הנראה ינסו לנצל את השינויים כדי להציב איום גדול יותר בפני ישראל. זאת, בעוד שמעצמות כמו ארצות הברית ורוסיה ממצמצות בזמן אמת ולא קובעות עמדות ברורות בשטח. אם צה"ל לא יהיה נחרץ באופי התגובה שלו, האיראנים יפעלו באותה השיטה, ובסיסים איראניים כמו זה שהוקם בלב סוריה יוקמו במקומות נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully