וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: לפחות 52 שוטרים נהרגו בפשיטה על דירת מסתור של חמושים

הכוח הגיע למקום בעקבות מידע מודיעיני על קיצוניים שנמצאים בדירה, ומעורבים בין היתר בסדרת פיגועים בקהיר. הפשיטה יצאה משליטה והחלו במקום חילופי אש שהביאו למותם של עשרות, וככל הנראה נעשה גם שימוש בחומרי נפץ. נתניהו: "ישראל מגנה בחריפות את הפיגוע"

פיצוץ בדירה בגיזה, קהיר, 21 בינואר 2016. מתוך טוויטר, צילום מסך
לפחות 30 שוטרים נהרגו/צילום מסך, מתוך טוויטר

לפחות 52 שוטרים מצרים נהרגו אמש (שישי) במהלך פשיטה על דירת מסתור של חמושים קיצוניים באזור גיזה. כוחות הביטחון הגיעו לדירה בעקבות מידע מודיעיני על החשודים ששהו במקום, ומשתייכים לקבוצות הקיצוניות במדינה, שבין היתר הוציאו לפועל לאחרונה פיגועים באתרים נוצריים בקהיר.

בדירה היו אמורים להיות שמונה חשודים בהשתייכות בארגון חאסם, שאחראי על פיגועים נגד שופטים ושוטרים מצרים בשנה שעברה. לפי גורמי ביטחון מצרים, החשודים ניסו לברוח לאחר חילופי האש, והמשיכו לירות לעבר אנשי כוחות הביטחון שגיבו את הכוח ממבנים סמוכים. כמו כן, טענו כי החשודים השתמשו בחומרי נפץ במהלך ההתקפה.

עוד בוואלה! NEWS:
מחשש לטרור דאעש: צה"ל עיבה את המיגון במשולש הגבולות בדרום
ארה"ב לחצה, מצרים נסוגה: כך סוכלה עסקת הנשק הענקית של צפון קוריאה
המריאו מעל תקרת הזכוכית: "אני בקורס טיס – וזה כבר לא אמור להפתיע"

שוטרים מצרים מאבטחים את מטה המשרד לביטחון הפנים בקהיר, 18 בפברואר 2016. רויטרס
שוטרים מצרים/רויטרס

מצרים מאשימה את הארגון בנאמנות לאחים המוסלמים, שיצאה מחוץ לחוק ב-2013, אך תנועת האחים המוסלמים מכחישה זאת. בתחילת השבוע נהרגו שלושה אזרחים ועוד כמה נפצעו, בעימותים בין כוחות הביטחון שדל מצרים לחמושים באל-עריש שבצפון חצי האי סיני, כך דיווח רשת "סקיי ניוז" הבריטית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב לפיגוע, ומסר כי "ישראל מגנה בחריפות את הפיגוע הקשה, ומוסרת את תנחומי העם לנשיא א-סיסי ולעם המצרי ושולחת איחולי החלמה לפצועים. אין כל הבדל בין הטרור הפוגע במצרים לבין הטרור הפוגע במדינות אחרות. הטרור יובס מהר יותר אם כל המדינות יפעלו נגדו יחד".

(עדכון ראשון: 21:34 20.10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully