וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרס לא ייאמן": 40 הרוגים בתוך שבוע בשריפות ענק בקליפורניה

15.10.2017 / 12:24

מאות תושבים נותרו נעדרים בגל הדליקות שכילה כ-865 אלף דונמים והרס אלפי בתי מגורים ומבנים ציבוריים. כעשרת אלפים כבאים מוסיפים להיאבק בלהבות שצפויות להימשך גם בשבוע הקרוב

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(תיעוד נזקי השריפות מהאוויר, שלשום)

השריפות הענק במדינת קליפורניה שבארצות הברית מוסיפות להשתולל וגבו עד כה את חייהם של 40 בני אדם. על פי הערכת הרשויות במדינה הרוחות שהחלו להיחלש היום (ראשון) יסייעו לקרוב לעשרת אלפים כבאים הנאבקים מזה כשבוע בלהבות במאמצים להשתלט על האסון החמור ביותר בשנים האחרונות. אלפי בתי מגורים ומבנים ציבוריים נחרבו בסופות האש שהשתוללו ברחבי כמה אזורים, ומאות תושבים שנמלטו מהלהבות עדיין מוגדרים נעדרים. השריפות כילו קרוב ל-865 אלף דונמים, מצפון לסן פרנסיסקו.

במחוז סונומה גבו השריפות את חייהם של 22 תושבים והותירו 235 נעדרים. הרשויות במחוז העריכו כי עם השלמת החיפושים בהריסות של אלפי הבתים שנחרבו מניין ההרוגים צפוי לעלות. קרוב למאה אלף בני אדם נאלצו לעזוב את בתיהם – מהם 3,000 תושבי העיר סנטה רוזה שנמלטו אתמול מאימת הלהבות, שפגעו ב-5,700 בתים ובתי עסק באזור. "זו אחת הטרגדיות הגדולות ביותר שקליפורניה התמודדה עמן מעודה", אמר המושל ג'רי בראון בביקור בעיר. "ההרס הוא פשוט לא ייאמן. זה אסון אימים שאיש לא יכול היה לדמיין כמותו". לפחות 12 יקבים בתחומי המחוז ובעמק נאפה נפגעו או נחרבו כליל כשהשריפות כילו את הכרמים שלהם והסבו נזק משמעותי לענף היין ולענף התיירות המקומי.

עוד בוואלה! NEWS:
ארדן: לבדוק ההדלפות מחקירות נתניהו; "בעייתי שיועץ פוליטי מועסק במשטרה"
שנה וחצי מאחורי הסורגים: קובי פרץ נכנס לכלא מעשיהו
בדרך לניצחון סוחף של הימין: אוסטריה בוחרת פרלמנט חדש

כבאי ניצב מול הלהבות ביער במחוז סונומה בקליפורניה, 15 באוקטובר 2017. רויטרס, רויטרס
כבאי ניצב מול הלהבות באחת השריפות בקליפורניה, היום/רויטרס, רויטרס

בין תיאורי ההרס שהותירו הלהבות הפציעו גם סיפורי גבורה של כמה תושבים. האחים התאומים בנג'מין ונטלי לסקר העירו את הוריהם במהלך הלילה כשהאש הגיעה לקרבת ביתם בסנטה רוזה והספיקו להימלט עם ציוד מועט מעבר לבגדים שלגופם. לאחר מכן המשיכו צמד האחים להעיר שמונה משפחות נוספות שגרו בסמוך, כשהם דופקים על דלתות הבתים, מאירים בפנסים וצועקים "שריפה!". "הם ביקשו ממני רשות ללכת ולהעיר אנשים ואישרתי להם", סיפר אביהם הווארד לסוכנות הידיעות "רויטרס".

הרשויות בקליפורניה העריכו כי תנאי מזג האוויר בימים הקרובים יביאו להיחלשות השריפות, אך אלו עלולות להימשך עד לסוף השבוע. במאמצי הכיבוי לוקחים חלק גם צוותים ממדינות שכנות כמו אורגון, וושינגטון, אריזונה, קולורדו, נבאדה ויוטה. עד כה הטילו מטוסי כיבוי קרוב לשמונה מיליון ליטרים של חומרים מעכבי בעירה ברחבי האזור מוכה האסון, אך נציבות הכבאות העריכה כי לא יהיה ניתן להכריז על שליטה על האש לפני יום שישי הקרוב

שריפה בקרבת כרם במחוז סונומה בקליפורניה, 15 באוקטובר 2017. רויטרס, רויטרס
שריפה מתקרבת לכרם באחד היקבים במחוז סונומה בקליפורניה, היום/רויטרס, רויטרס
חומר מעכב בעירה על צמחייה במחוז סונומה בקליפורניה, 15 באוקטובר 2017. רויטרס, רויטרס
חומרים מעכבים בעירה שהוטלו על צמחייה בפאתי יער בקליפורניה, היום/רויטרס, רויטרס
כבאי ניצב מול הלהבות ביער במחוז סונומה בקליפורניה, 15 באוקטובר 2017. רויטרס, רויטרס
כבאי מכבה שריפה ביער בקליפורניה, היום/רויטרס, רויטרס
כבאי מושך צינור כיבוי אל תוך הלהבות ביער בקליפורניה, 15 באוקטובר 2017. רויטרס, רויטרס
כבאי צועד בשביל ביער חרוך בקליפורניה, היום/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully