וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לטרור דאעש: צה"ל עיבה את המיגון במשולש הגבולות בדרום

20.10.2017 / 8:11

על רקע התגברות הלחץ על פעילי הג'יהאד הקיצוני, הצפויים להוביל לפיגועים בגבול, הוגברו העבודות ההנדסיות בגבול עם מצרים והרצועה, בדגש על מסוף הדלקים בכרם שלום. מקורות בזירה הדרומית: צבא מצרים ביצע תמרונים אוויריים לקראת תקיפת יעדים בשטח סיני

צילום: דו"צ

משרד הביטחון וצה"ל הגבירו את העבודות ההנדסיות במשולש הגבולות ישראל-מצרים-רצועת עזה, בעקבות התגברות הלחץ על פעילי ג'יאהד קיצוני וארגון המדינה האסלאמית (דעאש) ברצועת עזה ובסיני - הצפויים להוביל לפיגועי טרור בגבול ישראל. הצבת החומות ויתר העבודות נועדו לעבות את מערכי ההגנה סביב מעבר כרם שלום, בדגש על מסוף הדלקים שחלקו הדרומי חשוף לגבול המצרי.

בנוסף, משרד הביטחון נערך להכפלת היקף כמות הגז שעוברת מישראל לעזה ובהתאמה הרחבת היקף התשתיות. במקביל, החל משבוע שעבר הגיעו העבודות ההנדסיות לבניית החומה התת קרקעית נגד מנהרות לשיא לאחר שעשרות ראשי עבודה החלו לקדוח בקרקע.

מעבר כרם שלום. שי מכלוף
המיגון עובה. מעבר כרם שלום/שי מכלוף

מקורות בזירה הדרומית הסבירו כי עם התקדמות תהליך הפיוס הפלסטיני שבשלב זה מתגבש ומוגדר כ"שלדי", יידרש החמאס ללחוץ את פעילי דעאש מחוז סיני בעזה, למנוע הצטרפות שלהם לקרבות נגד צבא מצרים בסיני, כמו גם טיפול פצועים מהלחימה, העברת אמל"ח ותמיכה באימונים ושיטות קרב. פעילות זו יכולה להביא את דעאש לכדי פעילות טרור שתהיה מכוונת נגד ישראל. שיגורי הרקטות משטחי הרצועה ומסיני הם עדות לאתגר שמהווה דעאש עבור צה"ל. לשם כך מגבירים את המוכנות לפיגועים מורכבים.

לדברי המקורות, השינוי בגבול מצרים מורגש היטב ביבשה ובאוויר ולראייה לאחרונה נראו מטוסי קרב של צבא מצרים מבצעים תמרון לקראת תקיפת יעדי טרור בשטח סיני. המציאות הביטחונית המורכבת של צבא מצרים במערכה נגד דעאש מחייבת שיתוף פעולה עם צה"ל.

בתוך כך, במסגרת המוכנות ולקחי מבצע צוק איתן יחלו בקרוב גורמי רפואה של אוגדת עזה להעביר שיעורי עזרה ראשונה לתושבי הנגב המערבי המתגוררים בקרבת גדר המערכת על רקע האפשרות של פצועים כתוצאה מטרור וזמני הגעה של כוחות רפואה דחופה.

ND משרד הביטחון וצה"ל הרחיבו את היקף העבודות לבניית הקיר הסלארי בגבול עם עזה. שי מכלוף
העבודות בגבול הרצועה/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully