וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורית נהרגה בגאורגיה - כלייתה נתרמה לאביה שהמתין 3 שנים להשתלה

9.3.2019 / 22:05

אורית גור, שנפלה מסוס וכלייתה נתרמה לאביה, נקברה בבית העלמין ירקונים בפתח תקווה: "יום מותך הוא יום חייהם של אנשים שלא הכרת". הרופא שביצע את ההשתלה: "ב-35 שנים לא נתקלתי במקרה נוגע לב כזה"

צילום: יותם רונן

*הכתבה פורסמה לראשונה ב-17.10.2017*

אורית גור, שנהרגה בנפילה מסוס בגאורגיה, הובאה אחר הצהריים (שלישי) למנוחות בבית העלמים ירקונים בפתח תקווה. גור, בת 44, מתה אתמול בתום אשפוז של שבוע, ואיבריה נתרמו בהתאם לחתימתה על כרטיס אדי – כולל כליה, שקיבל אביה משה שמעון. בנוסף לכליה שהושתלה באביה של גור, הושתל לבה של אורית באישה בת 49 בבית החולים שיבא בתל השומר, הכליה השניה בבת 27 בהדסה עין כרם וכבד בבית החולים בילינסון.

גור הוטחה בחוזקה בקיר ואיבדה את הכרתה. היא אושפזה בבית חולים צבאי בגאורגיה והוטסה לישראל. במשך שמונה ימים נלחמו הרופאים על חייה, ואתמול בבוקר נקבע לה מוות מוחי. היא הותירה אחריה בעל, ליאור, ושני ילדים – רעות, בת 20, ואוהד, בן 16. לאחר מותה, אישר בעלה של גור, ליאור, לתרום את איבריה. הבוקר בוצעה בהצלחה ההשתלה באביה, שהמתין במשך שלוש שנים להשתלת כליה.

הלוויתה של אורית גור זל שנהרגה בגיאורגיה מנפילה מסוס 17 באוקטובר 2017. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
הלוויתה של אורית גור/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד
אורית גור, ישראלית שנפלה מסוס ונהרגה בגאורגיה. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
התמונה האחרונה בגיאורגיה. גור ובעלה ליאור/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

אמה של אורית, אסתר, אמרה בהלוויה: "אורית אהובת ליבי, עם הנתינה וטוב הלב שלך יכולתי למלא דף שלם. לעולם לא אשלים עם העובדה שאת אינך. את תהיי איתנו לעד. נלווה את את ילדייך כל חיינו. גם במותך ההזוי את מעניקה חיים לאחרים. זו את אורית. הכליה שתרמת לאבא, היא את. נוחי על משכבך בשלום בת שלי".

חבר המשפחה יונתן הספיד את אורית, ואמר: "זה יום קשה מנשוא, קשה לשאת את המחשבה שהגענו לכאן להיפרד ממך. זיו פנייך ודרכך הייחודית הייתה מגיעה אלינו, חינכת לענווה ולצניעות. עינייך הטובות קרנו תמיד מאושר. ביום בהיר אחד החלטת לקחת את כל המשפחה לחתום על כרטיס אדי. יום מותך אורית הוא יום חייהם של אנשים שלא הכרת מעולם. זו אצילות נפש. מלאך שלנו. אלוהים רוצה אותך לידו".

אורית גור שנהרגה מנפילה מסוס בגאורגיה. באדיבות המשפחה
גור ובעלה ליאור/באדיבות המשפחה

בסיום הניתוח אמר פרופ' איתן מור, מנהל מחלקת איברים בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שביצע את ההשתלה: "ב-35 השנים שבהן אני משתיל איברים לא נתקלתי במקרה אנושי נוגע ללב כמו זה שקרה היום. זו הייתה השתלה קשה ומורכבת יותר מהרגיל עקב מצבו הרפואי של האב. אני מקווה כי משה לא יזדקק עוד לדיאליזה ויבריא ממחלת אי ספיקת הכליות שהוא סובל ממנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully