וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחדל של מח"ש בתיק רונאל פישר: "העברנו לכם מידע בטעות"

24.10.2017 / 10:42

פרסום ראשון: המחלקה לחקירות שוטרים הודתה בהעברת חומרים ממוחשבים שלא אמורים היו להגיע לצוותי ההגנה בפרשה, לרבות תכולת הטלפון של ערן מלכה. מח"ש פנתה לסניגוריו של פישר בבקשה לקבל חזרה את החומרים. כתב אישום הוגש לפני שנתיים, אך ניהול ההוכחות טרם החל

צילום: ערוץ 10, עריכה: שניר דבוש

המחלקה לחקירות שוטרים הודתה היום (שלישי) כי העבירה בטעות חומרים ממוחשבים לצוותי ההגנה בתיק רונאל פישר - כך נודע לוואלה! NEWS. המחלקה פנתה לסניגורים של הנאשמים השונים בפרשה בבקשה להחזיר את החומרים.

החומרים כוללים את תכולת הטלפונים הנייד של ערן מלכה, וכן את תכולתם של מכשירים סלולריים השייכים למעורבים אחרים בתיק. מדובר בחומרים אשר אינם מוגדרים כ"חומר חקירה" בתיק ושלא אמורים היו להיות מועברים או להימצא ברשות ההגנה.

הבוקר התבקשו הסניגורים להחזיר את החומרים למח"ש, ובנוסף הועברה להם הודעה כי במהלך הכנת התיק להמשך שמיעת הראיות נמצא כי הודעות בודדות שנגבו, אין לגביהן תיעוד חזותי (וידאו) ותוכנן מתועד בהודעה כתובה בלבד.

החל שלב ההוכחות בפרשת השחיתות שבה מעורבים עו"ד רונאל פישר ופרקליטת מחוז תל אביב לשעבר. יוני ריקנר
החומרים הועברו בטעות. רונאל פישר/יוני ריקנר

כתב האישום בתיק פישר, תיק הדגל של המחלקה לחקירות שוטרים, הכולל בין היתר את פרקליט הצמרת לשעבר, את פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד ואת השוטר לשעבר ערן מלכה, שהפך לעד מדינה, הוגש לפני למעלה משנתיים, במאי 2015. למרות זאת, ניהול ההוכחות בתיק עדיין לא החל, והצדדים עדיין עסוקים בשאלת העברת חומרי החקירה ממח"ש לסניגורים.

צוותי ההגנה טוענים לאורך כל הדרך כי מח"ש מתעכבת בהעברת כל החומרים הדרושים להגנת לקוחותיהם. במחלקה לחקירות שוטרים טענו היום, כי "החומרים הממוחשבים הרלוונטיים לבירור האשמה בתיק הועברו כבר בנפרד, על פי החלטות בית המשפט, לידי ב"כ הנאשמים".

חלק ניכר מהדיונים בתיק פישר עד כה עסקו בהבחנה בין חומרים "פרטיים" המופיעים במכשירים הסלולריים ומחשבים של חלק מעדי התביעה, לבין חומרים הנחשבים כ"חומרי חקירה".

מוקדם יותר החודש קיבלה השופטת חגית מאק קלמנוביץ', שדנה בהליך צדדי בתיק, החלטה הנוגעת לנושא, וקבעה כי על מח"ש להעביר את החומרים המבוקשים על ידי ההגנה. "אני סבורה שטענות הנאשמים אינן בבחינת מסע דייג, והחומר שלא נמסר לעיונם אשר עשוי להיות רלוונטי אינו 'פריפריאלי בלבד'... החומרים שלא נמסרו חיוניים להוכחת טענות הנוגעות למהימנותם של עדי תביעה מרכזיים, כך שקיים חשש לפגיעה של ממש ביכולתם של הנאשמים להתגונן", כתבה אז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully