וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיעות בזמן בחינה ומסרים מיניים: ההטרדות באוניברסיטת בן גוריון נחשפות

17.10.2017 / 10:11

פרסום ראשון: לא פחות מ-15 תלונות על הטרדה מינית הוגשו במהלך שנת הלימודים החולפת לרשויות האוניברסיטה שבבירת הנגב, אך בודדות הבשילו לצעדי ענישה משמעותיים. סטודנט שהטריד וקיבל השעייה על תנאי לא הורחק למרות שהמשיך להטריד

אוניברסיטת בן גוריון, באר שבע. ראובן קסטרו
אוניברסיטת בן גוריון/ראובן קסטרו

גורמי המשמעת באוניברסיטת בן גוריון טיפלו בשנת הלימודים תשע"ז ב-15 תלונות על הטרדה מינית במוסד, כך נודע לוואלה! NEWS. חמש תלונות הוגשו באופן רשמי לאחראי על הטרדות מיניות באוניברסיטה ועשר נוספות הגיעו לאחראים בדרכים אחרות. באחד המקרים עובד שהטריד קיבל עונש על תנאי, הפר את התנאי והמשיך להטריד, אך למרות זאת הוא עדיין מועסק באוניברסיטה.

במקרה אחר שאירע בתחילת שנת הלימודים התלוננה סטודנטית נגד סטודנט זר לפוסט-דוקטורט שלדבריה הציע לה "הצעות חוזרות בעלות קונוטציה מינית" באמצעות מסרונים והודעות דואר אלקטרוני.

רשויות האוניברסיטה זימנו גורמים נוספים למסור עדות וכצעד ביניים החליטו להרחיק בין שני הסטודנטים. הנציבה הממונה על טיפול בהטרדות באוניברסיטה קבעה כי מדובר ב"הטרדה מינית מילולית הנובעת מחיזור אגרסיבי" והמליצה על מכתב אזהרה למטריד, דרישה למכתב התנצלות ממנו, התחייבות שלא יצור עוד קשר עם הסטודנטית ודין משמעתי על תנאי.

ההמלצות התקבלו, אולם בחודש יוני התקבלה תלונה לפיה המטריד ממשיך לשלוח הודעות לסטודנטית. הוא הועמד לשימוע בפני הרקטור ונקבע לו עונש הרחקה על תנאי מהאוניברסיטה, אם ימשיך שוב במעשיו.

עוד בוואלה! NEWS
12 עצורים בהפגנות חרדים נגד מעצר עריקים ברחבי הארץ
דיווח: "ישראל תקפה מטרות דאעש בסיני אחרי הירי לאשכול"

פתיחת שנת הלימודים האקדמית תשע"ז, אוניברסיטת תל אביב. אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה/ראובן קסטרו

תלונה נוספת שהוגשה בחודש מרץ עסקה במרצה שנגע בסטודנטיות בזמן בחינה. כעשרה סטודנטים מסרו עדות בנושא והמרצה הועמד לדין משמעתי, שככל הידוע טרם הסתיים.

הליך נוסף בבית הדין למשמעת של הסטודנטים נפתח נגד סטודנט זר בעקבות תלונות של סטודנטיות זרות נגדו. במקרה אחר התלוננה בת שירות לאומי כי סטודנט המועסק באוניברסיטה הטריד אותה מינית באופן מילולי, במסגרת עבודתו. הסטודנט הועלה לשימוע שבו הוחלט על אזהרה, נזיפה, פיטורין על תנאי וכן דרישה ממנו לשלוח מכתב התנצלות למתלוננת.

במקרה נוסף נחשד יועץ עסקי של האוניברסיטה כי שלח מסרונים בעלי קונוטציה מינית לעובדת, שסירבה להתלונן. למרות זאת, נערך בירור בעניינו של היועץ שבסופו הוא ננזף והוזהר. תלונה אחרת של עובדות נגד עובד במוסד בשל "נגיעות" נסגרה לאחר שבבירור שנערך התגלה כי לא הייתה הטרדה מינית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוניברסיטת בן גוריון/מערכת וואלה!, צילום מסך

תלונה אחרת שהוגשה בעניינו של סטודנט בעל מוגבלות הביאה לזימונו לבירור. בהליך התבררה "נורמה של חיבוקים בין הסטודנטים בעלי מוגבלות זאת" והסטודנט הוזהר בחומרה להפסיק את התנהגותו.

מקרה אחר שאירע בחודש אפריל עסק בתלונה שהגיש מרצה נגד סטודנטית שפרסמה בפייסבוק פוסטים לפיהם הטריד אותה מינית. המרצה סירב להגיש תלונה רשמית לנציבות האוניברסיטה אולם זו פעלה לריכוז כל הפוסטים שכתבה הסטודנטית בעניין והיא זומנה לבירור. הסטודנטית הודתה כי לא הייתה הטרדה מינית מצד המרצה וטענה כי הפוסטים הם "דרך לשחרור מתח" עבורה. היא הוזהרה להפסיק את הפרסומים ואף הופנתה לטיפול.

בחודש יוני הורחק מרצה מסטודנטיות ואף נאסר עליו לתת להן ציונים והערכות בשל טענה ל"התבטאויות בעלות קונוטציה מינית והתנהגות מטרידה" מצדו. הסטודנטיות חששו וסירבו להגיש תלונה רשמית אולם המרצה הורחק מהן בכל זאת ואף ננזף והוזהר. במקרה אחר נסגרה תלונה אנונימית שהגיעה בחודש אוגוסט, בנושא ניצול יחסי מרות בין שני גורמים בסגל האקדמי. אולם, בבירור שערך עם המעורבים במקרה התברר כי לא היו יחסים אינטימיים בין הממונה לכפופה לו.

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר בתגובה: "אגודת הסטודנטים באוניברסיטת בן-גוריון תומכת ופועלת בשיתוף פעולה מלא עם כל הממונים על טיפול ומניעה של הטרדה מינית על מנת להגביר את המודעות בקרב הסטודנטים לנושא של הטרדה מינית, דרכי הטיפול והמניעה. לשמחתנו ולצערנו - כל הפניות מטופלות במסגרת תקנון הטיפול בהטרדות מיניות, שעדיין לוקה בחסר בהיבטים מסוימים, ועל תיקונו אנו שוקדים מול ויחד עם הגורמים הרלוונטיים באוניברסיטה.
אנו קוראים לכל קהילת האוניברסיטה - סטודנטים וסגל כאחד, לשמור על שיח ומרחב ציבורי בטוח המכבד כל אדם ללא קשר למינו, מיניותו ומגדרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully