וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט לבית הלבן: אם ישראל תותקף - היא תראה בממשלת לבנון אחראית

7.11.2017 / 9:44

שר החינוך נפגש בוושינגטון עם בכירים בממשל כדי לקדם מהלך ולפיו ארה"ב תתייחס לחיזבאללה כחלק מממשלת לבנון. זאת, בצל התפטרות ראש ממשלת לבנון והתבססות איראן וחיזבאללה באזור. "ההפרדה שארה"ב כפתה על ישראל הוכחה כלא יעילה"

צילום: רויטרס, CNN, עריכת וידאו: ניר חן

שר החינוך וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, נפתלי בנט, נפגש ביומיים האחרונים בוושינגטון עם בכירים בסנאט ובבית הלבן כדי לקדם מהלך, ולפיו ארצות הברית תתייחס לחיזבאללה כחלק אינטגרלי מממשלת לבנון ותראה בממשלה אחראית לפעולות של ארגון הטרור.

בשיחות הסגורות שניהל השר עם השליח המיוחד למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, עם הסנאטורים הרפובליקנים בן סאס וג'יימס לנקפורד, ועם שורה של מחוקקים ויועצים נוספים, הוא אמר למארחיו כי "ההפרדה שארצות הברית כפתה על ישראל ב-2006, כאשר מזכירת המדינה דאז קונדוליסה רייס אמרה לראש הממשלה אולמרט כי ארצות הברית תגבה פגיעה בחיזבאללה תוך הימנעות מפגיעה בלבנון, הוכחה כאסטרטגיה לא יעילה". לדבריו, "כיום ישראל מבקשת להבהיר לעולם כולו, ולאזרחי לבנון בפרט, שחיזבאללה שולט דה-פקטו בלבנון ולכן כל פעולה נגד ישראל תוביל לפגיעה קשה במדינת לבנון. אם ישראל תותקף היא תראה בממשלת לבנון אחראית בלעדית לכך ותפעל ככל שתצטרך כדי להגן על אזרחיה".

עוד בנושא:
שר הביטחון ליברמן הזהיר: "המערכה הבאה תתפתח במהרה לשתי חזיתות"
ערב הסעודית: לבנון הכריזה עלינו מלחמה; נגרום להם לשוב למערות
חיזבאללה לא מתחבא: כך התפטרות ר"מ לבנון עשויה לשחק לידי ישראל

ישיבת סיעת הבית היהודי 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
"חיזבאללה שולט דה-פקטו". בנט/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ'

בשיחה עם וואלה! NEWS בוושינגטון אמר השר כי הדגיש בפני בני שיחו שההתפטרות של ראש ממשלת לבנון השבוע רק חושפת את מה שהיה ידוע מזה זמן רב – ארגון חיזבאללה שולט באופן כמעט מלא בהתרחשויות בלבנון, ולכן כבר לא ניתן להבחין בינו לבין המדינה הריבונית. הוא נועד ממושכות עם גרינבלט, ואמר לו כי ארצות הברית צריכה ויכולה לקחת חלק פעיל במניעת סבב המלחמה הבאה, שאינה בלתי נמנעת, על ידי הבהרה לעולם ולתושבי לבנון שנגמרו הימים בהם ישראל הפרידה באופן מלאכותי בין חיזבאללה לממשלת לבנון.

הסנאטורים השיבו לשר כי הם מבינים את המצב שנוצר ואת ההכרח לשנות את תפיסת העולם כדי להגן על ביטחון ישראל, והדגישו את התפטרותו של ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי, כנורת אזהרה בנוגע להשתלטות האיראנית על שטחים נרחבים באזור.

עוד באותו נושא

חיזבאללה לא מתחבא: כך התפטרות ר"מ לבנון עשויה לשחק לידי ישראל

לכתבה המלאה
ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי. רויטרס, רויטרס
מאשים את איראן. אל-חרירי/רויטרס, רויטרס

אל-חרירי הודיע בסוף השבוע במפתיע על התפטרותו אחרי כשנה בתפקיד, כשהוא תוקף בחריפות את איראן ואת חיזבאללה ואומר כי תכננו להתנקש בחייו. "איראן שואפת להרוס את העולם הערבי", אמר אל-חרירי, שהוסיף מנגד כי היא מאבדת את השפעתה באזור.

לדבריו, "חיזבאללה קבע עובדות בלבנון בכוח הנשק" בעשורים האחרונים, כשהוא משתמש ב"נשק ההתנגדות לכאורה נגד ישראל נגד אחינו בסוריה ובתימן, שלא להזכיר את אלו בלבנון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully