וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיר בצפון נסע במהירות 182 קמ"ש - רישיונו נשלל לשנה וחצי

25.10.2017 / 12:37

בית המשפט לתעבורה שלל את רישיונו של עלי עאסלה, ראש עיריית עראבה, לאחר שהודה כי בחודש מרץ נהג במהירות כפולה מהמותר, בקטע כביש שבו המהירות המירבית היא 90 קמ"ש. סנגורו טען כי המשטרה סירבה לדון בהסדר טיעון בנימוק שמדובר ב"תיק תקשורתי"

עלי עאסלה ראש עריית עראבה. youtube, מערכת וואלה! NEWS
נסע במהירות כפולה מהמותר. עאסלה/מערכת וואלה! NEWS, youtube

רישיון הנהיגה של ראש עיריית עראבה עלי עאסלה נשלל שלשום (שני) לשנה וחצי, זאת לאחר שנתפס בחודש מרץ האחרון בזמן שנסע בדרום הארץ במהירות של 182 קילומטרים בשעה – כפליים מהמהירות המירבית המותרת באותו קטע כביש, שעמדה על 90 קמ"ש. "בתור ראש עיר וכן נציג ציבור נבחר, עליו להוות דוגמא לציבור, לפחות לציבור בוחריו ולציבור באופן כללי ולכן נדרשת ממנו רמה גבוהה של זהירות", קבע השופט דוד לנדסמן מבית המשפט לתעבורה באילת.

השופט לנדסמן ציין כי מדובר בענישה לפי הרף הנמוך שבמתחם, לנוכח האזכורים של התביעה כי בעבירה דומה נגזרו כבר עונשים של ארבעה חודשי מאסר ופסילת רישיון למשך שש שנים. בית המשפט ציין כי כבר מהתחלה עאסלה הודה בעבירה, לקח אחריות על המעשה וביקש שלא לנהל דיוני הוכחות. כן הזכיר כי במהלך 32 שנים שבהן הוא מחזיק ברישיון נהיגה, לחובתו עבירות תעבורה מעטות, בעבירות לא חמורות, שבוצעו לפני שנים רבות. מנגד קבעה התביעה כי "התנהגות הנאשם מלמדת שאין לו מורא מפני החוק, וברגע שהוא בחר לנהוג במהירות של 182 קילומטרים בשעה, ובקלות ראש, הוא ישוב ויעשה זאת שנית".

עוד בוואלה! NEWS
בחמאס נערכים להעברת השליטה: "מוכנים להפסיד למען העם"
"ניצלה את תמימותן": מדריכה בפנימייה הורשעה באונס חניכות
"זריקת מרץ": אושר מינויים של עשרה שופטים חדשים לבתי המשפט

ניידת משטרה פקקים ליד הר המנוחות, ירושלים. 8 באוגוסט 2016. נועם מושקוביץ
"מודה במעשה ומתחרט על מה שקרה"/נועם מושקוביץ

טרם מתן גזר הדין אמר עאסלה כי הוא "מודה במעשה ומתחרט על מה שקרה". בדבריו הוסיף ראש העירייה כי "אני בן אדם נורמטיבי. מעמדי וגילי מראים שאני לא בן אדם שרוצה להפר חוק, להיפך- אני שומר חוק וגם העבר שלי מראה כי אף פעם לא נחקרתי בצורה כזאת. אני יודע שזה מעשה לא מקובל ולא טוב".

עוד ציין כי נהג במכונית שלא מוכרת לו ושהכביש היה כמעט ריק. הוא ציין שטעה בפני השופט וביקש כי יתחשב בו לנוכח העובדה שהוא ראש עיר במגזר הערבי ומקובל, לדבריו, "שראש העיר מטפל בכל בעיה, קטנה וגדולה, ואפילו כשקוראים לי בחצות או לפנות בוקר, אני חייב לטפל בכל בעיה ואני מטריד את העוזר שלי ואת מנהל העבודה לקחת אותי למקום האירועים שיש בהם בעיות".

סנגורו של עאסלה, עורך דין אסי לוי, ציין כי הוא עומד בראשות עיר ובה 26 אלף תושבים ובפניו מטלות רבות, המצריכות גם נסיעות רבות לתל אביב ולירושלים. עו"ד לוי אף תמה על כך שהמשטרה סירבה לדון אתו על הסדר טיעון בגלל מעמדו הציבורי של ראש העיר, וכי המשטרה אף נימקה את הסירוב בכך ש"מדובר בתיק תקשורתי". לדבריו, המשטרה נהגה כך גם במקרה שבו נתפס ח"כ אורן חזן נוהג במהירות מופרזת.

  • עוד באותו נושא:
  • עראבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully