וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת קים מבססת את כוחה: האחות שהפכה לדמות מפתח בצפון קוריאה

9.10.2017 / 8:20

קים יו-ג'ונג, אחותו הצעירה של קים ג'ונג און נשארה בדרך כלל מחוץ לאור הזרקורים ופרטים על אודותיה לא פורסמו בהרחבה. מנהיג המדינה המבודדת החליט לקדמה לתפקיד בגוף החזק בפיונגיאנג, בצעד שמדגיש את התחזקות הדור הצעיר בשלטון

רויטרס

בין ההחלטות שקיבל הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית של קוריאה הצפונית במהלך כינוסו בסוף השבוע הייתה לקדם את אחותו של המנהיג קים ג'ונג און לפוליטביורו - הגוף החזק ביותר במשטר המסוגר, שנתון ללחצים בינלאומיים כבדים בשל פיתוח תכנית הגרעין שלו, כולל איומים בפעולה צבאית מצד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

קים יו-ג'ונג, רק בת 28, נחשבת לתחליף לדודתה קים קיונג הואי, שהייתה גורם בכיר תחת ההנהגה קודמת אך נדחה הצדה עם עלייתו של קים ג'ונג און - שגם הוציא להורג את בעלה ואת דודו. קידומה מסמל את ביסוס כוחו של הדור הצעיר במשפחת קים, השולטת במדינה המסוגרת מאז הקמת המשטר הקומוניסטי בשנות ה-40.

לצד הגברת הראשונה רי סול-ג'ו, היא אחת מהנשים החזקות ביותר באליטה המסוגרת בפיונגיאנג. בניגוד לדודתה, שקודמה לפוליטביורו ב-2012 אחרי שהייתה חברה במשך שלושה עשורים במפלגה, קים יו ג'ונג התקדמה למוקד הכוח במהירות יוצאת דופן.

עוד בוואלה! NEWS:
משבר ביחסים: ארה"ב וטורקיה עצרו את הנפקת הוויזות
חשד לרצח בגליל המערבי: צעיר בן 23 נדקר למוות ביישוב כאבול
א-סיסי: "פיוס פתח וחמאס יסלול דרך לשלום בין ישראל לפלסטינים"

קים ג'ונג און ואחותו קים יו-ג'ונג. רויטרס
קים ג'ונג און ואחותו קים יו-ג'ונג בטקס בפיונגיאנג, אתמול/רויטרס

בשנים האחרונות היא צולמה פעמים רבות לצד אחיה בציבור במהלך סיוריו השונים, אחרי שבתחילת השלטון הנוכחי היא לא הייתה תחת אור הזרקורים. כיום, היא נחשבת כמי שאחראית לתדמית הציבורית שלו בתור סגנית מנהלת מחלקת התעמולה המשפיעה. עדות לחשיבותה ההולכת וגוברת נעוצה בעובדה שהיא נתונה לסנקציות אמריקניות מאז ינואר האחרון בשל מעורבותה בהפרות זכויות אדם במדינה.

יו-ג'ונג, היא בתו הצעירה ביותר של המנהיג הקודם קים ג'ונג-איל והיא חולקת עם אחיה ג'ונג-און גם את אותה האם. השניים, שלמדו בנערותם בברן, שוויץ, נחשבים לקרובים מאוד. קים, לפי דיווחים שונים, נשואה למזכ"ל המפלגה הקומוניסטית צ'ו ריונג-הא. ב-2014, כשאחיה נעלם לזמן ממושך בשל מחלה ועלו השערות כי ייתכן שהוא ימות בתוך זמן קצר, עלתה ספקולציה שהיא עשויה להחליפו בתפקיד מנהיגת קוריאה הצפונית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
עצרת תמיכה במנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בפיונגיאנג. 10 באוגוסט 2017. רויטרס
יו-ג'ונג משמשת סגנית מנהלת מחלקת התעמולה המשפיעה/רויטרס

בדומה ליתר בני משפחת קים, לא הרבה ידוע על האחות הצעירה, ולכן גם הסיבות לקידומה ולקידומם של גורמים אחרים - בהם שר החוץ ושניים משלושת ראשי תכנית הטילים - הן בעיקר מקור להשערות.

לפי מייקל מאדן, מומחה לקוריאה הצפונית וחבר באתר "צפון 38" העוקב אחרי המתרחש במדינה, הקידום מצביע על כך "שמעמדה חזק הרבה יותר ממה שסברו עד כה וכי זהו המשך ביסוס הכוח של משפחת קים".

במשרד לאיחוד של קוריאה הדרומית ראו בהחלטות של קים ניסיון של פיונגיאנג לנווט את דרכה החוצה מהבידוד הבינלאומי שלה, עם קידום דור חדש של פוליטיקאים במקומה של הגווארדיה הישנה."חילופי הגברי הנרחבים מראים כי קים ג'ונג און לוקח את המצב הנוכחי ברצינות ושהוא מחפש פריצת דרך על ידי קידום שכבה חדשה של פוליטיקאים", טוענים בסיאול.

אנשים בסיאול צופים בקים יו ג'ונג, אחותו של מנהיג קוריאה הצפונית, 2014. AP
חייה אפופים בסודיות. תושבים בסיאול צופים בקים הצעירה, 2014/AP

בשנה האחרונה, זכתה האחות הצעירה להופיע בשורת אירועים מרכזיים במדינה הקומוניסטית. באפריל, היא נראתה יוצאת במהירות כדי להביא למנהיג קים את דפי הנאום שלו במהלך מצעד צבאי מאסיבי שהתקיים לרגל יום הולדתו ה-105 של סבם ומייסד המשטר, קים איל סונג. באותו חודש, היא נעמדה לצדו במהלך טקס חניכת פרוייקט בנייה חדש בבירה פיונגינאג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully