וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: חופש הצבעה על החוק לחקירות רה"מ; ביטן: נפרק את הממשלה

שר האוצר אמר בסיעת כולנו כי יאפשר לחברי הכנסת להצביע לפי צו מצפונם בהצבעה על "החוק הצרפתי", האוסר על חקירות ראש ממשלה מכהן. גם בבית היהודי התנגדות ניכרת לכך. יו"ר הקואליציה מאיים, אך בכיר בליכוד אמר: "הוא עלה על עץ גבוה"

עריכת וידאו:ניר חן

שר האוצר משה כחלון אמר היום (שני) כי יאפשר לחברי סיעתו חופש בחירה בהצבעה על החוק האוסר על חקירות ראש ממשלה מכהן, מה שמקטין עוד יותר את הסיכוי שהחוק השנוי במחלוקת יעבור. גם רוב חברי סיעת הבית היהודי מתנגדים ל"חוק הצרפתי", כפי שהוא מכונה.

בתגובה, איים יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) "לפרק את הקואליציה", אך בכיר בליכוד אמר לוואלה! NEWS כי "הוא עלה על עץ גבוה מדי בנושא, זה מיותר".

בישיבת סיעת "כולנו" בכנסת, אמר כחלון כי "נעמוד בהסכמים הקואליציונים, אך בדברים שאינם בהסכמים - כל חבר סיעה יקבל חופש הצבעה ויצביע לפי צו מצפונו". בשבועות האחרונים התבטאו שניים מחברי מפלגתו, יו"ר הסיעה רועי פולקמן וח"כ מירב בן ארי, נגד החוק הצרפתי. "מדינת ישראל יקרה לנו מכדי שנוכל להפקיר אותה לכל מיני חוקים העלולים לפגוע במערכות שחשובות לדמוקרטיה - לנו ולדורות הבאים", אמר שר האוצר.

לקריאה נוספת:
כחלון וביטן התעמתו על חוק חקירות רה"מ: "אתם מחפשים הסלמה מכוונת"
מחלוקת סביב החוק האוסר חקירות רה"מ: טרם הוחלט אם לקיים הצבעה מחר

ביבי, כחלון ובנט בפתיחת מושב הכנסת מליאה 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מאפשר חופש הצבעה. כחלון/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

בבית היהודי המצב דומה. בימים האחרונים התקיימו דיונים פנימיים בסיעה בנוגע לחוק של חבר הכנסת דוד אמסלם (הליכוד) במהלכם הבהירה שרת המשפטים איילת שקד כי היא סבורה שהחוק במתכונתו הנוכחית אינו מוסרי.

גם שר החקלאות אורי אריאל וח"כ מוטי יוגב הביעו התנגדות נחרצות לאסור את חקירות ראש הממשלה. סגן שר הביטחון אלי בן דהן, וח"כ בצלאל סמוטריץ' הביעו תמיכה בחוק אך מתנגדים להצמיד אליו הקצבת כהונה של ראש ממשלה.

השר נפתלי בנט, יו"ר הסיעה שולי מועלם-רפאלי וח"כ ניסן סלומינסקי טרם גיבשו עמדה בנושא. לדברי גורם בכיר במפלגה, "המצב יוצר פלונטר כי חלק מהסיעה מתנגד לחוק עצמו והחלק האחר מתנגד לתנאי הנלווה להקצבת כהונה, ולכן צפויים קשיים בתמיכה של הסיעה".

"אני מתנגד ל'חוק הצרפתי'", הצהיר ח"כ מוטי יוגב. "ראשית, אני נגד הגבלת כהונת ראש ממשלה. במדינה דמוקרטית זו זכותו של העם לבחור, אם הוא מרוצה מתפקוד ראש הממשלה יבחר בו העם שוב ואם לא, יבחר באחרים. ראשות ממשלה היא גם מקצועיות ונסיון נרכש ואינה תורנות שמחלפים כל כמה שנים".

יוגב הוסיף: "אני מתנגד גם לחסינות ראש ממשלה בפני עברינות. מאידך, אני גם מתנגד לעקיפת הדמוקרטיה על ידי הפניה לבג"ץ או לחקירות המשטרה להדחת ראש ממשלה על כל בקבוק כזה או אחר. סוגיה זו צריך לצמצם את זכות העמידה בבג"ץ ואת זכות התלונה במשטרה לנפגעים בלבד או למי שמייצגם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ישיבת סיעת הבית היהודי 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
שרת המשפטים שקד/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ'

הדיון בוועדת השרים לחקיקה על הצעת החוק לאיסור על חקירות של ראש ממשלה מכהן נדחה לשבוע הבא, לאחר עימות שפרץ הבוקר בין שרת המשפטים איילת שקד לביטן. בעקבות המחלוקת סיכמו השניים כי לא יאושרו היום חוקים של הקואליציה בוועדה, אלא רק הצעות ממשלתיות שמונחות על סדר היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully