וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גליק דרש לעלות להר הבית; שופט בג"ץ: "לך להתפלל בכותל"

17.10.2017 / 19:14

בדיון בעתירה נגד האיסור שהטיל ראש הממשלה נתניהו על עליית ח"כים להר הבית, אמר הח"כ מהליכוד: "כמו שאמרו לציונים שרצו להקים מדינה, אפשר להיות יהודי גם בגרמניה". השופט מלצר: "אם תהפוך לאדם פרטי, הבעייתיות הזו תיעלם"

צילום: בני בן סימון, עריכה: מתן חדד

"תלך להתפלל בכותל" - כך אמר אתמול (שני) שופט בית המשפט העליון חנן מלצר לחבר הכנסת יהודה גליק (הליכוד) במהלך דיון בעתירה שהגיש האחרון בדרישה לאפשר לחברי כנסת לעלות להתפלל בהר- הבית. גליק אמר בתגובה כי זה "כמו שאמרו לציונים שרצו להקים מדינה, אפשר להיות יהודי גם בגרמניה", ועל כך נזף בו השופט מלצר: "אל נא יזלזל אדוני בכותל".

הדיון אתמול עסק לראשונה בעתירה שהגיש גליק נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבה טען לפגיעה בחופש הדת והפולחן, בחופש התנועה ובחסינות חברי הכנסת ולחריגה מסמכות בכך שנתן למשטרה הוראות אופרטיביות, ובנוגע להר הבית, ובכלל זה ההוראה שלו למנוע עליית חברי הכנסת להר הבית.

ח"כ יהודה גליק עולה להר הבית 29 באוגוסט 2017. חיים קרויזר מטה ארגוני המקדש, מערכת וואלה! NEWS
גליק בהר הבית/מערכת וואלה! NEWS, חיים קרויזר מטה ארגוני המקדש

גליק טען בדיון כי אחד מבניו יתחתן בשבוע הבא, ולכן הוא רואה בכך הזדמנות לעלות לתפילה בהר. "כל הילדים שלי שהתחתנו, כמקובל ביום החתונה, עלינו להר הבית, שוב זה נמנע ממני וזה בלתי הפיך". על אף היותו מיוצג על ידי עורכי דין, ביקש גליק להרחיב את הדיבור והוסיף: "עבורי עליה להר הבית זה כל החיים. כבר ארבעה חודשים שאשתי שוכבת במצב של חוסר הכרה בבית החולים, והא'-ב' של החיים שלי ללכת להר הבית ולשפוך את נפשי למקום הזה".

בהמשך הדיון העיר לו השופט דוד מינץ כי הוא "פונה לא כאדם פרטי" והשופט מלצר רמז לו שיוכל להתפטר מתפקידו כדי לעלות להר הבית: "יש גם אפשרות להפוך לאדם פרטי וכל הבעייתיות הזו תיעלם. לטוב ולרע יש בזה יתרונות, זה חוק חסינות זכויות וחובות של חברי כנסת". על כך הגיב גליק: "מניסיוני המר באופן שרירותי המדינה מצאה דרך להרחיק אותי מהר הבית גם לא כחבר כנסת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גליק ושולי מועלם רפאלי בהר הבית/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש אוגוסט האחרון קיימה המשטרה, באישור נתניהו, פיילוט למשך יום אחד שבמסגרתו עלו חברי הכנסת להר הבית. רק שני ח"כים, גליק ושולי מועלם-רפאלי מהבית היהודי ניצלו את האפשרות לכך.

הנחיית ראש הממשלה לאסור את העלייה הגיעה עם פרוץ גל הטרור בסוף 2015, בניסיון להרגיע את הרוחות. באפריל 2016 הודיע מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, כי הוא מאריך את יישום האיסור. בחודש פברואר האחרון ביטלה ועדת האתיקה של הכנסת את האיסור. הוועדה דנה בכך בעקבות פנייה של גליק, וקבעה כי הח"כים יוכלו לעלות להר, אך ורק בתיאום מלא עם המשטרה, אף שאזרחים מן השורה אינם נדרשים לתיאום כזה.

מאז, ניהל גליק מאבק מול ראש הממשלה בדרישה לעלות להר הבית, אך רשם הצלחה רק בפיילוט ניסיוני שנמשך יממה אחת בלבד. אחרי שהבין כי ראש הממשלה הוא היחיד שאינו מאפשר את העלייה של הח"כים להר, הוא הגיש את העתירה לבג"ץ, וזו נדונה בימים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully