וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע ההתנגדות האמריקנית לפיוס: בכירים בחמאס הגיעו לאיראן

לאחר שארצות הברית הבהירה כי לא תכיר בממשלת האחדות בין חמאס לפתח, הגיעה משלחת בכירים מחמאס לשיחות בטהראן. בראש המשלחת עומד אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית, המוביל את הקו הפרו-איראני בארגון

עריכת וידאו: ניר חן

בכירים בחמאס הגיעו היום (שישי) לאיראן לדון עם ההנהגה בטהראן בפיוס הפלסטיני ובחיזוק הקשר בין הארגון הסוני לרפובליקה האסלאמית השיעית, אחרי שאתמול הבהירה ארצות הברית כי לא תכיר בממשלת האחדות בין חמאס לפתח כל עוד הארגון השולט ברצועת עזה לא מתפרק מנשקו ומכיר בישראל. עמדה זו אומצה השבוע בידי הקבינט ובירושלים בירכו על עמדת וושינגטון.

בראש משלחת חמאס עומד סאלח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית, היושב בלבנון ומוביל קו פרו-איראני עם הנהגת הארגון החדשה – ראש הלשכה המדינית איסמעיל הנייה ומנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר. אל-עארורי עמד בראש המשלחת הקודמת לטהראן לפני כחודשיים.

השלושה אחראים גם לתהליך הפיוס עם פתח, בניסיון להסיר מהארגון את האחריות השלטונית על עזה אחרי עשור. עם זאת, הם מסרבים בכל תוקף לדון בנשק של הארגון והסוגיה לא עלתה בשיחות שהתקיימו עם אנשי הרשות הפלסטינית בקהיר בשבועות האחרונים. אתמול אמר סינוואר כי "נושא ההכרה או אי ההכרה בישראל עבר מזמן, הנושא שדנים בו הוא מתי נמחק את ישראל מהעולם", בתגובה חריפה לדברי השליח האמריקני לאזור, ג'ייסון גרינבלט.


עוד בוואלה! NEWS:
ממשל טראמפ מאמץ את עמדת ישראל: "על חמאס להתפרק מנשקו"
"סוף לפילוג": חמאס ופתח חתמו על הסכם הפיוס בקהיר
חמאס מבהיר: "לא נניח את נשקנו עד לשחרור המולדת - גם עבור פיוס"

אל עארורי ועזאם אל אחמד בזמן החתימה על הפיוס 12 באוקטובר 2017. עמוד הטוויטר של מרכז המידע הפלסטיני, מערכת וואלה! NEWS
החתימה על הפיוס לפני כשבוע/מערכת וואלה! NEWS, עמוד הטוויטר של מרכז המידע הפלסטיני

אתמול יצא גרינבלט למצרים לדון עם בכירים בקהיר במאמצי הפיוס. למרות שהצדדים חתמו על הסכם, לא ברור אם אכן הוא ייצא לפועל במועדו או בכלל. לפי ההבנות בין הצדדים, הרשות הפלסטינית אמורה לקבל שליטה על מעבר רפיח עד ה-1 בנובמבר ועל כל עזה עד 1 בדצמבר.

סירובה התקיף של ישראל להכיר בממשלת האחדות, שאמורה לקבל את השליטה על מעבר כרם שלום וארז, מטיל בספק את היתכנות המהלך. אתמול דווח בעיתון המצרי אל-יום א-סאבע כי גם קטאר, פטרונה של חמאס, משבשת את הפיוס עם הפסקת המימון לארגון. קטאר נתונה לחרם כלכלי מצד ערב הסעודית ובעלות בריתה, בהן מצרים, שקידמו את המגעים בין חמאס לפתח.

עוד באותו נושא

דיווח: קטאר הפסיקה את התמיכה בחמאס כדי להכשיל את הפיוס הפלסטיני

לכתבה המלאה
פיוס פלסטיני - נציגי חמאס ופתח לשיחות בקהיר חתמו על הסכם פיוס בין התנועות. רויטרס
הפיוס הפלסטיני/רויטרס

בדיווח אישר בכיר בחמאס שקיימת מתיחות בין הארגון לקטאר בשבועות האחרונים. המקור הבכיר בחמאס אמר כי בנוסף למתיחות הקיימת עם קטאר בגלל הפגישה של מנהיג הארגון ברצועת עזה יחיא סינוואר עם בכיר הפתח מוחמד דחלאן קיימת גם מתיחות עם טורקיה בצל הפגישות של חמאס בקהיר. כמו כן, הוסיף המקור כי בחמאס זועמים על קטאר בשל התקרבותה לארגון דג'מש שנשבע אמונים לארגון המדינה האסלאמית (דאעש) לאחר הפגישה עם דחלאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully