וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונות לוויין חושפות את המחנות ל"חינוך מחדש" של צפון קוריאה

בתמונות נראים חלק מהמחנות של הרשת שמפעיל משטרו של קים כדי לדכא את האוכלוסייה ולשמור עליה צייתנית. האסירים שם יכולים להשתחרר, אך אחרי שהם עוברים עבודות פרך

צילום: CNN, עריכת וידאו: אביעד בללי

תמונות לוויין חדשות שפורסמו היום (חמישי) חושפות את המחנות "לחינוך מחדש" שמפעיל המשטר בקוריאה הצפונית, שאליהם נשלחים אזרחים שעברו עבירות מסוימות. התמונות פורסמו על ידי הארגון "הוועד לזכויות אדם בקוריאה הצפונית" שפועל בארצות הברית.

בניגוד למחנות האסירים הפוליטיים, רשת מחנות החינוך מחדש מופעלת על ידי המשרד לביטחון הציבור ולא על ידי המשטרה החשאית. "אנשים רבים במחנות הללו כלואים בשל פשעים שבמדינה אחרת לא נחשבים לפשעים", צוטט דייוויד הוק, מומחה לקוריאה הצפונית ומחבר הדוח, בוושינגטון פוסט.

המחנות הללו מפוזרים ברחבי המדינה, גם בפאתי הערים וגם במתחים עצומים באזורי ההרים. התנאים של האסירים קשים, אך הם לעתים משוחררים מהמחנות המסייעים לשושלת של קים לדכא את האוכלוסייה הכנועה.

חקירות ועינויים מחרידים דווחו במחנות לחינוך מחדש הללו, גם אלו שבהם מוחזקים אסירים פוליטיים שהורשעו בפגיעה במשטר. אסירים פולטיים נשלחים בדרך כלל למאסר לכל שארית חייהם, לעתים כשגם בני משפחותיהם נשלחים יחד עמם.

מחנה לחינוך מחדש בצפון קוריאה, אוקטובר 2017. רויטרס
האסירים סובלים מתנאים מזעזעים. מחנה לחינוך מחדש/רויטרס

גרג סקרלטויו, מנהל הארגון שחיבור את הדוח שבו פורסמו תמונות הלוויין שצולמו על ידי גוגל, אמר לוושינגטון פוסט כי "חשוב יותר מאי-פעם להבטיח כי שלומם של אזרחי קוריאה הצפונית, הלכודים במערכת הגולאגים, יישאר בחזית המאמץ של הקהילה הבינלאומית". לדבריו, העולם מודאג מאיום הגרעין של קוריאה הצפונית, אך אלו האזרחים הפשוטים במדינה שסובלים מדי יום.

האסירים באותם מחנות נאלצים לעבור עבודות פרך, כולל כרייה, בתנאים הקרובים לרעב. מי שעבר עבירות כלכליות "חמורות" – כמו צבירת יותר מדי כסף – או ניסה להימלט מהמדינה עלול להישלח לשם. המשטר מפעיל גם מחנות כפייה לעבירות קטנות יותר, שם מוחזקים אסירים למשך פחות משנה, אך גם הם סובלים מתנאים מזעזעים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מחנה לחינוך מחדש של קוריאה הצפונית, אוקטובר 2017. Google Earth
מחנה לחינוך מחדש של קוריאה הצפונית, אוקטובר 2017/Google Earth

ועדת חקירה של האו"ם קבעה ב-2014 כי מערכת מחנות הכליאה בקוריאה הצפונית היא פשע נגד האנושות. לפי ההערכות, כ-120 אלף אזרחים מוחזקים בהם. פיונגיאנג מסרבת בתקיפות לאפשר לפקחים מהאו"ם או מארגון הצלב האדום הבינלאומי לבקר במחנות הללו.

התמונות מגלות את המאפיינים האפלים של אותם מחנות – מתחמים ביטחוניים עם חומות גבוהים וגדרות תיל, מגדלי שמירה, מעונות וסדנאות עבודה או מכרות הנמצאים בתוך המחנות או בסמוך להם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully