וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנה על הטנקים מארגוני טרור: המערכת החדשה שמזהה מוקשים מרחוק

2.11.2017 / 9:35

על רקע התגברות השימוש של ארגוני הטרור במוקשים מתקדמים שמתפוצצים מתחת לכלי רכב משוריינים, פיתח מפעל רמתא של התעשייה האווירית מערכת ייחודית נגד "אימת הכוחות המתמרנים" - שמנטרלת את המוקשים המגנטיים מחוץ לטווח הפגיעה, מבלי שצוות הטנק יידרש לפעול

צילום: בני בן סימון, עריכה: יוסי אלטר

מדינות כמו אנגולה, קמבודיה ואפגניסטן סובלות במשך עשרות שנים ממוקשים שמאפיינים בעיקר אזורי קרבות ופעילות של ארגוני טרור ומכוונים נגד בני אדם. בישראל החלו בעשור האחרון לטפל בשדות מוקשים ישנים לאורך הגבולות שבהם השתמש צה"ל נגד טרור וצבאות זרים, אך בשנים האחרונות גבר השימוש של ארגוני הטרור במוקשים מתקדמים.

כוחות ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) בעיראק, בסוריה ואף בסיני משתמשים במוקשים אלקטרו-מגנטים מתוחכמים שמזהים כלי רכב ומתפוצצים. מדובר במוקשים קטלניים במיוחד מאחר ומנגנון ההפעלה שלהם שמבוסס על זיהוי מתכות הוא אוטונומי והפיצוץ מתבצע מתחת לכלי הרכב ולא לצדו. כשהוא מוסתר בשטח ברמה גבוהה מתקשים הלוחמים שנוסעים בכלי רכב משוריינים קרביים או בטנקים לזהות אותו. צה"ל עשוי להתמודד עם מוקשים דומים במסגרת תמרון לעומק שטח האויב, בדגש על ארגון חיזבאללה בלבנון המחזיק בשלל מוקשים, רבים מהם מתקדמים.

ND מערכת לפיצוץ מוקשים אלקטרו מגנטים. מערכת וואלה! NEWS
המערכת שתגן על כלי רכב משוריינים/מערכת וואלה! NEWS

מפעל רמתא של התעשייה האווירית, המתמחה בין היתר בכלי רכב משוריינים גלגליים, במיגון, באמצעי פריצה לשדות מוקשים, ברובוטיקה קרקעית ובהשתתפות בייצור טנק המרכבה על כל גרסותיו, פיתח מערכת לפיצוץ מוקשים אלקטרו מגנטיים המוגדרים כ"אימת הכוחות המתמרנים". המערכת, המכונה AMMAD MK2, מנטרלת מוקשים מגנטיים לפני הרכב ומחוץ לטווח הפגיעה של המוקש, ובהתאם להיקף ההזמנות מרמתא הוא נמצא בייצור סדרתי. לשם הדגמת המערכת עבור וואלה! NEWS הותקנה המערכת על כלי רכב קרבי ומשוריין מסוג ראם סימן 3 שאף הוא מיוצר ברמתא.

חגי שמואל, ראש מינהל שיווק ברמת"א מפעל תעשייה אוירית, ע"א מדגימים את אתר המוקשים שלהם, אנדרטת הנגב. בני בן סימון
"מערכת ייחודית בעולם". שמואל/בני בן סימון

חגי שמואל, ראש מנהל שיווק ברמתא, הסביר במהלך ההדגמה: "מדובר במערכת ייחודית שיכולה להיות מותקנת על כל סוגי הרכב הקרבי, כולל טנקים, והיא מאפשרת ליזום מוקשים מגנטים שמוטמנים באדמה כנגד שיירות". המערכת מייצרת שדה מגנטי לפני כלי הרכב ומדמה לכאורה כלי רכב שמפעיל את המוקש. כך, למעשה המוקש מתפוצץ הרחק מהרכב או מהטנק.

"המערכת הזו היא ייחודית בעולם מאחר שהיא מאפשרת לרכב לבצע את המשימה תוך כדי תנועה ולא להתמודד באופן ישיר עם המוקשים המגנטיים שמתפוצצים לפני הכלי. זה מסייע לבצע תמרון יעיל יותר ללא עצירה", אמר שמואל, שהוסיף: "המערכת קלה להפעלה. היא איננה דורשת הפעלה רצופה. מפעילים אותה לפני היציאה למשימה ובעצם החייל והצוות ברכב או בטנק לא נדרשים לבצע שום פעולה. המערכת מגנה עליהם באופן קבוע. הצוות מרוכז במשימה שלו וממשיך בפעולה". ניתן לשלב במערכת ה- AMMAD MK2 אמצעים אחרים לטיפול במוקשים מסוגים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully