וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קן הטרור של ארצות הברית: העיר שהוציאה את המחבל ממנהטן

1.11.2017 / 20:30

המחבל סייפולו סייפוב, שדרס למוות שמונה בני אדם במנהטן, הוא האחרון בשורת מחבלים שיצאו מפטרסון בניו ג'רזי - העיר עם שיעור הערבים-אמריקנים השני בגובהו בארה"ב, שכונתה "רמאללה הקטנה". בין קודמיו: שניים מהמחבלים בפיגועי 11 בספטמבר

צילום:רויטרס, CNN עריכת וידאו:ניר חן

זו לא הפעם הראשונה שהעיר פטרסון בניו ג'רזי, שממנה יצא המחבל סייפולו סייפוב, עולה לכותרות בהקשר לאירועי טרור: מספר מקרים שהתרחשו בשנים האחרונות היו קשורים במישרין או בעקיפין בקהילה המוסלמית בעיר, הממוקמת כ-30 קילומטרים ממערב למנהטן.

החלק הדרומי של העיר, זכה במהלך השנים לכינויים "איסטנבול הקטנה" על שם אוכלוסיית המהגרים הטורקים הגדולה ביותר בארצות הברית המתגוררת במקום, ו"רמאללה הקטנה" על שם מספר המהגרים הפלסטינים, הלבנונים, הירדנים והסורים שיש בה. אוכלוסיית הערבים-אמריקנים בעיר היא השנייה בגודלה בארצות הברית - אחרי דירבורן במישיגן.

בין 20 ל-30 אלף מבין 150 אלף תושבי העיר הם ערבים אמריקנים. מדובר בעיר השנייה הכי צפופה בארצות הברית מבין הערים שיש בהן למעלה ממאה אלף תושבים, שנייה רק למנהטן. כרבע מתושבי העיר נמצאים מתחת לקו העוני. לפי דיווח של רויטרס משנת 2007, שניים מחוטפי טיסה 77 בפיגועי ה-11 בספטמבר שכרו דירה בעיר לפני שיצאו לבצע את הפיגוע שבמהלכו התרסקו לתוך מטה הפנטגון.

מסגד בעיר פטרסון בניו ג'רזי שממנה יצא המחבל סייפולו סייפוב. רויטרס, רויטרס
מסגד בעיר פטרסון בניו ג'רזי/רויטרס, רויטרס

בשנת 2010 דווח בניו יורק טיימס כי קרלוס אלמונטה בן ה-24, יחד עם חברו מוחמד אליסה בן ה-20, נעצרו אחרי שתכננו להמריא בנפרד למצרים ומשם להמשיך לסומליה כדי להצטרף לארגון הטרור א-שבאב. אלמונטה התאסלם סביב שנת 2005, והחל לפקוד את המסגדים בפטרסון וביוניון סיטי בניו ג'רזי.

החשוד בביצוע פיגוע הדריסה בניו יורק סייפולו סייפוב, 1 בנובמבר 2017. משטרת ניו יורק, צילום מסך
האחרון בשורה של מחבלים. סייפולו סייפוב/צילום מסך, משטרת ניו יורק

בין הדמויות הבולטות בפטרסון נמצא גם האימאם הפלסטיני מוחמד קטנאני, שהיגר לארצות הברית בשנת 1996 באמצעות ויזה מיוחדת לעבודה בתחום הדת. ב-2008 התנהלו הליכים משפטיים לגירושו מארצות הברית לאחר שהתברר כי כשמילא את הטפסים לא גילה לרשויות כי היה חבר בארגון חמאס ונעצר על ידי כוחות הביטחון בישראל בשנת 1993. הוא טען בתגובה כי לא נעצר, אלא רק עוכב.

בנוסף, לא רחוק מפטרסון, מהעיירה אליזבת' שבניו ג'רזי, יצא המחבל אחמד חאן רחאמי שהטמין בספטמבר 2016 כמה מטענים בתחנת הרכבת של ניו ג'רזי וברחוב 23 במנהטן. כתוצאה מהטמנת המטענים נפצעו 31 בני אדם. חאן רחאמי נחשב למזוהה עם ארגון הטרור אל קאעידה.

מפה של פטרסון, ניו ג'רזי. -, מערכת וואלה! NEWS
מפה של פטרסון, ניו ג'רזי/מערכת וואלה! NEWS, -
המשאית הפוגעת באירוע הדריסה בניו יורק. CNN, אתר רשמי
הרכב הפוגע, אתמול/אתר רשמי, CNN
סוכני האף-בי-איי ומשטרת ניו-יורק חוקרים את נסיבות הפיגוע במנהטן, ניו יורק  1 בנובמבר 2017. רויטרס
זירת הפיגוע בניו יורק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully