וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: נהג הרכב נתפס "טס" בזמן שהכביש עמוס במכוניות

7.11.2017 / 21:50

הנהג תועד בעודו נוסע בכביש 6 במהירות מופרזת בזמן שהיה ככל הנראה במעין תחרות עם רכב נוסף. האירוע התרחש בזמן שהכביש היה עמוס בכלי הרכב ובנס הוא הסתיים ללא נפגעים. מנכ"ל אור ירוק: "חייבים לתגבר את אגף התנועה במשטרה כדי למנוע אירועים מהסוג הזה"

צילום: אור ירוק, עריכה: יאיר דניאל

הנהגים שנסעו בכביש 6 סמוך לצומת אייל במוצאי השבת האחרונה, נדהמו למראה עיניהם, כששתי מכוניות החלו בנסיעה פרועה אחת אחרי השנייה, למרות שהדרך הייתה עמוסה בכלי רכב. בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS, נראית מכונית לבנה במהירות על פני מכונית אחרת, במה שנראה כמו מרוץ מכוניות לא חוקי שסיכן את חייהם של הנהגים בכביש.

תוך כמה שניות נראה נהג המכונית מאבד שליטה ברכבו. הוא חוצה בפראות את שני נתיבי הכביש המהיר – עד להתהפכותו בשול הדרך הימני. נהג המכונית השחורה, שככל הנראה ניסה להימלט מהזירה המסוכנת, איבד אף הוא שליטה על רכבו וסטה מנתיב הנסיעה תוך עצירת התנועה.

עוד בוואלה! NEWS:
השליח המיוחד והשנוי במחלוקת של נתניהו - שהסתבך בפרשת הצוללות
ערב הסעודית: לבנון הכריזה עלינו מלחמה; נגרום להם לשוב למערות
שף מפורסם נעצר בחשד שהגיע למשרד שותפו לשעבר - ואיים עליו

תיעוד: נהג נסע במהירות מופרזת בכביש 6. יבגני קלנקי, מערכת וואלה! NEWS
מתוך תיעוד האירוע בכביש 6 במוצאי שבת/מערכת וואלה! NEWS, יבגני קלנקי

"עצרתי את הרכב בצד הדרך כי לא רציתי לסכן את החיים של אשתי ובני התינוק שישבו במושב האחורי של הרכב", סיפר יבגני קלנקי מחדרה, שהיה עד לתקרית המסוכנת ואף תיעד אותה. "אם אני נסעתי במהירות של 120 קילומטרים לשעה, מד המהירות של הרכב המתפרע עבר את 180 קמ"ש. כמה מטרים אחרי מחלף אייל לכיוון צפון, חלפה על פנינו בדהירה מכוניות לבנה במהירות בנתיב השמאלי של הכביש, בין המכוניות שעשו את דרכן לפני תחילת השבוע החדש. פתאום אחת המכוניות איבדה שליטה ונזרקה בין הנתיבים, עד שבסופו של דבר נבלמה בשול הדרך, בקלות יכלו למות כאן אנשים".

מבדיקת עמותת "אור ירוק" עולה במהלך 2016 התרחשו 69קטלניות 2016 בשל נהיגה במהירות מופרזת, יותר מכל גורם לתאונת דרכים שאירעו באותה שנה. מומחי תחבורה מקשרים בין נהיגה מהירות מופרזת לתאונות קטלניות שנגרמו בשל אי שמירת מרחק בין כלי רכב, שמספרן עמד על 29 אשתקד. בנוסף, המומחים מקשרים גם לתאונות שנגרמו בשל מעבר בין נתיבים, מהן 22 תאונות אשתקד, שהסתיימו במוות. מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2016 עולה כי כל תאונה קטלנית שלישית נגרמה בשל נהיגה במהירות מופרזת או כזו שלא תאמה את תנאי הדרך.

עוד באותו נושא

אישה כבת 60 נהרגה בהתנגשות בין מכונית ומשאית במועצת אשכול

לכתבה המלאה
ניידת משטרה. ראובן קסטרו
"משטרת התנועה נמצאת בחוסר"/ראובן קסטרו

מנתוני משטרת ישראל עולה כי הסיבה השנייה לתאונות הדרכים קטלניות שנגרמו בשנת 2016 היא אי מתן זכות קדימה להולך הרגל, ומספרן עמד על 45. הגורם השלישי - התנהגות הולכי רגל (40 תאונות קטלניות ב-2016).

"כשמשטרת התנועה נמצאת בחוסר של מאות ניידות ומאות שוטרים לא פלא שהנהגים לא מפחדים וטסים בכביש", אמר ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק. "כשאדם רואה ניידת או מצלמה הוא מוריד באופן טבעי את הרגל מהגז, לא משתולל ולא נוהג בפראות. ממשלת ישראל חייבת לחזק את אגף התנועה במשטרה כדי להגביר את הנראות והנוכחות המשטרתית בכבישים כדי למנוע עבירות תנועה מסכנות חיים ולא לשם הגדלת הקנסות. במקביל, חייבים להציב מצלמות נגד תאונות באותם כבישים שבהם יש קשר בין מהירות מופרזת לתאונות דרכים. המצלמות חייבות להיות בולטות ומשולטות כדי להתריע בפני הנהגים שהם נכנסים לקטע כביש מסוכן ומרובה בתאונות. במקומות שבהן יש משטרות ומצלמות אנחנו רואים באופן ברור ירידה במספר התאונות והנפגעים, ולכן אכיפה אפקטיבית פירושה צמצום תאונות דרכים".

  • עוד באותו נושא:
  • כביש 6

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully