וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף האזהרות ממדריד בקטלוניה קוראים לנשיא להכריז על עצמאות מלאה

13.10.2017 / 19:05

סיעת שמאל בפרלמנט הקטלאני לחצה על הנשיא פוג'דמון להכריז על עצמאות באופן מלא ומנהיג מפלגתו אמר כי הכרזתו השבוע עלולה להתברר כחסרת משמעות. ראש ממשלת ספרד ראחוי הבהיר כי הכרזה חד-צדדית מצד קטלוניה תביא לפגיעה באוטונומיה שלה

רויטרס

נשיא קטלוניה קרלס פוג'דמון נתון ללחץ מקרב סיעה בפרלמנט להכריז על עצמאות מלאה מספרד, חרף אזהרות הממשל במדריד שהבהיר כי ינקוט בצעדים חריפים במקרה של הכרזה חד-צדדית. פוג'דמון ביצע הכרזה סמלית על עצמאות ביום שלישי השבוע אבל חתם על השהייתה זמן קצר לאחר מכן, ובמקביל קרא למדריד לנהל משא ומתן.

ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי הציב אולטימטום בן חמישה ימים לפוג'דמון להבהיר האם אכן הכריז על עצמאות, תוך שהוא מאיים כי במידה וכן יפעיל את הסעיף בחוקה שמאפשר לשלטון המרכזי להשהות את האוטונומיה של אחד המחוזות ולשלוט בו באופן ישיר.

לקריאה נוספת:
נשיא קטלוניה: מבקש להשעות את הכרזת העצמאות למען משא ומתן
נמנע מעימות שאינו יכול לנצח: נשיא קטלוניה נרתע מהשלכות העצמאות
"משבר חמור": ראשת עיריית ברצלונה נגד הכרזת העצמאות לקטלוניה

נשיא קטלוניה קרלס פוג'דמון חותם על הכרזת עצמאות מספרד, 10 באוקטובר 2017. רויטרס
נתון ללחצים מבית. נשיא קטלוניה קרלס פוג'דמון/רויטרס

אך מעבר ללחצים ממדריד, פוג'דמון נתקל כעת בקולות מתוך ממשלו שלו הקוראים לו להתעלם מדרישותיו של ראחוי. תנועת השמאל הקטלאנית CUP קראה לממשל הקטלאני לשמור על האינטרסים שלו ולהישאר נאמנים לתוצאות משאל העם בחבל. הקבוצה מחזיקה רק בעשרה מושבים מתוך 135 בפרלמנט הקטלאני אך ללא תמיכתם לא תוכל ממשלת המיעוט של פוג'דמון לזכות ברוב הדרוש לה למטרות חקיקה.

על אף דרישותיה של CUP מנהיג מפלגתו של פוג'דמון ארתור מאס, אשר שימש כנשיא המחוז עד לשנה שעברה, אמר היום כי הכרזת עצמאות היא לא הדרך היחידה לקדם את האינטרסים של קטלוניה, "אם נכריז על עצמאותנו אך לא נוכל לממשה בשטח, זו תהיה הצהרה חסרת כל משמעות אמיתית", אמר בראיון לתחנת טלוויזיה בחבל. האיחוד האירופי, ארצות הברית ויתר המעצמות הבהירו כי הן שואפות שקטלוניה תישאר חלק מספרד.

עוד באותו נושא

ספרד לנשיא קטלוניה: הבהר אם הכרזת עצמאות או לא - בתוך 8 ימים

לכתבה המלאה
ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי. רויטרס
דורש מקטלוניה להימנע מהכרזה. ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי/רויטרס
הפגנת חקלאים למען העצמאות של קטלוניה בברצלונה 10 באוקטובר 2017. רויטרס
הפגנת תמיכה בעצמאות קטלוניה, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully