וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משומד נאצי": כתובת נאצה נגד ריבלין בבית ספר בבני ברק

הכתובת התגלתה בבית ספר בוסטון, שבו ביקר השבוע הנשיא. המשטרה פתחה בחקירה, אך טרם נעצרו חשודים. הכתובת רוססה ברקע נאומו התקיף של ריבלין בכנסת. "לעתים התפקיד מביא אותך לקו האש", אמר הנשיא. נתניהו גינה: "אין לכך מקום"

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן

כתובת נאצה נגד נשיא המדינה ראובן ריבלין רוססה לפנות בוקר (רביעי) בבית ספר בוסטון בבני ברק, שם ביקר השבוע הנשיא עם פתיחת שנת הלימודים במגזר החרדי. הבוקר התגלה בחצר תלמוד התורה הכתובת "ריבלין משומד נאצי", שרוססה במהלך הלילה.

המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע, אך טרם נעצרו חשודים במעשה. "זה לא פשוט לפעמים, לשאת בתואר הזה משרת ציבור, לעתים הוא מביא אותך לקו האש, לנקודת עימות", אמר ריבלין הבוקר, באירוע עם ראשי רשויות מקומיות. אבל האמונה הפנימית בצמד המילים הזה, משרת ציבור, היא חזקה מהכל - ואני מאחל לכולכם שהיא תמשיך ותלווה אתכם תמיד בעשייתכם".

במערכת הפוליטית, כולל ראש הממשלה בנימין נתניהו, גינו בתקיפות את הכתובת, וחלק מחברי הכנסת קישרו זאת לביקורת שהשמיעו גורמים בימין נגד הנשיא בעקבות נאומו בכנסת בתחילת השבוע. "כתובות מסוג זה ראויות לכל גינוי ואין מקומן בשיח הציבורי בישראל", מסר נתניהו.

עוד בוואלה! NEWS
התיאוריה לאושר של איינשטיין נמכרה ב-1.3 מיליון דולר
חשד לרצח בבת ים: גופת אישה נמצאה במבנה נטוש; שני חשודים נעצרו

כתובות גרפיטי בגנות הנשיא ראובן ריבלין בבני ברק. קבוצת הבני ברקים, מערכת וואלה! NEWS
כתובת הנאצה בבית הספר, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, קבוצת הבני ברקים

הרב נתן פוקסברומר, מנהל בית הספר, אמר לוואלה! NEWS כי "מדובר בתת רמה, לא נתייחס אליה ולא נתן לה תשומת לב". לדבריו, "לביקורו של נשיא לא התלוו איומים, או הקנטות מצד קיצוניים".

לדברי אביו של אחד התלמידים בבית הספר, "מדובר בבית ספר יחסית מודרני, לומדים בו הרבה מקצועות מעבר ללימודי התורה, שייך לזרם הליטאי אשכנזי. ההורים הופתעו מהגרפטי".

ריסוס כתובת הנאצה מגיע לאחר נאומו התקיף של ריבלין בפתיחת מושב החורף של הכנסת, שבו הזהיר מפני פגיעה במוסדות השלטון ובמערכת המשפט, במתקפה מרומזת על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בנאומו, שזכה לביקורת מצד הימין, אמר ריבלין כי "שלטון הרוב הפך לשלטון הבלעדי", ברקע שורת החוקים שמקדמת הממשלה להחלשת בג"צ ומוסדות אחרים. עוד אמר ריבלין כי ישנו "ניסיון להלך אימים על בית המשפט ולהחלישו כמוסד" וכי אין "עוד ממלכתיות, אלא רק משילות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
רובי ריבלין ויולי אדלשטיין בפתיחת מושב הכנסת מליאה 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ריבלין בכנסת/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין גינה את ריסוס כתובת הנאצה נגד ריבלין ואמר כי מדובר בפעולה מסוכנת שיכולה להביא לפגיעה בנשיא. לדבריו, "השיח הקלוקל שרווח במדינה, מידרדר מיום ליום ועלול להביא לפגיעה בנפשות ולכן על כולם לגנות מעשים מעין אלה ולפעול נגד תופעות של הסתה ביד קשה וללא רחם".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני) אמר כי הריסוס הוא תוצאה ישירה של הדברים שנאמרו נגד ריבלין לאחר הנאום. "לפני יומיים אמרתי שתכף יכנו את הנשיא ריבלין בוגד. התחלנו בחמוצים ומהר מאד הגענו למשומדים נאצים. הפה שהתיר נדרש מיידית לאסור ולעצור!", כתב בחשבון הטוויטר שלו, כשהוא מזכיר גם את נאומו של נתניהו בכנסת.

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד אמר דברים דומים. "‏לכל מי שהסית נגד הנשיא אתמול ו'הזדעזע' היום מכתובות הנאצה נגדו, מה חשבתם שיקרה?", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

(עדכון ראשון: 8:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully