וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחמאס נערכים להעברת השליטה: "מוכנים להפסיד למען העם"

24.10.2017 / 20:36

מנהיג הארגון בעזה סינוואר אמר כי הרשות תקבל את השליטה החל מחצות בלילה, בעוד שבוע, בהתאם להסכם הפיוס. הוא הבהיר כי נשק הארגון "שייך לעם הפלסטיני" וכי ארגונו מסרב לתנאי הקבינט. "ב-51 דקות נכה בתל אביב כמו ב-51 ימי המלחמה הקודמת"

עריכת וידאו: ניר חן

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר אמר היום (שלישי) כי הארגון יעביר את השליטה על המעברים לרשות הפלסטינית החל מחצות בעוד שבוע, במסגרת הסכם הפיוס בין הצדדים שנחתם בקהיר החודש. בדברים שאמר בפני איגודים מקצועיים ברצועה, הוסיף סינוואר כי חמאס נערך "להפסדים פנימיים" כתוצאה מההסכם עם פתח, אך הוא מוכן לכך "לטובת העם הפלסטיני".

הוא הדגיש שוב כי כלי הנשק של הזרוע הצבאית של חמאס הוא "רכוש העם הפלסטיני" וכי הוא מסרב לכל התנאים שקיבל הקבינט המדיני-ביטחוני. בישראל הבהירו כי לא יכירו בממשלת האחדות הפלסטינית, עד שחמאס לא יפורק מנשקו ויכיר במדינה. סינוואר הודה גם למצרים על מאמצי התיווך שלה, שאפשרו את ההבנות בין חמאס לפתח.

לקריאה נוספת בנושא
ברקע ההתנגדות האמריקנית לפיוס: בכירים בחמאס הגיעו לאיראן
נתניהו: לא ננהל משא ומתן עם ארגון טרור בתחפושת מדינית

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר, 3 באוקטובר 2017. רויטרס
בקו תקיף נגד ישראל. סינוואר, בתחילת החודש/רויטרס

לפי ההסכם, ממשלת האחדות של ראמי חמדאללה אמורה לקבל את השליטה המנהלית על עזה עד 1 בדצמבר. כמו כן, כמה אלפי שוטרים של הרשות יצטרפו לכוח המשטרה בעזה, אולם החמושים של חמאס ימשיכו לאחוז בנשקם. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עשוי לבקר ברצועה, אם אכן ההסכם ייושם במלואו.

הסכם הפיוס, שנתמך על ידי מצרים ומדינות ערביות אחרות, נדחה על ידי ישראל, כשגם ארצות הברית אימצה את עמדתה. השליח המיוחד לאזור ג'ייסון גרינבלט אמר בשבוע שעבר כי על כל ממשלה פלסטינית לזנוח את דרך הטרור ולהכיר במדינת ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אל עארורי ועזאם אל אחמד בזמן החתימה על הפיוס 12 באוקטובר 2017. עמוד הטוויטר של מרכז המידע הפלסטיני, מערכת וואלה! NEWS
טקס החתימה על הסכם הפיוס במצרים/מערכת וואלה! NEWS, עמוד הטוויטר של מרכז המידע הפלסטיני

סינוואר הוסיף כי "הפיוס הוא החלטה כללית בתנועת חמאס פנים וחו"ל", וכי הארגון "לא ירשה את המשך הפילוג, ויפעל לסיומו, שהוא חובה וצורך לאומי ואנושי. מי שלא רואה כך טועה, והמצפן שלו מקולקל. המשך הפילוג הוא סכנה אסטרטגית לתוכנית הלאומית ועל כולנו להתלכד". הוא הזהיר מ"האורבים לפיוס, המחכים לכשלונו".

לדברי סינוואר, "ההתנגדות התכוננה במשך השנים האחרונות והכינה תשתית תחתית חזקה. ביכולתה כיום להכות בתל אביב תוך 51 דקות באותה כמות שהכתה במשך 51 יום, ואם הכיבוש יחשוב לעשות שטות כלשהי או יתערב להכשיל את הפיוס נלמד אותו לקח כך שלא יתערב עוד. העם הפלסטיני נמצא עדיין בשלב השחרור הלאומי ואינו יכול לוותר על נשקו , הנשק שלנו חייב להיות בוודאות תחת מטרייה לאומית כוללת בה ישתתפו כל הפלסטינים וזאת המטרייה של ארגון אש"ף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully