וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטן דרש להצביע על החוק הצרפתי; ועדת השרים לא תדון בהצעות חוק

יו"ר הקואליציה אמר לוואלה! NEWS כי החוק האוסר על חקירת ראש ממשלה מכהן יעלה היום לוועדת השרים לענייני חקיקה - למרות ההבנות שהושגו בתחילת השבוע עם הבית היהודי - והישיבה כולה עלולה להתבטל, לאחר ששיחת תיאום מקדימה הופסקה בשל חילוקי דעות

צלמים זמניים מורשים

ועדת השרים לענייני חקיקה לא תדון היום בהצעות החוק של הקואליציה וקיימת אפשרות כי לא תתכנס כלל, בעקבות החלטת יו"ר הקואליציה דוד ביטן מאתמול (שבת) להעלות הצבעה על החוק האוסר על חקירת ראש ממשלה מכהן חרף ההתנגדות הבית היהודי וכולנו וסיכום שהושג בעניין.

שיחת תיאום של גורמים בקואליציה לקראת ישיבת הוועדה הופסקה הערב בשיאה בשל חילוקי דעות. זהו שבוע שני ברציפות שבו הקואליציה לא תדון בהצעות חוק פרטיות של חבריה, והמשמעות היא שהליכי חקיקה של חוקים רבים נותרים תקועים. עם זאת, בקואליציה ינסו גם בבוקר לפתור את הויכוח סביב החוק הצרפתי.

בשיחה עם וואלה! NEWS אמר ביטן כי ההחלטה נובעת בשל אי עמידה בסיכומים מצד הבית היהודי. "הם הסכימו להעלות את החוק שאוסר המלצות משטרה בתום חקירה כמו שהוא, ואז החלו לתדרך בתקשורת שיש להם סייגים עליו, כמו למשל שהחוק יחול רק מ-2020. זה לא מקובל עלינו".

איוב קרא, בנימין נתניהו ודוד ביטן בפתיחת מושב הכנסת מליאה 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ביטן עם ראש הממשלה נתניהו בפתיחת מושב החורף של הכנסת, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי אמרה בתגובה לוואלה! NEWS: "עמדתנו לא השתנתה. יש חילוקי דעות על החוק ואין הסכמה כרגע. זה חוק יסוד, והוא דורש הסכמה של כל הקואליציה. אם זה יובא להצבעה, כמובן שנתנגד".

ביטן אמר כי החוק הצרפתי יעלה להצבעה בוועדת השרים, ואם בבית היהודי יצביעו נגדו - "לא נקדם שום חוק של הקואליציה, כמו בשבוע שעבר". ביום ראשון סיכם ביטן עם אנשי הבית היהודי כי ההצבעה על "החוק הצרפתי" תידחה בחודש. החוק אוסר על פתיחת חקירות חדשות נגד ראש ממשלה, למעט בעבירות חמורות של אלימות, מין, ביטחון או סמים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבית היהודי: "כמובן שנתנגד". השרים בנט ושקד/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום רביעי סיכמו ביטן, שקד ומועלם-רפאלי על דחיית ההצבעה על החוק, וביטן אמר אז: "אני לא מוותר על החוק הזה, מקווה שתוך חודש נצליח להגיע להסכמות עם כולם". ביום שני השבוע הודיע שר האוצר משה כחלון לחברי מפלגתו כי יעניק חופש הצבעה על חוק החקירות, מה שהקטין עוד יותר את סיכוייו להיות מאושר. בתגובה, איים ביטן "לפרק את הקואליציה".

במקביל, מנסה הליכוד לקדם את הצעת החוק של ח"כ דודי אמסלם שלא תאפשר למשטרה להמליץ על הגשת כתבי אישום. הצעת החוק אומנם כללית, ואיננה מתייחסת באופן מיוחד לנבחרי ציבור, אך על פי הנוהל המקובל, דוברות המשטרה מפרסמת הודעה בסיום חקירות בעלות עניין ציבורי, כך שהיא אמורה להשפיע על חקירות אלה במיוחד.

ההצבעה על חוק "ירושלים רבתי" נדחה

ההצבעה בוועדה על חוק "ירושלים רבתי", שתוכננה למחר, נדחתה למועד אחר לפי בקשת ראש הממשלה שביקש לתאם את החוק עם הממשל האמריקני. גורמים מדיניים הסבירו כי "החוק צריך גם הכנה מדינית, ולכן יידחה כרגע".

דוברת מחלקת המדינה, הת'ר נאורט, התייחסה ביום חמישי להצעת החוק והבהירה כי "מדובר בענייני פנים, ואין לי עניין להגיב על תהליכי החקיקה שם כפי שלא אגיב על הויכוח בנוגע לתהליכי החקיקה כאן בוושינגטון". במהלך התדרוך היומי לעיתונאים, נשאלה נאורט על הצעת החוק. היא הכירה את החוק הרלוונטי וציינה כי "למיטב הבנתי החוק הזה נמצא בשלביו המוקדמים. אני יודעת שיהיה עליו לעבור מספר שלבים עד שבכלל יהפוך לחוק". עם זאת, היא הוסיפה כי "כפי שאמרתי בעבר, אנחנו ממשיכים לעודד את שני הצדדים לנקוט בפעולות שיקלו על המתיחות ויבנו סביבה שתתמוך בהסכם שלום אשר ישים סוף לסכסוך".

(עדכון ראשון: 23:10)

עמרי נחמיאס השתתף בהכנת הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully