וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל אמריקני הקורא לחרם נגד ישראל ניסה להיכנס לארץ - ונעצר

30.10.2017 / 21:33

פרסום ראשון: הפעיל האמריקני נעצר בנתב"ג בהחלטה משותפת של רשות ההגירה והמשרד לנושאים אסטרטגיים בהתאם למדיניות חדשה של הממשלה. השר ארדן: "מי שפועל נגד ישראל צריך להבין כי המציאות השתנתה"

ראאד ג'ראר, פעיל חרם נגד ישראל בנעצר בכניסה לישראל 30 באוקטובר 2017. טווויטר, מערכת וואלה! NEWS
כיהן בתפקידים בכירים בארגוני זכויות אדם. ג'ראר/מערכת וואלה! NEWS, טווויטר

רשות ההגירה והאוכלוסין עצרה הערב (שני) אזרח אמריקני הפעיל בארגונים פרו פלסטיניים הקוראים לחרם נגד ישראל, ומנעה את כניסתו לארץ. זאת, בהחלטה משותפת עם המשרד לנושאים אסטרטגיים, בהתאם להנחיית הממשלה, ששינתה גישה בכל הקשור לפעילי החרם על ישראל שרוצים להיכנס לתחומי המדינה.

הפעיל, ראאד ג'ראר, הגיע כחלק ממשלחת מסיק זיתים שנתית של ארגון Interfaith Peace Builders (IFPB). הוא מכהן זה שנים בתפקידים בכירים בארגונים העוסקים בלובי פוליטי ופועלים לקידום חרם נגד ישראל כמו AFSC, הקשור לזרם הנוצרי הקווייקרי, ואמנסטי אינטרנשיונל. עם מעצרו, צייץ ג'ראר בחשבון הטוויטר שלו כי נמנעה ממנו הכניסה לישראל.

בשנה שעברה הודיעו השרים גלעד ארדן ואריה דרעי על גיבוש מדיניות חדשה למניעת כניסת פעילי חרם, שאף עוגנה בתיקון לחוק במאי האחרון. לפי המדיניות, המדיניות תחול על פעילים בולטים "המקדמים חרמות באופן מתמשך", והיא תיאכף בעיקר על נושאי תפקידים בכירים או משמעותיים בארגוני הדה-לגיטימציה הבולטים. השר לנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן אמר היום כי "מי שפועל נגד מדינת ישראל צריך להבין כי המציאות השתנתה. אף מדינה שפויה לא תאפשר כניסה לפעילי חרם שרוצים לפגוע בה ולהביא לבידודה"

ג'ראר בן ה-39 פעיל זה למעלה מעשור בשורה של ארגונים המקדמים בגלוי פעילות BDS בתוך ישראל ובארצות הברית, בדגש על הקמפוסים והזירה הכלכלית, ובייחוד בתחום משיכת ההשקעות.

בחשבון הטוויטר של ג'ראר פורסמו כמה ציוצים המעידים על קריאות פעילות לחרם נגד ישראל. כך לדוגמה, באוקטובר 2015 צייץ ג'ראר בטוויטר את חתימתו על עצומה הממוענת לנשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה ובה דרישה לדחות את מתן הסיוע הצבאי לישראל. כמו כן, במהלך קמפיין בחירות 2016, קרא לחברי המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית להפסיק לממן את "הכיבוש הישראלי" ולתמוך בחרם נגד ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully