וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשל בקטלוניה: "לא נציית לשלטון הישיר של ספרד"

בברצלונה הבהירו כי הם משוכנעים שמדריד לא תוכל לכפות שלטון ישיר על האזור, אחרי שהממשלה הפעילה סעיף מיוחד בחוקה שמאפשר לה להשעות את האוטונומיה בעקבות משאל העם. הפרלמנט האזורי יתכנס בחמישי

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

הממשל בקטלוניה הודיע אתמול (שני) כי הוא משוכנע שכל הגורמים הרשמיים במחוז, כולל המשטרה, יסרבו למהלך של מדריד לכפות שלטון ישיר על האזור, במחלוקת שמעלה חשש ממהומות בקרב בעלות בריתה האירופיות של ספרד.

ממשלת ספרד הפעילה באופן חסר תקדים סעיף מיוחד בחוקה, המאפשר לה להשעות אוטונומיה של אחד המחוזות המרכיבים את המדינה, בעקבות משאל העם שהתקיים בתחילת החודש. היא צפויה לפטר את הממשל הקטלאני הנוכחי ולכפות בחירות חדשות, במטרה לבלום את השאיפות הבדלניות.

עם זאת, מנהיגי קמפיין העצמאות אומרים כי המשאל, שבו כ-90% הצביעו בעד התנתקות מספרד, העניק להם מנדט להכריז על עצמאות מספרד. "זאת לא החלטה אישית, זו החלטה של שבעה מיליון איש", אמר שר החוץ של קטלוניה, ראול רומבה, בריאיון לרשת BBC.

עוד בוואלה! NEWS:
בזמן שידור: שדרנית ביקורתית לפוטין נדקרה בצווארה ונפצעה קשה
"לא היה לה כוח לבכות": תמונות התינוקת הרעבה מזעזעות את העולם
קטלוניה מפולגת: "התקווה היחידה למבקשי העצמאות היא אלימות"

נשיא קטלוניה פוג'דמון מגיב לצעדי ממשלת ספרד, 21 באוקטובר 2017. רויטרס
הממשל משוכנע כי ספרד לא תצליח לכפות את שלטונה. נשיא החבל, קרלס פודג'מון/רויטרס

גם מפלגת השמאל הקיצוני CUP, שתמיכתה חיונית לממשלת המיעוט הבדלנית בברצלונה, הודיעה כי היא תומכת במרי אזרחי נגד "המתקפה" של ספרד.

כמה מאות רשויות מקומיות בקטלוניה אמרו כי הן מתנגדות לשלטון ישיר של מדריד וביקשו מהפרלמנט להצביע נגד זאת. כמה ארגוני מורים וכבאים הבהירו כי לא יכירו בסמכותה של ממשלת ספרד.

מרבית מתנגדי העצמאות בקטלוניה נותרו בבתים ביום ההצבעה, אך עשרות אלפים יצאו לרחובות בימים שלאחר מכן וקראו לשמור על אחדות ספרד, שנקלעה למשבר החריף ביותר מאז ניסיון ההפיכה הצבאית הכושל ב-1981.

המשבר במחוז גרם לחשש במדינות היבשת מפני התפשטות המגמות הבדלניות אל שטחיהן. שלשום הצביעו המחוזות לומברדיה וונטו שבצפון איטליה במשאל עם לא מחייב על הרחבת האוטונומיה שלהם.

בפסגת איחוד האירופי בשבוע שעבר, מנהיגי היבשת ניסו להפחית בהשפעת המשבר בספרד ותיארו את שאיפותיה של קטלוניה לעצמאות כסוגיה פנימית.

(עדכון ראשון: 22:01)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נשיא קטלוניה פוג'דמון לצד מנהיגים אחר בחבל בעצרת מחאה נגד מדריד, 21 באוקטובר 2017. רויטרס
ארגוני מורים וכבאים הבהירו כי לא יכירו בסמכותה של ממשלת ספרד. עצרת מחאה במדריד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully