וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד יצחק מולכו, שליחו המיוחד של נתניהו, הודיע על פרישה מתפקידו

25.10.2017 / 17:18

יועצו של ראש הממשלה, הממלא את תפקידו בהתנדבות מאז 2009 וניהל את המגעים מול הפלסטינים ומול הממשל בארה"ב, יעזוב בעוד כארבעה חודשים. המדינה אמורה להשיב מחר לעתירה בבג"ץ נגד המשך כהונתו. נתניהו: "שלא בנפש חפצה ולנוכח עמדתך הנחושה, החלטתי להיעתר לבקשתך"

צילום:ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

עורך דין יצחק מולכו, שליחו המיוחד של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודיע היום (רביעי) על פרישה מתפקידו, בתום למעלה משמונה שנים. מולכו, הממלא את תפקידו בהתנדבות, יסיים את תפקידו בפברואר 2018.

במכתב הפרישה שהועבר לראש הממשלה, כתב מולכו: "אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזאת על מנת להודות לך מקרב לב על כך שאפשרת לי לשרת את המדינה תחת הנהגתך הבוטחת ועל האמון הרב שנתת בי בעשותי כן". מולכו כינה את תפקידו "שירות לאומי".

מולכו הוא שותפו למשרד של עורך דין דוד שמרון ונשוי לאחותו, והשניים מלווים את נתניהו בדרכו הפוליטית משנות התשעים. שמרון, המייצג את נתניהו בענייניו הפרטיים, נחקר בחודשים האחרונים כחשוד בפרשת הצוללות, תיק 3000. המדינה הייתה אמורה להשיב מחר לעתירה שהוגשה לבג"ץ בדרישה להסביר מדוע נמשכת העסקתו של מולכו כיועץ מדיני לראש הממשלה, לנוכח חקירת שמרון. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי מולכו ביקש לראשונה לסיים את תפקידו כבר לפני שנה, אך לבקשת נתניהו, נשאר בתפקיד.

יצחק מולכו עורך דין ישראלי ונציגו של ראש הממשלה תמונה משנת 2007. ניר קידר, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
פורש בתום למעלה משמונה שנים. עו"ד מולכו/מערכת וואלה! NEWS, ניר קידר, הארץ

מולכו פעל כשליח מדיני של נתניהו כבר בכהונתו הראשונה וניהול שיחות עם יאסר ערפאת בשנות התשעים. עם שובו של נתניהו ללשכת ראש הממשלה ב-2009 שב גם מולכו לתפקידן הישן, ובשמונה השנים האחרונות הוא מנהל את המגעים מול הפלסטינים ומול ממשל אובמה וטראמפ.

נתניהו כתב למולכו: "שלא בנפש חפצה ולנוכח עמדתך הנחושה, החלטתי להיעתר לבקשתך. איני צריך למנות את המשימות המדיניות הרגישות והחשובות שביצעת. עשית זאת תוך שילוב נדיר של כשרון, ניסיון וידע מקיף ועמוק של הסוגיות. טרם הגיעה העת לחשוף את כל פעולתך, אך בטוחני שכשרגע זה יגיע אזרחי ישראל יעריכו עד מאוד את תרומתך. אין פלא שאני ושרי הממשלה שמכירים את פועלך רוחשים לך הערכה עמוקה.

"מנהיגים רבים דיברו בפני בשבחך, וציינו שתמיד יכולים היו לשוחח עמך בחופשיות, כי מעולם לא חיפשת לעצמך פרסום כלשהו על תרומתך ועשייתך הגדולה. כמו אביך לפניך, עשית עבור המדינה - כשרות לאומי ובהתנדבות".

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכ"ל האו"ם בירושלים 28.8.17. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"לא בנפש חפצה". ראש הממשלה נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לוחץ את ידו של הנציג האישי של נתניהו, עו"ד יצחק מולכו וראש הרשות הפלסטינית המודיעין הכללי מג'ד פרג 'במהלך פגישתם ב -17 באפריל 2012 בירושלים. gettyimages, מערכת וואלה! NEWS
מולכו עם ראש הממשלה נתניהו, יו"ר צוות המו"מ הפלסטיני סאיב עריקאת וראש המודיעין הפלסטיני מג'ד פראג'/מערכת וואלה! NEWS, gettyimages
השרה ציפי לבני והשליח המיוחד של ראש הממשלה יצחק מולכו בוושינגטון. אי-פי, AP
מולכו עם השרה לשעבר ציפי לבני בוושינגטון ב-2013/AP, אי-פי
דוד שמרון בחקירתו בלהב 433, יולי 2017. מוטי מילרוד, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
שותפו וגיסו של מולכו. דוד שמרון/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מילרוד, הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully