וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמנסטי אינטרנשיונל" לישראל: הסבירו את גירושו של הפעיל האמריקני

31.10.2017 / 21:55

בכיר ארגון זכויות האדם, ראאד ג'ראר, נעצר בכניסה לישראל וגורש לירדן, בהתאם להנחיית ממשלה בנוגע לפעילי חרם. בארגון נטען כי היה בדרכו לביקור משפחתי ברשות הפלסטינית. "עדות מסוכנת לחוסר הסובלנות של הרשויות לביקורת"

ראאד ג'ראר, פעיל חרם נגד ישראל בנעצר בכניסה לישראל 30 באוקטובר 2017. טווויטר, מערכת וואלה! NEWS
כיהן בתפקידים בכירים בארגוני זכויות אדם. ג'ראר/מערכת וואלה! NEWS, טווויטר

ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל" מתכוון לפנות לממשלת ישראל בדרישה להבהרות על גירושו אתמול (שני) של בכיר הארגון ראאד ג'ראר, אזרח אמריקני בן 39, שנעצר בכניסה לישראל. זאת, בהחלטה משותפת של רשות האוכלוסין וההגירה ושל המשרד לנושאים אסטרטגיים, בהתאם להנחיית הממשלה, ששינתה גישה בכל הקשור לפעילי החרם על ישראל שרוצים להיכנס לתחומי המדינה. "ההחלטה מהווה עדות מסוכנת לחוסר הסובלנות הגובר של הרשויות בישראל לקולות ביקורתיים", נמסר בהודעה מטעם הארגון. עוד נמסר כי ג'ראר ופעילה נוספת של הארגון שליוותה אותו תוחקרו על הסיבות לביקור, על עבודתם ובייחוד על הפעילות נגד התנחלויות.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, ג'ראר, מנהל אגף המזרח התיכון וצפון אפריקה ב"אמנסטי אינטרנשיונל", נעצר במעבר אלנבי בבואו להיכנס לישראל, וגורש לירדן. בישראל טענו כי ג'ראר הגיע כחלק ממשלחת מסיק זיתים שנתית המאורגנת על ידי ארגון שמאל ופעיל בולט בקריאות לחרם על ההתנחלויות ועל ישראל. עם זאת, בארגון טוענים כי ג'ראר היה בדרכו מירדן לרשות הפלסטינית לביקור משפחתי בעקבות מותו של אביו.

עוד בוואלה! NEWS:
החרדים דורשים: חוק הגיוס יכיר בלימוד תורה כ"חיזוק לעם היהודי"
"בשביל 500 שקל להרוג בן אדם?": קשישה נפצעה קשה בשוד בדימונה
"פגע וברח" בדרום: בת שש נפגעה קשה מאוטובוס ליד באר שבע

בישראל טוענים כי ג'ראר פעיל מזה למעלה מעשור בשורה של ארגונים המקדמים בגלוי פעילות בידיאס, בתוך ישראל ובארצות הברית, בדגש על הקמפוסים והזירה הכלכלית, בייחוד בתחום משיכת ההשקעות. באוקטובר 2015, קרא ג'ראר בטוויטר לחתימה על עצומה הממוענת לנשיא אובמה ובה דרישה לדחות את מתן הסיוע הצבאי לישראל. ב2016, קרא ג'ראר לחברי המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית להפסיק לממן את "הכיבוש הישראלי"  ולתמוך בחרם נגד ישראל.

פיליפ לותר, מנהל המחקר של המזרח התיכון וצפון אפריקה באמנסטי, אמר כי המעצר נראה כמו "סימן מבשר רעות נוסף על נחישותן של הרשויות הישראליות להשתיק את ארגוני זכויות האדם והפעילים המבקרים את ממשלת ישראל, וכמו מכה לטענות החוזרות של הממשלה שהיא מדינה סובלנית ומכבדת זכויות אדם".

ההחלטה על גירושו התקבלה כחלק ממדיניות חדשה שגיבשו בשנה שעברה שר הפנים אריה דרעי והשר לנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן למניעת כניסת פעילי חרם, שאף עוגנה בתיקון לחוק במאי האחרון. לפי המדיניות, נעצרים פעילים בולטים ש"מקדמים חרמות באופן מתמשך", והיא נאכפת בעיקר על נושאי תפקידים בכירים או משמעותיים בארגוני הדה-לגיטימציה הבולטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully