וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה אישרה הקמת התנחלויות חדשות למפוני עמונה ומגרון

18.10.2017 / 14:34

מועצת התכנון העליונה במינהל האזרחי אישרה הקמת 102 יחידות דיור בהתנחלות החדשה עמיחי עבור מפוני עמונה, ו-86 יחידות עבור תושבי מגרון. ראשי המתנחלים בירכו, אך מחו על הסחבת באישור תוכניות ביטחון וכבישים. ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "אנחנו במשבר אמון קשה"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

מועצת התכנון העליונה במינהל האזרחי אישרה היום (רביעי) את התוכנית להקמת ההתנחלות החדשה עמיחי, שמוקמת עבור מפוני המאחז עמונה שפונה בתחילת השנה בעקבות פסיקת בג"ץ, ואת התוכנית להקמתה מחדש של מגרון, שפונתה לפני חמש שנים. שתי התוכניות קיבלו כעת אישור תכנוני סופי, כשבעמיחי מתוכננות כ-102 יחידות דיור ובמגרון כ-86. אתמול אישרה הוועדה סופית גם תוכנית לבניית 296 דירות בבית אל, אשר הובטחו כפיצוי על פינוי גבעת האולפנה, גם כן לפני חמש שנים בעקבות פסיקת בג"ץ.

עם זאת, במקביל לברכות על אישור התוכניות, ראשי המתנחלים מוחים על סחבת באישור תוכניות ביטחון וכבישים ביהודה ושומרון. הם הפגינו היום מול בית ראש הממשלה בהובלת ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ובהשתתפות ראשי רשויות שדרשו מענה מיידי בנושא.

עוד בוואלה! NEWS:
השפלת החייל מול אסירים: "אין מנוס מהדחת מפקד הכלא"
יותר נשים, פחות סטודנטים: שנת הלימודים האקדמית נפתחת
זהבה גלאון הודיעה על התפטרות מהכנסת; תישאר יו"ר מרצ

המאחז עמונה במהלך הריסת המבנים האחרונים לאחר פינויו מתושבים ומפגינים, 8 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
פינוי מבנים בעמונה, בפברואר/ראובן קסטרו

"אנחנו במשבר אמון קשה מול ההבטחות שקיבלנו פעם אחר פעם", אמר דגן. "אנשים נרצחים בפיגועים וכל פעם מגיעים הפוליטיקאים ואומרים שיהיו מרכיבי ביטחון, כבישים ותאורה, שבכל מקום אחר זה טריוויאלי. אבל כאן זה לא קורה. עבור הממשלה הכי לאומית בישראל לא טריוויאלי שגם בהתיישבות יקבלו ביטחון כמו בכל מקום אחר. אנחנו מכבדים את הממשלה, אבל עם מחזור הבטחות וכותרות מדומיינות לא הולכים למכולת, לא בונים בתים ולא סוללים כבישים". לדבריו, "אנחנו מצפים לכל הפחות לפתרון לכבישים העוקפים ולמרכיבי ביטחון אם אנחנו נצטרך אנחנו נישן על המדרכה עד שהממשלה הזו תתעשת".

יו"ר מטה המאבק של עמונה, אביחי בוארון, אמר: "ההחלטה שהתקבל היום להקים בפועל את הישוב עמיחי היא רגע היסטורי - לא פחות. לאחר עשרות שנים, בהם לא הוקם ישוב ביהודה ושומרון המדינה חוזרת לאתוס הציוני ומחליטה להקים ישוב חדש ביהודה ושומרון. זהו שינוי כיוון משמעותי של מדינת ישראל שקורה כתוצאה מהמאבק העקרוני, של אנשי עמונה ומצטרף להישג של חקיקת חוק ההסדרה. שני אלו מקהים במשהו את הכאב הבלתי נתפס של החרבת עמונה והריסת בתי הישוב. יחד עם זאת, הדרך לכניסה לבתים עוד ארוכה והמכשולים בדרך לעליה לישוב ובניית בתים בו רבה. אנחנו מצפים ממדינת ישראל, מהממשלה ומהעומד בראשה לפעול בכול הכוח כדי שנצא במהירות האפשרית מחדרי האכסניה וניכנס בהקדם לבתי הישוב החדש עמיחי".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
פינוי המבנים במגרון, ספטמבר 2012. דרור עינב
פינוי מבנים במגרון, ב-2012/דרור עינב

אחד מנציגי המשפחות השכולות - איציק אבוטבול, שאשתו הדס נרצחה בפיגוע ירי בצפון השומרון, אמר: "גם היום הלקח לא נלמד וההבטחות לא מומשו. גם היום הדרך למבוא דותן היא ללא קליטה סלולארית וללא תאורה. באתי לכאן היום עם ראש מועצת שומרון כדי להגיד לראש הממשלה. די. אנחנו נמשיך את המחאה הזו עד שיימצא פתרון".

עוד אמר, כי "המשפחות השכולות בשם תושבי ההתיישבות דורשים מראש הממשלה לתת את מרכיבי הביטחון בישובים ובכבישים את הכבישים העוקפים לטובת ביטחון התושבים ולאפשר להתיישבות ביהודה ושומרון לגדול. אם אני לא יכול להחזיר את הדס לפחות אני יכול לדאוג שלא יהיו עוד יתומים בשל התנהלות חסרת אחריות של ממשלה. זה בידיים של ראש הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully