וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצולת שואה סגרה עסק לבקשת העירייה - אך המשיכה לקבל חיובי תשלום

יואב איתיאל

5.11.2017 / 12:59

דינה שוויצר בת ה-79 נאלצה לסגור את המזנון שהיה בבעלותה בחיפה במשך 40 שנה. למרות סגירת המקום, היא המשיכה לקבל דרישות תשלום וחיובי ארנונה מהעירייה שהצטברו עד לסכום של 12 אלף שקל. עיריית חיפה: "העסק הוקם בניגוד לחוק"

הדוכן של ניצולת השואה. -, מערכת וואלה! NEWS
נסגר אחרי 40 שנה. "מזנון דינה" במפרץ חיפה/מערכת וואלה! NEWS, -

"מזנון דינה" היה מזנון פועלים קטן בבעלותה של דינה שוויצר, ניצולת שואה בת 79, אשר פעל במפרץ חיפה במשך 40 שנה והפך למוסד חיפאי מוכר בו סעדו רבים מתושבי האזור, חלקם לקוחות קבועים אשר פקדו את המקום מדי יום. לפני כשנה החליטה שוויצר לסגור את העסק שכה אהבה לאור בקשת העירייה, שלטענתה הפריע לתהליכי פיתוח. על אף שנעתרה המשיכה לקבל דרישות תשלום וחיובי ארנונה.

שוויצר הפעילה את המזנון אותו פתחה בסוף שנות ה-70 יחד עם בעלה משה בן ה-83. היא רכשה את המקום במיטב כספה, אך לא הייתה בקיאה בהליכים הבירוקרטיים ורישומו בטאבו היה מוטעה. בשל כך סבלה כל השנים מקנסות והטרדות של העירייה ומדרישות חוזרות ונשנות לפינוי המקום, בטענה כי הוא מפריע לתהליכי פיתוח שונים של עיריית חיפה.

עוד בוואלה! NEWS:
האם השכולה נגד משרד הביטחון: אל תכירו באב הביולוגי של בני כאב שכול
פרשת הצוללות: עו"ד שמרון ומקורב מאוד לנתניהו עוכבו לחקירה
ליברמן ביקש מריבלין להעניק חנינה לאזריה: "שילם מחיר כבד"

דינה ומשה שווייצר. -, מערכת וואלה! NEWS
"מאוכזבים מהעירייה". דינה ומשה שוויצר/מערכת וואלה! NEWS, -

לפני כשנה נשברה סופית והסכימה לסגור את המקום. בתמורה, הוחלט בעירייה להפסיק כל הליך משפטי שהתנהל מולה. למרות זאת, שוויצר הופתעה לגלות בתיבת הדואר שלה תביעות לתשלום ארנונה על העסק הסגור, זאת על אף שהעירייה קיבלה את כלל האישורים המראים כי העסק אכן חדל מכל פעילות.

ההטרדות והתביעות לתשלומי הארנונה וכפל הקנסות בגין אי תשלום האמירו לסכום של 12 אלף שקל. מצבה הבריאותי של שוויצר אשר פתחה את המזנון על מנת לספק לעצמה תעסוקה, זאת לאחר שלא מצאה מקום עבודה אחר, הידרדר הן מבחינה גופנית והן מבחינה נפשית והיא נמצאת כיום במוסד טיפולי. גם בריאותו של בעלה נפגעה משמעותית והוא חווה שני אירועים מוחיים אשר בגינם איבד את יכולת הדיבור ונמצא אף הוא במוסד טיפולי.

"אנחנו מאוכזבים מאוד מעיריית חיפה", אמר בנה של דינה, יהודה שוויצר בשיחה עם וואלה! NEWS. "שנים התעמרו באמנו, ניצולת שואה הסובלת מ-50% נכות, ניהלו מלחמה נגדה עד ששברו אותה והביאו אותה להיכנע ולסגור את העסק שלה. גם לאחר מכן לא הפסיקו לדרוש ממנה ומאבא כספים. מדובר באנשים ללא פנסיה. העירייה בלי בושה שולחת דרישת תשלום בסך 12 אלף שקלים לאישה שמרוויחה בקושי 2,000 שקל בחודש. איך לא נהיה מאוכזבים מהעירייה נוכח המצב".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

עיריית חיפה: נפעל כדי לסייע לה

מעיריית חיפה נמסר: "העסק בו מדובר הוקם על שטח דרך בניגוד לחוק וללא היתר, מבלי שניתן יהיה להוציא לו רישיון עסק. מתוך הבנה למצוקתה האישית והכלכלית הקשה של בעלת העסק תפעל העירייה לזמן אותה או מי מטעמה בהקדם האפשרי על מנת לסייע לה בכל דרך אפשרית להפחתת החוב והסדרת הנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully