וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג צפון קוריאה: "הנשק הגרעיני שלנו - אמצעי הרתעה עוצמתי"

8.10.2017 / 7:56

בנאום שנשא קים בפני הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית, הוא אמר כי הנשק הוא "ערובה לשלום ולביטחון בחצי האי הקוריאני". זאת ברקע איומיו של טראמפ, שהביע את ספקנותו כי הדיפלומטיה מול פיונגיאנג יכולה לפתור את המשבר

רויטרס

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און אמר כי הנשק הגרעיני של ארצו הוא "אמצעי הרתעה עוצמתי", שמבטיח את ריבונות המדינה - כך דיווחה היום (ראשון) התקשורת הממלכתית.

זאת שעות אחרי שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי "רק דבר אחד יעבוד" בהתמודדות עם המדינה המבודדת. הוא לא פירט, אך דבריו נראו כרמז נוסף לכך שהוא שוקל פעולה צבאית נגד פיונגיאנג.

קים נאם בפני הוועד המרכזי של קוריאה הצפונית, שם, לפי התקשורת הממלכתית, הוא דן "במצב הבינלאומי הסבוך". לדבריו, "הנשק הגרעיני הוא ערובה לשלום ולביטחון בחצי האי הקוריאני ובצפון-מזרח אסיה".

בחודשיים האחרונים, שיגרה קוריאה הצפונית שני טילים שחלפו בשמי יפן וערכה את הניסוי הגרעיני השישי שלה, כשלפי חשש של גורמים אמריקניים, היא מתקדמת לעבר השלמת המטרה לפיתוח ראשי קרב גרעיניים שאותם תוכל לשגר בטילים בליסטיים בין-יבשתיים אל ארצות הברית.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ מאיים שוב על קים: רק דבר אחד יעבוד מול קוריאה הצפונית
תחקיר: ארה"ב מייבאת מצפון קוריאה דגים ממפעלים שמממנים את הגרעין

קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
קים ג'ונג און צופה בשיגור טיל/רויטרס

עוד אמר קים בנאומו כי המדיניות של פיתוח הנשק הגרעיני לצד הכלכלה הוכיחה את עצמה "לחלוטין". קים אמר כי "הכלכלה הלאומית התחזקה השנה, למרות הסנקציות המחריפות", בהתייחסותו לעיצומים של מועצת הביטחון של האו"ם.

במהלך המפגש גם נרשמו שינויים במבנה השלטון הסודי בפיונגיאנג. אחותו של המנהיג, קים יו ג'ונג, מונה להיות ממלאת מקום בפוליטביורו – הגוף החשוב ביותר במשטר, שנמצא בשליטת קים ג'ונג און.

עוד באותו נושא

ה-CIA מעריך: בניגוד לדברי טראמפ, שליט קוריאה הצפונית "לא משוגע"

לכתבה המלאה
מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און ואחותו קים יו ג'ונג, אפריל 2017. רויטרס
המשפחה מבססת את כוחה. קים ואחותו/רויטרס

יחד עם קים ג'ונג און, אחותו בת ה-28 היא החברה היחידה בגוף שנולדה במאה הנוכחית. קידומו מצביע על כך שהיא הפכה למחליפתו של דודו של המנהיג, קים קיונג הי, שהיה אחד מבכירי ההנהגה תחת השלטון של קים ג'ונג איל.

לפי מייקל מאדן, מומחה לקוריאה הצפונית מאתר "צפון 38", קידמו מראה כי "מעמדה משמעותי יותר ממה שסברו קודם לכן וזהו ביסוס כוח נוסף של משפחת קים". בינואר, משרד האוצר בוושינגטון הטיל סנקציות על קים יו ג'ונג ועל גורמים רשמיים נוספים בשל "הפרות חמורות של זכויות אדם".

בין המקודמים הנוספים היו קים ג'ונג סי קורי פיונג צ'ול, שניים משלושת האנשים שאחראים לפיתוח תכנית הטילים. שר החוץ רי יונג הו, שכינה את טראמפ "נשיא הרשע" במהלך נאומו בעצרת הכללית של האו"ם בחודש שעבר, קודם לחבר בעל זכות הצבעה מלאה בפוליטביורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully