וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות עם צפון קוריאה: ארה"ב ערכה תמרון אווירי ותרגיל ימי באזור

11.10.2017 / 11:48

מפציצים אמריקניים ערכו תרגיל יחד עם מטוסים מיפן ומקוריאה הדרומית בשמי חצי האי, ונושאת המטוסים "רונלד רייגן" הפליגה לאזור בליווי ספינת קרב יפנית. טראמפ קיבל תדרוך מראשי הצבא על ההיערכות מול איומי פיונגיאנג

צילום: רויטרס, CNN, עריכת וידאו: נועה לוי

שני מפציצים אמריקניים ערכו הלילה (רביעי) תמרון אווירי בשמי חצי האי הקוריאני ונושאת מטוסים עורכת תרגיל ימי באזור ברקע המתיחות עם קוריאה הצפונית ובזמן שוושינגטון שוקלת גם תגובות צבאיות נגד פיונגיאנג.

המפציצים, מדגם B-1B, טסו יחד עם כלי טיס מחילות האוויר של יפן ושל קוריאה הדרומית, אחרי שהמריאו מבסיס חיל האוויר אנדרסן בגואם - הטריטוריה האמריקנית באוקיינוס השקט שאותה מאיימת פיונגיאנג לתקוף. בהודעת צבא ארצות הברית נמסר כי התמרון נערך בקרבת ימה של יפן וכי זו הפעם הראשונה שמטוסים אמריקניים טסים בשמי האזור בשעות החשכה.

שעות לאחר מכן, הודיע צבא יפן כי הצי האמריקני מקיים תמרונים ימיים באזור אוקינוואה, שמדרום-מערב לחצי האי הקוריאני, יחד עם ספינת קרב יפנית. התמרון, שהחל ביום שבת, כולל את נושאת המטוסים "רונלד רייגן", המלווה בספינות קרב, שהפליגו ממצר באשי, שמפריד את הפיליפינים ואת טייוואן.

עוד בוואלה! NEWS:
מתחת לאף של ארה"ב: "צפון קוריאה גנבה את תכנית המלחמה נגדה"
קוריאה הצפונית טוענת: "ארצות הברית ניסתה להתנקש בקים"
מנהיג צפון קוריאה: "הנשק הגרעיני שלנו - אמצעי הרתעה עוצמתי"

מפציץ אמריקני מדגם B1-B ממריא מהבסיס בגואם לתמרון לילי מעל ים יפן, 11 באוקטובר 2017. רויטרס, רויטרס
מפציץ מדגם B1-B ממריא מבסיס אמריקני בגואם, הלילה/רויטרס, רויטרס

תמרונים דומים נערכו בחודשים האחרונים בתגובה לניסויי טילים שערכה קוריאה הצפונית. הודעת הצבא מגיעה ברקע המתיחות הגוברת באזור וכן החלפת האיומים בין משטרו של קים ג'ונג און לבין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. המפציצים האמריקנים

הבית הלבן הלבן הודיע הלילה כי טראמפ קיבל תדרוך משר ההגנה ג'יימס מאטיס ומראש המטות המשולבים הגנרל ג'וזף דנפורד על אודות האופציות הצבאיות במקרה של מתקפה מצד קוריאה הצפונית. על פי ההודעה, התדרוך סקר גם אפשרות של מתקפת מנע נגד איום הגרעין של פיונגיאנג על שטח המדינה או על בנות בריתה בדרום-מזרח אסיה.

עוד באותו נושא

מתחת לאף של ארה"ב: "צפון קוריאה גנבה את תכנית המלחמה נגדה"

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מגיע לגרינסבורו לאירוע התרמה בצפון קרוליינה 9 באוקטובר 2017. רויטרס
נערך לעימות אפשרי עם קוריאה. טראמפ/רויטרס

ממשלת קוריאה הדרומית נערכת בימים האחרונים לאפשרות של ניסוי נוסף בטילים בליסטיים מצדה של שכנתה מצפון, המציינת השבוע 72 שנה לייסוד מפלגת השלטון הקומוניסטית. צבא קוריאה הדרומית הודיע אתמול כי זוהו תנועות של כוח אדם וציוד צבאי בצפון המדינה המבודדת וכי אלו עלולות לרמז על הכנות לניסוי נוסף.

בנוסף לכך טען אתמול חבר מפלגת השלטון בפרלמנט בסיאול כי האקרים מפיוניאנג הצליחו לחדור למחשבי הצבא במדינה ולגנוב מסמכים מסווגים, בהם תכניות מלחמה משותפות עם ארצות הברית למתקפה נגד קוריאה הצפונית.

(עדכון ראשון: 3:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully