וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית: "טראמפ הצית את פתיל המלחמה בנאומו באו"ם"

שר החוץ אמר כי דבריו של נשיא ארה"ב יזכו ב"מטח של אש, ולא במילים". לדבריו, "אנחנו קרובים לשוויון כוחות עם ארה"ב". טראמפ איים בעצמו: "זה לא יכול להימשך, צריך היה לטפל בזה לפני זמן רב)

צילום: רויטרס, CNN, עריכת וידאו: נועה לוי

שר החוץ של קוריאה הצפונית רי יונג הו אמר אמש (רביעי) כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ "הצית את פתיל המלחמה" בנאומו בחודש שעבר באו"ם וכי ארצו תגיב על כך "במטח של אש", באיום נוסף מצד פיונגיאנג ברקע ההחרפה במתיחות באזור בשל ניסוייה הגרעיניים ושיגורי הטילים שלה.

רי אמר בריאיון לסוכנות הידיעות הרוסית TASS כי תכנית הגרעין של ארצו מבטיחה את השלום ואת היציבות באזור ועתידה לא יהיה נושא לדיון. "עם ההצהרה המלחמתית והמשוגעת באו"ם, אפשר לומר שטראמפ הצית את פתיל המלחמה נגדנו", אמר שר החוץ. "עלינו לסגור את החשבון, רק במטח של אש ולא במילים".

טראמפ איים במהלך דבריו בפני העצרת הכללית "להשמיד" את קוריאה הצפונית אם זו תמשיך בפרובוקציות שלה. בריאיון שהעניק ל"פוקס ניוז" ופורסם הלילה, רמז כי אזהרתו המעורפלת בשבוע שעבר, כשאמר "שייתכן שזה השקט שלפני הסערה", נגעה לקוריאה הצפונית. "אי אפשר להמשיך ככה", אמר נשיא ארצות הברית.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
מתחת לאף של ארה"ב: "צפון קוריאה גנבה את תכנית המלחמה נגדה"
קוריאה הצפונית טוענת: "ארצות הברית ניסתה להתנקש בקים"
משפחת קים מבססת את כוחה: האחות שהפכה לדמות מפתח בצפון קוריאה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים עם שוטרי משטרת לאס וגאס, 5 באוקטובר 2017. רויטרס, רויטרס
מתכונן לעימות עם קוריאה. טראמפ/רויטרס, רויטרס

לפי העיתון הדרום קוריאני "אסיה ביזנס דיילי", קוריאה הצפונית עשויה לשגר בשבוע הקרוב מטח טילים קצרי טווח, לקראת תחילת כינוסה של המפלגה הקומוניסטית של סין בעוד שבוע. על פי גורם עלום שם, זוהתה העברתם של כ-30 טילי סקאד אל מתקן לתחזוקת טילים בעיר החוף נמפו.

עוד טען שר החוץ הצפון קוריאני כי "אנו קרובים לשלב האחרון במסע לעבר מטרתנו הסופית - להשיג מאזן כוחות אמיתי עם ארצות הברית".לדבריו, "עמדתנו העקרונית היא שלעולם לא נסכים לקיים שיחות שבהן הנשק הגרעיני שלנו נתון למשא ומתן".

שעות לאחר מכן, אמר טראמפ בריאיון ל"פוקס ניוז" כי "היה צריך לטפל בזה (בקוריאה הצפונית) לפני זמן רב". הוא ביקר את ההסכם שנחתם בין פיונגיאנג לוושינגטון במהלך כהונתו של הנשיא ביל קלינטון, לפני כ-20 שנה. "לפני שהדיו יבשה, הם כבר התחילו שוב עם הטילים ועם הגרעין", טען.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן. רויטרס, רויטרס
טיל בליסטי ששיגרה קוריאה הצפונית/רויטרס, רויטרס

אתמול ערכו שני מפציצים אמריקניים תמרון אווירי בשמי חצי האי הקוריאני ונושאת מטוסים ערכה תרגיל ימי באזור והבית הלבן הלבן הודיע כי טראמפ קיבל תדרוך משר ההגנה ג'יימס מאטיס ומראש המטות המשולבים הגנרל ג'וזף דנפורד על אודות האופציות הצבאיות במקרה של מתקפה מצד קוריאה הצפונית.

(עדכון ראשון: 19:10)

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מקבל עדכון על תכנית התקיפה בגואם, 16 באוגוסט 2017. רויטרס
קורייאה הצפונית מציינת 72 שנה להקמת מפלגת השלטון, ובדרום חוששים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully