וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערוץ הניו יורקי: הקשר החשאי בין ממשל טראמפ למשטר של קים

1.11.2017 / 12:19

גורם בכיר במחלקת המדינה אמר כי מתאם אמריקני מנהל מגעים מאחורי הקלעים עם גורמים צפון קוריאניים, וכי אלו נרחבים יותר משחרורם של אסירים אמריקנים. למרות המאמצים הדיפלומטיים, איומיו של טראמפ והניסויים מקשים על המהלך

צילום: רויטרס

ארצות הברית מקדמת בחשאי ערוץ דיפלומטי ישר עם קוריאה הצפונית – כך אמר אתמול (שלישי) גורם בכיר במחלקת המדינה, על אף שהנשיא דונלד טראמפ אמר לאחרונה כי זהו בזבוז של זמן. הגורם אמר כי ג'וסף יון, הנושא ונותן עם פיונגיאנג מטעם הממשל, מנהל קשר עם דיפלומטים צפון קוריאנים באו"ם, דרך מה שמכונה "הערוץ הניו יורקי".

בעוד ששר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון אמר בחודש שעבר כי "המאמצים הדיפלומטיים יימשכו עד שתיפול הפצצה הראשונה", דבריו של הגורם במחלקת המדינה הם הסימן הברור לכך שארצות הברית מקיימת מגעים ישירים מעבר לשחרורם של אסירים אמריקנים, למרות דבריו של הנשיא כי הם חסרי ערך.

לקריאה נוספת בנושא
"200 הרוגים בקריסת מנהרה באתר גרעין בקוריאה הצפונית"
תמונות לוויין חושפות את המחנות ל"חינוך מחדש" של צפון קוריאה

קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
מתקרבים להשלמת המטרה. קים צופה בשיגור טיל/רויטרס

עם זאת, אין סימן לכך שהתקשורת מאחורי הקלעים שיפרה את היחסים שהתדרדרו בשל הניסויים שערכה המדינה הקומוניסטית המבודדת, בשל מותו של הסטודנט האמריקני אוטו וורמבייר, ימים לאחר שחרורו מהשבי ביוני וכן מעצרם של שלושה אזרחים אמריקנים נוספים. "הם לא מוגבלים בכלל, הן בתדירות והן בנושאים העולים בהם", תיאר הגורם הבכיר את המגעים. בין הדברים שהעלה יון בשיחות עם עמיתיו הצפון קוריאנים הוא הצורך לעצור את הניסויים הגרעיניים וכן את שיגורי הטילים.

בתחילת כהונתו של טראמפ, המנדט שניתן ליון הוגבל לדיונים על שחרורם של אסירים אמריקנים. "עכשיו זה רחב יותר", אמר הגורם הבכיר, שסירב לחשוף אם הוא קיבל גם אישור לדון בתכנית הגרעין והטילים שמפתח קים ג'ונג און. דובר מטעם משרד החוץ בבייג'ינג מסר כי סין, בעלת בריתה היחידה של קוריאה הצפונית, מברכת על כל דיאלוג בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית.

בצל החשש מפני מכת מנה של טראמפ, שהזהיר בעצרת האו"ם כי קוריאה הצפונית "תושמד" אם תאיים על ארצות הברית, החלו אתמול סנאטורים דמוקרטים לקדם חקיקה שתמנע ממנו לתקוף ראשון בגרעין את פיונגיאנג. זאת ימים ספורים לפני תחילת ביקורו הראשון של טראמפ באסיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
טראמפ ורעייתו חוגגים את ליל כל הקדושים, וושינגטון, ארה"ב 31 באוקטובר 2017. רויטרס
איים להחריב את צפון קוריאה. טראמפ/רויטרס

הערוץ הניו יורקי הוא אחד מהכלים הבודדים שיש לארצות הברית כדי לתקשר עם קוריאה הצפונית, שהבהירה כי יש לה עניין מועט מאוד בשיחות משמעותיות בטרם היא תפתח טילים המסוגלים לשאת ראשי קרב גרעיניים ולפגוע בפנים שטחה של ארצות הברית.

המגעים רמי-הדרג האחרונים בין יון לקוריאה הצפונית היו כשהוא הגיע למדינה ביוני, כדי להבטיח את שחרורו של הסטודנט וורמבייר, שמת כמה ימים לאחר ששב לארצות הברית כשהוא בתרדמת. הגורם הבכיר במחלקת המדינה אמר כי מותו גרם לצינון במגעים, אך לניסוייה המוגברים של פיונגיאנג הייתה השפעה גדולה יותר. הוא הוסיף כי "המוצא הרצוי הוא לא מלחמה, אלא סוג של הסדר דיפלומטי".

לדבריו, יש מרחב תמרון רב למרות ההצהרות המוטעות בדבר האפשרות שוושינגטון מציבה לפיונגיאנג אולטימטום – כניעה או פעולה צבאית, אם כי האיומים שמשמיע טראמפ מעת לעת, כמו לכנות את קים "איש הטילים הקטן" מסבכות את המאמצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully