וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר לקריאה שנייה ושלישית: שכר המינימום יעלה ל-5,300 שקלים

24.10.2017 / 11:51

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות אישרה פה אחד את הצעת החוק הממשלתית שלפיה שכר המינימום יעלה ב-300 שקלים החל ממשכורת חודש דצמבר 2018. על פי ההערכות, עלות המהלך היא בין 400 ל-500 מיליון שקלים בשנה

צילום: מטה מאבק הנכים, נתיבי ישראל, עריכה: אריאל תמרין

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום (שלישי) פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית, שלפיה כבר החל ממשכורת חודש דצמבר 2018 יעלה שכר המינימום מ-5,000 שקלים בחודש ל-5,300 שקלים.

שכר המינימום לשעה יעלה מ-26.9 שקלים ל- 28.5 שקלים ושכר המינימום היומי יעלה מ-231 שקלים ל-245 שקלים. זאת, בעקבות הסכמות בין ההסתדרות לארגוני המעסיקים ובאישור משרד האוצר. על פי הערכות משרד האוצר, עלות המהלך היא בין 400 ל-500 מיליון שקלים בשנה.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "ההצעה מטיבה עם ציבור העובדים והיא מקובלת על נשיאות הארגונים העסקיים שחתמה עם הסתדרות העובדים הכללית החדשה על הסכם קיבוצי". ח"כ דב חנין אמר בדיון: "עבורי זה רגע מרגש, אני זוכר את תחילת המהלך לפני שלוש שנים בדיוק. אמרנו אז שיוקר המחייה לא מתבטא רק במחירים הגבוהים אלא גם בשכר הנמוך. רוב העניים בישראל הם אנשים עובדים שקמים השכם בבוקר לפרנס את משפחתם, חוזרים מאוחר בלילה אחרי יום עבודה קשה ונשארים תחת העוני".

שר האוצר משה כחלון במסיבת עיתונאים בבי"ח רמב"ם 19 באפריל 2017. ערן גילווארג
שר האוצר כחלון/ערן גילווארג

שר האוצר משה כחלון אמר היום לאחר אישור המהלך בכנסת כי "העלאת שכר המינימום ל-5,300 שקלים היא המשך ישיר של העבודה שלנו לטובת צמצום פערים וחיזוק ציבור העובדים. מצב המשק טוב ובמשמרת שלנו נוודא שכל האוכלוסיות ייהנו מכך".

יו"ר וועדת העבודה והרווחה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) אמר: "עשינו פה מהלך חברתי שמחזק את החלשים בחברה. זהו יישום של דו"ח העוני שסיכמנו עליו בהסכמים הקואליציוניים שהצטרפנו לממשלה. יש כאן בשורה לעובדים למעסיקים ולחברה הישראלית".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר הבוקר כי: "השלמת המהלך להעלאת שכר המינימום במשק באלף שקלים היא התשובה המוחצת לכל מי שהטיל ספק ביכולתה ובנחישותה של ההסתדרות לחולל שינוי חברתי אמיתי. בזכות המאבק הצודק שהובלנו, הצלחנו להביא בשורה ל-800 אלף משפחות שחייהן מושפעים מכך באופן ישיר. בתקופה של שנתיים וחצי בלבד, שכר המינימום בישראל עלה ב-23%, כלומר כמעט רבע מגובהו. מדובר בהעלאה היסטורית בכל קנה מידה מאז שנחקק חוק שכר המינימום ב-1987. רק כדי לסבר את האוזן, במשפחות שבהן שני בני הזוג מתפרנסים משכר המינימום, ההכנסה המשפחתית לאחר הפעימה הקרובה, תעמוד על סכום שגבוה באלפיים שקלים מהכנסתם החודשית בתחילת 2015..."

ניסנקורן הוסיף: "מלבד השיפור המשמעותי במצבם של העובדים ברמות השכר הנמוכות, המהלך להעלאת שכר המינימום תרם לדחיפת כל מדרג השכר כלפי מעלה, תוך יצירת השלכה חיובית גם על מעמד הביניים".
יו"ר ההסתדרות הדגיש בדבריו כי "המהלך שדחפנו בהידברות עם המעסיקים ועם האוצר, הביא בסופו של דבר גם לעלייה מואצת של השכר הריאלי במשק וזה עלה בתקופה הנדונה ב-10%, לאחר כעשור וחצי של קיפאון. גם האיום שנשלף בכל פעם שדיברנו על העלאת שכר המינימום בנוגע לשיעור האבטלה, הוכח כלא נכון. בתקופה המדוברת שיעור האבטלה בישראל ירד לשפל היסטורי של 40 שנה, והגיע ל- 4.1%".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully