וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ אישר לפרסם מסמכים מסווגים על רצח קנדי

הנשיא התעלם מבקשותיהן של סוכנויות פדרליות והודיע כי יאפשר לשחרר לעיני הציבור אלפי מסמכים הקשורים להתנקשות בנשיא. טראמפ יכול היה לדחות את פרסום המסמכים, שנקבע בחוק של הקונגרס, אם היה מוצא בכך סכנה לביטחון הלאומי או פגיעה ביחסי החוץ

תיעוד ההתנקשות בקנדי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע היום (שבת) כי הוא יאפשר לפרסם מסמכים מסווגים הקשורים להתנקשות בנשיא ג'ון קנדי, שהרצח שלו נותר אחד הפצעים העמוקים ביותר בחברה האמריקנית ושסביבו התפתחו שורת תיאוריות קונספירציה.

"מסמכי JFK, שהיו חסומים ומסווגים זמן רב, ישוחררו", כתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו. הצעד הבלתי-צפוי של טראמפ התקבל חרף המלצותיהן של סוכנויות פדרליות, שדחקו בנשיא לדחות הפרסום, שיבוצע על ידי הארכיון הלאומי עד ה-26 בחודש.

הקונגרס העביר ב-1992 חוק שקובע שעל כל המסמכים הקשורים להתנקשות להתפרסם בתוך 25 שנה, אלא אם הנשיא קובע שמהלך שכזה עלול לחשוף מידע מודיעני, לפגוע ברשויות אכיפת החוק, במבצעים צבאיים או ביחסי חוץ.

כ-3,000 מסמכים הקשורים לרצח של הנשיא הדמוקרטי ב-1963 טרם התפרסמו ועוד כ-30 אלף פורסמו עם מגבלות על המידע המופיע בהם.

עוד ידיעות מהעולם
ממשלת ספרד: מנהיגי קטלוניה יודחו, בחירות חדשות בתוך חצי שנה
מצרים: לפחות 52 שוטרים נהרגו בפשיטה על דירת מסתור של חמושים

נשיא ארצות הברית ג'ון קנדי שניות לפני ההתנקשות בחייו. ג'ון קנדי, צילום מסך
קנדי לפני הרצח/צילום מסך, ג'ון קנדי

מומחים להתנקשות מאמינים כי המידע החדש עשוי לשפוך אור על מסעו של הרוצח, לי הארווי אוסוולד, אל מקסיקו סיטי, שבועות לפני ההתנקשות. במהלך אותה נסיעה, ביקר אוסוולד בשגרירות ברית המועצות וקובה. לפי ועדת וורן, שחקרה את ההתנקשות בקנדי, הסיבה המוצהרת של הביקור הייתה כדי שיוכל לקבל ויזות כניסה לשתי המדינות הקומוניסטיות, אך מרבית הפרטים על אותה נסיעה נותרו לא ידועים.

אוסוולד רצח את קנדי ב-22 בנובמבר 1963, כשהנשיא עבר עם שיירתו בדאלאס. הוא נעצר בתחילה אחרי שרצח שוטר אחר בעיר, 45 דקות לאחר שלוש היריות שירה לעבר קנדי. אוסוולד הכחיש קשר להתנקשות ואמר כי הוא "שעיר לעזאזל". יומיים לאחר מכן, הוא נרצח בעצמו על ידי ג'ק רובי, בעלים של פאב מקומי, כשהועבר ממתקן הכליאה שבו שהה. חיסולו של אוסוולד, ששודר בשידור חי בטלוויזיה שעקבה אחרי העברתו, חיזק את תיאוריות הקונספירציה.

עם זאת, ועדת וורן, שהקים סגנו של קנדי ומי שהחליפו בתפקיד, הנשיא לינדון ג'ונסון, קבעה כי אוסוולד פעל לבדו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

ההודעה של טראמפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully