וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא קטלוניה לא הכריז על בחירות חדשות: "אין ערובות ממדריד"

מנהיג המחוז הודיע כי לא יתקיימו בחירות בזק, שהיו אמורות למנוע את פיזור הממשלה הקטלאנית ולפתור את המשבר מול הממשל המרכזי.

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

הסנאט של ספרד אמור לאשר את הפעלת הסעיף בחוקה המאפשר להשעות את האוטונומיה של החבל

נשיא קטלוניה קרלס פוג'דמון אמר הערב (חמישי) כי החליט שלא להכריז על בחירות בזק, כיוון שלא קיבל מספיק ערובות שהמהלך יעצור את השתלטות הממשל המרכזי במדריד על חבל הארץ. "הייתי מוכן להכריז על בחירות אם הערובות היו ניתנות", אמר פוג'דמון בפני הפרלמנט בברצלונה. "אין ערובות שמצדיקות הכרזה על בחירות היום".

פוג'דמון הוסיף כי כעת הדרך פתוחה עבור הפרלמנט בברצלונה להתקדם עם המנדט שניתן לו להתפצל מספרד, בעקבות תוצאות משאל העם שנערך בתחילת החודש – 92% תמיכה בהכרזה על קטלוניה כמדינה עצמאית, אך רק 43% מבעלי זכות הבחירה השתתפו במשאל העם שנפסל על ידי בית המשפט החוקתי של ספרד.

עוד קודם לכן, פוג'דמון הזהיר כי אם מדריד אכן תפעיל את הסעיף בחוקה המאפשר מגוון רחב של פעולות להשעיית האוטונומיה של המחוז העשיר שבצפון-מזרח המדינה, "המשבר יחריף עוד יותר".

לקריאה נוספת בנושא
סגן נשיא קטלוניה: ספרד לא מותירה לנו ברירה אלא להכריז עצמאות
הממשל בקטלוניה: "לא נציית לשלטון הישיר של ספרד"

נשיא קטלוניה פוג'דמון מגיב לצעדי ממשלת ספרד, 21 באוקטובר 2017. רויטרס
נשיא קטלוניה פוג'דמון/רויטרס

דובר הממשל האזורי אמר במהלך הדיון בפרלמנט הקטלאני כי מחר תוגש הצעה ליישם את תוצאות משאל העם, כשחברי המחנה הבדלני המשיכו בקריאותיהם להכריז באופן רשמי על עצמאות.

הסנאט של ספרד אמור להתכנס מחר ולאשר את תכנית ממשלתו של מריאנו ראחוי להדיח את הממשל הקטלאני, בעקבות סירובו להתנער ממשאל העם שהתקיים בתחילת החודש. פוג'דמון סירב להופיע בפני הסנאט היום, בטענה כי ראחוי כבר קיבל את ההחלטה. עם זאת, לא ברור אם ראחוי יממש בפועל את החלטת הסנאט.

ממשלת ספרד כבר הבהירה השבוע כי גם הקדמת הבחירות לא תספיק כדי לעצור את ההשתלטות על המחוז, וכי על פוג'דמון לסגת מההכרזה המעורפלת על עצמאות שהעניק ב-10 באוקטובר.

(עדכון ראשון: 13:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully