וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: למרות בקשת ארדן - מנדלבליט לא יחקור את ההדלפות

דניאל דולב, כתבנו לענייני משפט

15.10.2017 / 20:36

להערכת גורמים משפטיים, היועץ המשפטי לממשלה לא צפוי להורות על חקירת ההדלפות מחקירות נתניהו, זאת לאחר שהשר לביטחון פנים גלעד ארדן ביקש ממנו לעשות זאת. במשרד המשפטים סירבו להתייחס לנושא

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

גורמים משפטיים בכירים העריכו הערב (ראשון) כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לא יורה לחקור את ההדלפות מחקירותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. ההערכות באות על רקע השיחה שקיים השר לביטחון הפנים גלעד ארדן עם היועץ מנדלבליט, במהלכה ביקש ממנו לבדוק את ההדלפות. בשיחה טען ארדן כי ההדלפות "מחייבות בדיקה בנוגע לזהותו של מי שפוגע בחקירה ומי שמדליף לתקשורת". עם זאת, הגורמים המעורים בנושא אמרו בשיחה עם וואלה! NEWS כי להערכתם, היועץ לא ייעתר לבקשה. במשרד המשפטים סירבו להתייחס לנושא.

אמש, בעקבות פרסום בחדשות 2 על המשך החקירות בתיק 1000 ובתיק 2000, תקף ראש הממשלה את המשטרה. "כשהמפכ"ל אלשיך נכנס לתפקידו, הוא קיבל שתי החלטות חשובות", נמסר מטעם ראש הממשלה. "ההחלטות – שלא יהיו יותר הדלפות מהחקירות ולא יהיו יותר המלצות של המשטרה".

לקריאה נוספת:
ארדן: לבדוק ההדלפות מחקירות נתניהו; "בעייתי שיועץ פוליטי מועסק במשטרה"
בעקבות המתיחות: בסביבת נתניהו רוצים למנוע מאלשיך שנה רביעית
נתניהו תוקף את המשטרה: "ההדלפות הלא חוקיות הפכו לצונאמי"

אביחי מנדלבליט במהלך ועידת משפט 29.8.17. מגד גוזני, מערכת וואלה! NEWS
ההערכה: לא ינחה לחקור את ההדלפות. מנדלבליט/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני

"מאז שהיועץ הפוליטי ליאור חורב מונה ליועץ חיצוני של המשטרה בעלות של מיליונים על חשבון משלם המסים וללא מכרז, ההדלפות הלא חוקיות הפכו לצונאמי, וההחלטה להימנע מהמלצות נעלמה כלא הייתה", הוסיף נתניהו. הבוקר, בריאיון לרשת ב', התייחס גם ארדן לדברים ואמר כי "בתקופה רגישה שיש חקירה נגד ראש ממשלה מכהן, מי שעומד בראש החקירה צריך לעמוד בסטנדרטים מאוד גבוהים".

עוד בוואלה!

חוזרים לחקירות: במשטרה נערכים לגל מעצרים נוסף בפרשת הצוללות

לכתבה המלאה
פתיחת נקודת שיטור חדשה במחסום שועפט 7 במאי 2017. רוני כנפו
ביקש לחקור את ההדלפות. ארדן/רוני כנפו

לפני כשנה פנו פרקליטי משפחת נתניהו ליועמ"ש ולמחלקה לחקירות שוטרים, ודרשו לחקור את הדלפת תמלילי החקירה של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, בפרשת המעונות. עורכי הדין עמית חדד ויוסי כהן טענו אז כי התמלילים שהודלפו "שיקפו בצורה כוזבת, מסולפת ומעוותת את מהלך חקירתה וששמו בפיה דברים שלא אמרה. מצג שווא זה של תשובותיה של הגברת נתניהו נועד לקומם עדים אחרים נגד מרשתנו. יודגש כי אין המדובר בטעויות בודדות, פה ושם, אלא בסילוף זדוני של הדברים שיוחסו לה ושתילה שיטתית של דברי כזב שלא היו ולא נבראו בחקירה". יש לציין כי ככל הידוע בעניין זה, באותו מקרה לא נפתחה חקירה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה. רויטרס, רויטרס
ביקורת נגד המשטרה. נתניהו/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully