וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרת שתועדה מכה מפגין חרדי בירושלים נחקרה בחשד לתקיפה

המחלקה לחקירות שוטרים חקרה את השוטרת שתועדה בועטת במפגין חרדי בהפגנת הפלג הירושלמי בשבוע שעבר בבירה. בשבוע שעבר בדקה מח"ש גם תיעוד של שוטר שאיים באקדח על מפגינים

צילום: מני רפאל "מחאות החרדים הקיצוניים", עריכה: שניר דבוש

שוטרת שתועדה בועטת במפגין חרדי במהלך הפגנות הפלג הירושלמי בשבוע שעבר נחקרה היום (ראשון) במחלקה לחקירות שוטרים בחשד לתקיפה. ההפגנה שבה אירעה התקרית התקיימה ביום שלישי שעבר בצומת יפו-שרי ישראל בירושלים.

בשבוע שעבר נערכו הפגנות המוניות רבות של הפלג הירושלמי נגד גיוס חרדים לצה"ל, כשהשיא היה ביום חמישי, בו נעצרו 120 מפגינים ברחבי הארץ. המוקדים המרכזיים היו בירושלים, בבית שמש, בבני ברק ובצפת. המחאה התחדשה בשבוע שעבר בעקבות מעצר שני עריקים, ומאז נעצרו עוד כמה עריקים, שהיו בין המפגינים.

בהפגנה נוספת ביום שלישי שעבר בירושלים תועד שוטר מאיים באקדח על מפגינים. בתיעוד נשמע השוטר אומר: "מישהו רוצה לחטוף כדור?". לטענת נוכחים במקום, "חסמו את הכביש, זרקו בקבוק פלסטיק על הניידת והוא לא יכול היה להמשיך בנסיעה אז הוא יצא ואיים על המפגינים בנשק חם". השוטר זומן לבירור האירוע ונסיבותיו, והמחלקה לחקירות שוטרים בודקת את התקרית.

עוד בוואלה! NEWS:
"יום זעם" של החרדים: 120 עצורים במהומות ברחבי הארץ נגד הגיוס
מנהיג חרדי בכיר תוקף את הפגנות הפלג הקיצוני: "ריקים ופוחזים"
שקד וביטן סיכמו: הדיון על איסור חקירות רה"מ יידחה לשבוע הבא

הפגנת חרדים של הפלג הירושלמי בירושלים 19 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
הפגנות חרדים בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

"המחאה ההמונית נגד חוק הגיוס שמתקיימת היום מבטאת את הזעם של ציבור בני תורה גדול ואיכותי שלא יאפשר לשלטון לשנות את אורחות חייו", נמסר בשבוע שעבר מ"הוועדה להצלת עולם התורה", הנמנית עם מארגני ההפגנות. "כל יהודי חרדי מחויב למחות נגד חוק גזירת הגיוס שכולל מכסות ויעדים. אנחנו מצדנו בחרנו בשנים האחרונות בדרך המחאה הפסיבית, על ידי אי התייצבות בלשכות הגיוס".

"השלטון שמתנכל לבחורים היקרים שפועלים לאור רבותיהם ומוסר אותם למאסר צבאי, גורם במו ידיו שהמחאה תהפוך מפאסיבית לאקטיבית ומוציא אותנו אל הרחובות", הוסיפו.

בוועדה הוסיפו כי "המערכת הפוליטית מנסה ללא הרף לגבש מתווים שיביאו לגיוס בני הישיבות, בצורה כזו או אחרת. הם מנסים להשביע רצון הבג"ץ שאינו מסתפק בפשרות שכבר נעשו. אבל ציבור בני התורה לא יסכים לכל שינוי. נמשיך למחות נגד חוק הגיוס עד שיוחזר לקדמותו ההסדר הוותיק שהונהג יותר מ-60 שנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully