וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס בגדה: "הפיוס עם פתח - רק לצורכי הסברה"

25.10.2017 / 11:43

חסן יוסף, מראשי הארגון ביהודה ושומרון, אמר כי הפיוס בין שני הארגונים נותר בתקשורת בלבד, אחרי מעצרם של פעילי חמאס בידי הרשות. הוא גם ציין שהסנקציות על עזה טרם הוסרו. דבריו מגיעים אחרי שמנהיג חמאס בעזה סינוואר דווקא אמר כי הפיוס מתקדם

עריכת וידאו: ניר חן

אחד מראשי חמאס בגדה השייח חסן יוסף, הנחשב לאחת הדמויות המשמעותיות בקרב הנהגת הארגון, אומר כי "הפיוס (בין חמאס לפתח, א"י) נותר בתקשורת בלבד", בהתייחסו למעצרים שביצעו מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית בימים האחרונים בקרב פעילי חמאס וארגונים אחרים בגדה.
יוסף, ששוחרר לא מכבר מהכלא בישראל, ציין כי גם הסנקציות שהטילה הרשות הפלסטינית על רצועת עזה עדיין לא הוסרו.

יוסף אף הזהיר כי לעיכוב במימוש הסכם הפיוס יהיו השלכות קשות באשר לאמון בין הצדדים ויביא ל"מחיר כבד". בימים האחרונים נמשכו המעצרים של מנגנוני הביטחון הפלסטינים ובכלל זה בקרב אסירי חמאס ששוחררו מהכלא בישראל. ישיבת הפיוס הבאה בין חמאס לפתח נקבעה רק ל-21 בנובמבר בקהיר.

לקריאה נוספת בנושא
בחמאס נערכים להעברת השליטה: "מוכנים להפסיד למען העם"
ברקע ההתנגדות האמריקנית לפיוס: בכירים בחמאס הגיעו לאיראן

חסן יוסף, בכיר חמאס בגדה, מחנה עופר. אוקטובר 2015. רויטרס
שוחרר לאחרונה מהכלא בישראל. יוסף במחנה עופר/רויטרס

לעומת זאת, אתמול טען יחיא סינואר, ראש חמאס ברצועת עזה שנחשב לתומך הנלהב ביותר של הסכם הפיוס, כי כבר בעוד שישה ימים, ב-31 באוקטובר בחצות, תועבר השליטה במעברי הגבול מידי חמאס לידי הרשות הפלסטינית. הוא שב וטען כי הפיוס מתקדם וחמאס נערך "להפסדים פנימיים" כתוצאה מההסכם עם פתח, אך הוא מוכן לכך "לטובת העם הפלסטיני". הוא הדגיש שוב כי כלי הנשק של הזרוע הצבאית של חמאס הוא "רכוש העם הפלסטיני" וכי הוא מסרב לכל התנאים שקיבל הקבינט המדיני-ביטחוני.

סינוואר הוסיף כי "הפיוס הוא החלטה כללית בתנועת חמאס פנים וחו"ל", וכי הארגון "לא ירשה את המשך הפילוג, ויפעל לסיומו, שהוא חובה וצורך לאומי ואנושי. מי שלא רואה כך טועה, והמצפן שלו מקולקל. המשך הפילוג הוא סכנה אסטרטגית לתוכנית הלאומית ועל כולנו להתלכד". הוא הזהיר מ"האורבים לפיוס, המחכים לכישלונו". אולם לא כולם בחמאס נלהבים מהסכם הפיוס. בגדה המערבית קיימת תסיסה בקרב צמרת חמאס לנוכח אי-שיתופם במגעים לפיוס ובהבנות שאליהם הגיעו הצדדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר, 3 באוקטובר 2017. רויטרס
מנהיג חמאס בעזה סינוואר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully