וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן נשיא קטלוניה: ספרד לא מותירה לנו ברירה אלא להכריז עצמאות

בברצלונה מסרבים להיעתר לדרישות מדריד לזנוח את המהלך, שיגרור את השעיית האוטונומיה של המחוז העשיר. נשיא החבל מסרב להופיע בפני הסנאט במדריד בשישי, אז יאושר הסעיף בחוקה המאפשר להדיח את הממשלה בקטלוניה ולכפות בחירות חדשות

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

סגן נשיא קטלוניה אוריול חונקרס אמר הערב (רביעי) כי ספרד לא מותירה לממשל בברצלונה ברירה, אלא "להכריז על רפובליקה חדשה". במדריד דחו את משאל העם שקיים המחוז העשיר בתחילת החודש, והחלו בהליך להשעיית האוטונומיה שלו בעקבות סירוב המנהיגים הבדלנים להכריז כי הם אינם מכריזים על עצמאות.

סגן הנשיא אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי מפלגתו, אחת מחברות הקואליציה הבדלנית בקטלוניה, "תפעל למען בניית רפובליקה, מאחר שאנו מבינים כי יש לנו מנדט דמוקרטי להקים אחת כזו". עם זאת, הוא הבהיר כי הוא מדבר בשם מפלגתו "השמאל הרפובליקאי", ולא בשם הממשלה האזורית כולה.

הממשל בברצלונה הודיע עוד כי נשיא החבל, קרלס פוג'דמון, סירב להופיע מחר בפני הסנאט במדריד, שביום שישי ידון בהפעלת סעיף 155 בחוקת ספרד, המאפשר להשתלט באופן זמני על אחד ממחוזותיה. זאת הפעם הראשונה שבה מופעל הסעיף, שאומץ בחוקה החדשה שהתקבלה במדינה לאחת נפילת הדיקטטורה בשנות ה-70.

פוג'דמון גם לא חשף אם הוא מתכנן להכריז על בחירות חדשות, צעד שעשוי היה לעצור את מהלך ההשתלטות של הממשלה המרכזית במדריד ואת הדחתו הצפויה. מחר יתכנס הפרלמנט האזורי בברצלונה, כדי לדון בדרכי התגובה למהלכי ממשלת ספרד.

לקריאה נוספת בנושא
הממשל בקטלוניה: "לא נציית לשלטון הישיר של ספרד"
קטלוניה מפולגת: "התקווה היחידה למבקשי העצמאות היא אלימות"

נשיא קטלוניה פוג'דמון לצד מנהיגים אחר בחבל בעצרת מחאה נגד מדריד, 21 באוקטובר 2017. רויטרס
מנהיגי הממשל של קטלוניה בעצרת מחאה בברצלונה/רויטרס

הימים הקרובים יהיו מכריעים במאבק בין ברצלונה למדריד, שהכריזה על משאל העם בלתי-חוקתי, בעוד הממשל האוטונומי אמר כי הוא חיזק את טענתו לזכות למדינה עצמאית.

בעוד שלא ברור כיצד בדיוק תשתלט ממשלת ספרד על קטלוניה בפועל וכיצד יגיבו עובדי הציבור והמשטרה בקטלוניה, חלק מתומכי העצמאות של המחוז שבצפון-מזרח הממלכה מאיימים בקמפיין של אי-ציות אזרחי, שעלול לגרום לעימותים אלימים.

מדריד דחתה את קריאותיו של פוג'דמון לדו-שיח כדי לפתור את המשבר, בטענה שעליו לסגת קודם כל מהכרזתו המעורפלת מתחילת החודש. ואולם, היא הזמינה אותו לשאת דברים בפני הסנאט מחר, הצעה שלה הוא סירבה מאחר שלדבריו הממשלה המרכזית הודיעה כי היא מתכננת להשתלט על קטלוניה.

לא ברור אם פוג'דמון יכריז באופן חד-צדדי על עצמאות, שתהיה סמלית בלבד לנוכח ההתנגדות הנחרצת לכך מצד מדריד ומנהיגי האיחוד האירופי. בבריסל הבהירו כי הם אינם מתערבים במשבר, מאחר שזהו עניין פנימי לספרד.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
דגל קטלוניה בכיכר בברצלונה, 25 באוקטובר 2017. רויטרס
דגל קטלוניה בכיכר בברצלונה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully