וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי דיון, בלי ועדות איתור: חגיגת המינויים בחברת "רפאל"

25.10.2017 / 16:00

דוח מבקר המדינה מעלה שורה של ליקויים במינוי עובדים לתפקידים בכירים בחברה הממשלתית ובקביעת שכרם. על פי הדוח, 12 סמנכ"לים מונו בשנים 2016-2013 ללא ועדות איתור. בנוסף, שולמו פיצויים של מאות אלפי שקלים לעובדים שעזבו, ללא הסבר

סוללת כיפת ברזל, מרץ 2012. חברת רפאל, ספק 500
שכר הבכירים ב-2015: 64.5 מיליון שקלים. סוללת כיפת ברזל של "רפאל"/ספק 500, חברת רפאל

סמנכ"לים שממונים בלי דיון, מענקי החתמה ופיצויי פרישה שניתנים ללא אישור – כך עולה מדוח מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, שמתפרסם היום (רביעי) על חברת "רפאל". מהדוח עולים ליקויים בנוגע לאופן שבו החברה הממשלתית העוסקת בפיתוח אמצעי לחימה מתקדמים, ממנה עובדים לתפקידים בכירים ומתחייבת לתנאי שכר גבוהים בהרבה מהמקובל.

כ-6,000 עובדים הועסקו בחברת רפאל, שבראשה עומד כיום אלוף (במיל') יואב הר אבן, בין השנים 2015-2013, 81 מתוכם מוגדרים פקידים בכירים. עלות השכר השנתית של כלל העובדים בשנים אלו הייתה 2.35 מיליארד שקלים. עלות השכר של הפקידים הבכירים לשנת 2015 הייתה 64.5 מיליון שקלים.

עוד בוואלה! NEWS:
הכורדים בעיראק קראו להפסקת אש: "נשהה את תוצאות משאל העם"
"משומד נאצי": כתובת נאצה נגד ריבלין בבית ספר בבני ברק
גורמים בכנסת: "לא יינקטו צעדים נגד ח"כ סבטלובה על השחתת הרכב"

יוסף שפירא, מבקר המדינה. חתונת יולי אדלשטיין, יוני 2016. ראובן קסטרו
הסכמי השכר שנחתמו עם חלק מהסמנכ"לים לא אושרו כנדרש. המבקר שפירא/ראובן קסטרו

מתוך כמות העובדים הגדולה הזו, עוסק דוח המבקר במינויי בכירים: סמנכ"לים ומנהלי אגפים. לפי ממצאי דוח המבקר, 300 מעובדי החברה הם מנהלי אגפים, שאמורים להיות מוגדרים עובדים בכירים לפי חוק החברות הממשלתיות. השלכותיה של הגדרה זו נוגעת להליך שבו הם ממונים: עובדים בכירים צריכים לעבור ועדת איתור לפני קבלתם לעבודה. העובדה שמנהלי האגפים לא הוגדרו ככאלו אפשרה את העסקתם ללא ועדת איתור, וזאת בניגוד לנהלים.

מממצאי הדוח עולה כי גם עובדים שרפאל הגדירה "בכירים" לא מונו לפי הנהלים. כך למשל, בין השנים 2016-2013 מונו 12 מתוך 16 סמנכ"לים מבלי שיוקמו ועדות איתור. תשעה מתוך המינויים אושרו על ידי הדירקטוריון מבלי שדן בהם ושלושה אחרים נקבעו ללא אישורו. גם הסכמי השכר שנחתמו עם חלק מהסמנכ"לים לא אושרו כנדרש.

למעשה, חלק מאותם הסכמים הובאו לאישור רשות החברות והדירקטוריון רק למפרע. בספטמבר 2014 אישר הדירקטוריון את מינויו של סמנכ"ל בחברה ואת תנאי העסקתו בשכר חודשי של 45,544 שקלים. רק בינואר 2015 דיווחה רפאל לרשות החברות על כך. אולם בסוף אותו החודש נחתם עם הסמנכ"ל הסכם עבודה על שכר גבוה בהרבה – 57,603 שקלים שאושר רק כחודש לאחר מכן.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מענקי החתמה ופיצויי פרישה מוגדלים - ללא אישור

החברה גם חילקה מענקי החתמה ושימור לעובדים מבלי שהתקבל אישור הדירקטוריון. עם אחד הסמנכ"לים נחתם הסכם שחרג ב-25% מזה שאושר על ידי הדירקטוריון. בנוסף, שלושה סמנכ"לים שפרשו קיבלו פיצויים מוגדלים מבלי שהתקבל לכך אישורה של רשות החברות והדירקטוריון. בדוחות יו"ר הדירקטוריון בשנים 2015-2012 הושמטה כל התייחסות הנוגעת לקליטתם של פקידים בכירים בחברה.

סוגיה נוספת שהושמטה מדוח יו"ר הדירקטוריון נוגעת לנימוקים לגובה הפיצויים. בדוח לא נכללו נימוקים לגובה הפיצויים ששילמה החברה לבכירים שעזבו אותה, וזאת למרות שבמקרים אחדים, הגיעו המענקים למאות אלפי שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully