וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוחד בנתיבי ישראל: כתבי אישום נגד 30 מעורבים, בהם ח"כ לשעבר

24.10.2017 / 13:56

הפרקיטות הודיעה כי תעמיד לדין בכפוף לשימוע את עשרות החשודים, לצד 13 גופים, שהיו מעורבים בפרשה הסבוכה. בין החשודים הבולטים: ח"כ לשעבר מיכאל גורלובסקי ומנכ"ל החברה אלכס ויז'ניצר

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: החשדות נגד הבכירים, 2015)

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודיעה היום (שלישי) ל-30 חשודים ול-13 חברות בפרשה 618, המכונה פרשת "נתיבי ישראל" כי נשקלת העמדתם לדין בכפוף לשימוע. זאת בחשד לעבירות מתחום טוהר המידות, המיסים, הלבנת ההון ועוד.

במסגרת הפרשה שנחקרה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433, בסיוע מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל אביב ברשות המיסים והרשות לאיסור הלבנת הון, עלו חשדות לעבירות שבוצעו בחברה הממשלתית נתיבי ישראל, לשעבר מע"צ.

בין החשודים בפרשה - אלכס ויז'ניצר, לשעבר מנכ"ל נתיבי ישראל (נת"י), חשוד בלקיחת שוחד, סחיטה באיומים, הלבנת הון ועבירות על פקודת מס הכנסה; ח"כ לשעבר מיכאל גורלובסקי חשוד כי נתן שוחד יחד עם גיסו, אלכס אקרמן, לגורמים בנת"י, ובהם איגור וגנפלד, איתן איידלמן ובוריס אברהמוב; ושי ברס, לשעבר מנכ"ל נת"י, חשוד במרמה והפרת אמונים, יחד עם עוזרו בנת"י, גולן דוידי.

לקריאה נוספת בנושא
השחיתות בנתיבי ישראל: ראיות נגד עשרות חשודים, בהם ח"כ לשעבר

הארכת מעצר לח"כ לשעבר מיכאל  גורלובסקי בבית המשפט בראשון לציון, נובמבר 2015. ניב אהרונסון
חברות שבבעלותו קיבלו פרויקטים תמורת שוחד. גורלובסקי/ניב אהרונסון

על פי החשד, ויז'ניצר קיבל בין 2004 ל-2010 שוחד מהחברה הקבלנית "ביבי כבישים". בתמורה לתשלומי השוחד, פעל ויז'ניצר בתוקף תפקידו כדי לאשר תשלומים מנת"י אל החברה. עוד הוא חשוד כי ב-2010 הוא דרש תשלומי שוחד מחברת ניהול פרויקטים מובילה שנתנה שירותים לנת"י, ואף הורה לה להעביר תשלומים אלו דרך ספק אחר של נת"י אשר מקורב אליו.

גורלובסקי חשוד כי נתן שוחד יחד עם גיסו, אלכס אקרמן, לגורמים בנת"י, ובהם איגור וגנפלד, איתן איידלמן ובוריס אברהמוב. בתמורה לתשלומי השוחד פעלו עובדי נת"י כדי להקצות עבודות ופרויקטים אל חברות התכנון שבבעלותו ובשליטתו של גורלובסקי – ד.נ הנדסה בע"מ ויורוברידג' הנדסה בע"מ.

עוד חשוד גורלובסקי כי הציג מצגי שווא כלפי נת"י ביחס לשליטתו בחברת יורוברידג' הנדסה וכן מצגי שווא ביחס לכשירות עובדיו. כתוצאה ממצגים אלו נכנסו החברות שבשליטתו במרמה למאגרי הספקים של נת"י.

חשד: בכירים בנתיבי ישראל קיבלו שוחד וטובות הנאה בעשרות מיליונים. מאצ'י הוף
חשוד בקבלת שוחד. ויז'ניצר בבית המשפט/מאצ'י הוף

לפי הפרקליטות, בפרשה גובשה תשתית ראייתית המצביעה על התנהלות פלילית ולשחיתות עמוקה לכאורה, שהייתה נהוגה בחברת נתיבי ישראל במשך יותר מעשור, על מעורבות של מנהלים ועובדים ברבדים שונים בחברה, וכן על מעורבותם של מתכננים, קבלנים ונותני שירות אחרים לחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully