וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לילד יכולים להיות יותר משני הורים": ריאיון של ח"כ מיכאלי עורר סערה

18.10.2017 / 0:19

הח"כית מהעבודה יצאה בכינוס באוסטרליה נגד המשפחה הגרעינית - וחוללה סערה: "לגברים יש שליטה מוחלטת על ילדיהם, המדינה צריכה לחייב עמידה בקריטריונים להורות". ח"כ סמוטריץ': "הזוי, לרחם עליה"

צלמים זמניים מורשים

ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) השתתפה בפאנל בטלוויזיה האוסטרלית ותקפה את המבנה המשפחתי המסורתי, ודבריה עוררו סערה ביממה האחרונה, כשפורסמו ברשתות החברתיות ובעקבותיהם תקפו את מיכאלי חברי כנסת שהתנגדו לעמדתה. "המשפחה הגרעינית, כפי שאנחנו מכירים אותה, היא המקום הכי פחות בטוח לילדים", אמרה מיכאלי, בפאנל שהתקיים בחודש שעבר.

מיכאלי טענה כי "בעולם המערבי, ובחברות מסורתיות זה נכון עוד יותר" וכי "הנתונים מדברים על כך שכל ילד חמישי עובר סוג כלשהו של התעללות - מינית, פיזית, נפשית". לפי העמדה שהציגה, מבנה המשפחה המסורתי מעניק עדיפות לגברים: "זה המקום שבו הזכויות ההוריות והמשמורת המוחלטת עדיין מעניקה לגברים שליטה מוחלטת על ילדיהם, ולעתים קרובות מדי גם על הנשים - היא חלק מהכאב המתמשך בקרב ילדים".

ח"כ מרב מיכאלי, סיעת המחנה הציוני, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
חוללה סערה. ח"כ מיכאלי/נועם מושקוביץ

במהלך הפאנל הציעה מיכאלי מעורבות של המדינה בשינוי מוסד הנישואין המסורתי. "המדינה צריכה להציע שני הסכמי ברירת מחדל: אחד הוא המשמורת על הילדים. לילד יכולים להיות יותר משני הורים; הם לא חייבים להיות הוריו הביולוגיים בהכרח", ותנאי נוסף שלדבריה המדינה אמורה לקבוע הוא שאדם שיזכה להיות הורה לילד יהיה חייב לעמוד בקריטריונים שהמדינה תפקח עליהם, ובמסגרתם ציינה כי "זה צריך לכלול הרבה חופש עבור הילד, להיות מי שהוא או היא".

אפשרות נוספת שציינה מיכאלי כמעורבות המדינה, הוא "משק בית משותף". לטענתה, "המרכיבים המרכזיים של הנישואין הקשורים לפנים הסוציאליים, הכלכליים והכספיים, שאנחנו לא דנים בהם כשאנחנו מתחתנים. מתי אנחנו דנים בהם? כשאנחנו מתגרשים. אז זה הופך למלחמה".

בתגובה לדברים, צייץ ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי: "הזוי הזוי הזוי". הוא הוסיף כי דבריה הם "עיוותים שיכול להמציא רק מח של אדם מסכן שלא חווה מעולם הורות ומשפחה שמחה ומאושרת. תכלס, רק לרחם עליה. באמת". חבר הכנסת יהודה גליק מהליכוד צייץ נגד הדברים וכתב "מסתבר שיש אמתות ברורות שצריך לחזור עליהן בקול רם וברור. משפחה חמה זה המקום הכי טוב לגידולו של ילד".

(עודכן לראשונה: 20:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully