וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מנהיגי קטלוניה המודחים, שהואשמו בהמרדה, נמלטו לבלגיה

30.10.2017 / 14:00

עיתון קטלאני דיווח כי נשיא המחוז, שימסור הצהרה בהמשך היום, ובכירים אחרים שהודחו על ידי מדריד, הגיעו לבריסל. זאת אחרי שממשלת ספרד החלה בשלטון הישיר על המחוז בעקבות הכרזת העצמאות החד-צדדית שלו

צילום: רויטרס, CNN, עריכת וידאו: ניר חן

מנהיגי קטלוניה המודחים, בהם נשיא המחוז קרלס פוג'דמון, נמלטו לבלגיה - כך דווח היום (שני) העיתון הקטלאני "לה ונגארדיה". פוג'דמון, שאותו דורשת התביעה במדריד להעמיד לדין בגין המרדה, אמור למסור הצהרה בהמשך היום מבריסל. הנשיא המודח ועוד כמה שרים עשויים לבקש מקלט מדיני.

היום שבו לעבודה עובדי הציבור בקטלוניה, ברקע חוסר ודאות אם הם יסכימו לקבל הוראות ממדריד, שכפתה שלטון ישיר במטרה לעצור את שאיפות העצמאות של המחוז. למרות החשש מפני עימותים ומרי אזרחי, לא נרשמו תקריות חריגות. בסימן נוסף לכך שבמחוז העשיר מקבלים את הדין של מדריד, המפלגות הבדלניות הודיעו כי ישתתפו בבחירות הבזק שנכפו על קטלוניה ויתקיימו בסוף דצמבר.

לקריאה נוספת על המשבר בקטלוניה
מאות אלפים מפגינים בברצלונה נגד עצמאות קטלוניה: "תחי ספרד"
ממשלת ספרד הדיחה את ממשלת קטלוניה בשל הכרזת העצמאות

שוטר מכוחות השיטור של קטלוניה, מאבטח את כיכר סנט ז'אום בברצלונה, 30 באוקטובר 2017. רויטרס
שוטר בכוחות המוסוס בברצלונה, היום/רויטרס

לאחר הכרזת העצמאות החד-צדדית של הפרלמנט הקטלאני ביום שישי, שלא הוכרה על ידי שום מדינה בעולם, הפעיל ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי את הסעיף בחוקה המאפשר שלטון ישיר על החבל. הוא הודיע על הדחת הממשלה הבדלנית ועל בחירות מוקדמות ב-21 בדצמבר.

עם זאת, ראשי הממשל של קטלוניה, בראשם פוג'דמון, הודיעו כי הם לא מסכימים למהלך של מדריד ורק אזרחי המחוז יכולים להדיח אותם. התובע הכללי של ספרד ביקש היום להעמיד את נשיא קטלוניה ואת בכירי ממשלו בעבירות של המרדה ושל שימוש לרעה בכספי ציבור, בעבירות שעלולות להוביל לגזירת עונשים ממושכים עליהם.

הארגון האזרחי המרכזי שמאחורי קמפיין העצמאות קרא לאי-ציות אזרחי ונתן הוראות מפורטות לכ-200 אלף עובדי ציבור במחוז כיצד עליהם להתנהג, אולם לא נרשמה לכך היענות של ממש בשטח ועובדי הציבור לא נותרו בבתיהם במהלך היום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנה נגד עצמאות קטלוניה ולמען אחדות ספרד בברצלונה, 29 באוקטובר 2017. רויטרס
הפגנה למען אחדות ספרד בברצלונה, אתמול/רויטרס

מאות אלפים הפגינו אתמול ברחובות ברצלונה, באחד ממפגני הכוח הגדולים ביותר של מתנגדי עצמאות המחוז העשיר שבצפון-מזרח הממלכה, וקראו למען אחדות המדינה. במשאל העם שהתקיים ב-1 באוקטובר השתתפו רק 43% מבעלי זכות הבחירות. כ-90% מאלו שכן מימשו את זכותם הצביעו בעד הקמת מדינה עצמאית.

כמה שרים בממשלת ספרד אמרו כי הם משוכנעים שעובדי הציבור יצייתו להוראות והזהירו כי מי שלא, עלול לאבד את משרתו. משרד הפנים במדריד מינה מפקד חדש למשטרה האזורית, מוסוס ד'אסקוודרה, שהתעקש כי 17 אלף השוטרים שתחת פיקודו יישארו ניטרליים. שר הפנים חואן איגנסיו זוידו שיבח את עבודת משטרת קטלוניה, במכתב ששלח להם אתמול, ודחק בהם להסכים לשלטון הישיר והזמני של מדריד.

(עדכון ראשון: 10:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully