וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבודד בבית הלבן: "טראמפ מתנהג כמו סיר לחץ"

שורת גורמים תיארו בפני הוושינגטון פוסט נשיא זועם שאינו ניתן לריסון. עוד נטען כי הוא מתוסכל במיוחד משר החוץ טילרסון, וכי למתקפה נגד יו"ר ועדת החוץ בסנאט עלולות להיות השלכות קשות

צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מתוסכל מממשלו וזועם על כך שהוא לא מקבל מספיק קרדיט על טיפולו בשלושת ההוריקנים ההרסניים שפקדו בחודשים האחרונים את המדינה - כך דווח אמש (שני) בוושינגטון פוסט, מפי שורת גורמים רשמיים בבית הלבן וגורמים אחרים, שתיארו את טראמפ כמי שהופך ליותר ויותר מבודד בוושינגטון.

בתוך כמה ימים, טראמפ נקלע לשורת מריבות מתוקשרות, האחרונה שבהן עם יו"ר ועדת החוץ של הסנאט בוב קורקר. מקורביו של הנשיא חוששים כי לעימות עם קורקר, שאינו מתמודד על כהונה נוספת בשנה הבאה והטיל ספק בכשירותו של טראמפ לתפקיד, יהיו השלכות קשות על המאמצים להעביר חקיקה בקונגרס - כולל את הרפורמה במס השנויה במחלקת.

עוד בוואלה! NEWS
פייק ניוז ביוטיוב: "רוסיה רכשה מודעות בגוגל למען טראמפ"
סנאטור רפובליקני בכיר: "טראמפ עלול להוביל למלחמת עולם שלישית"
הגברת נגד הגרושה: מלניה טראמפ בתגובה זועמת "לאישה הראשונה"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בניו ג'רזי, אוגוסט 2017. רויטרס
"עלול לגרור את ארה"ב למלחמת עולם שלישית"/רויטרס

קורקר אף הזהיר כי טראמפ עלול לגרור את ארצות הברית למלחמת עולם שלישית, אזהרה שלפי חלק מההערכות עשויה לשמש בעתיד קרקע להדחת טראמפ על בסיס התיקון ה-25 לחוקה, שלפיו ניתן להדיח נשיא אם רוב חברי הממשל סבורים שהוא אינו כשיר לתפקיד.

בריאיון ל"ניו יורק טיימס" הזהיר קורקר כי "איומיו הפזיזים של הנשיא כלפי מדינות אחרות יכולות להעלות את המדינה על הנתיב למלחמת עולם שלישית". הוא תקף בחריפות את טראמפ ואמר כי הוא "מנהל את הבית הלבן כמו תכנית ריאליטי". לדבריו, "הוא מתנהג כאילו הוא בתכנית 'המתמחה', או משהו בסגנון". החל לבקר את טראמפ לעיתים תכופות לאחר שהודיע על כך שאין בכוונתו להתמודד להכונה נוספת, ואמר כי "הבית הלבן נמצא על מסלול התרסקות".

עוד באותו נושא

הגברת נגד הגרושה: מלניה טראמפ בתגובה זועמת "לאישה הראשונה"

לכתבה המלאה
יו"ר ועדת החוץ של הסנאט בוב קורקר – וושינגטון, מרץ 2015. GettyImages
"מביך שהבית הלבן הפך למעון יום למבוגרים". קורקר/GettyImages

לפי אותם גורמים, טראמפ הפגין בימים האחרונים זעם רב, והותיר את יועציו הקרובים ביותר, בהם את ראש הסגל ג'ון קלי, אובדי עצות. הוא מתוסכל במיוחד בנוגע לשר החוץ רקס טילרסון, שלפי דיווחים ב-NBC וב-CNN כינה אותו "טמבל" לפני כמה חודשים. "אנחנו נמצאים במצב של סיר לחץ", תיאר את טראמפ אחד ממקורביו. הוא אמר כי אם טראמפ אינו משחרר קיטור, הוא "הופך לסיר לחץ ומתפוצץ".

בעבר קורקר נחשב לאחד מנאמניו של טרמאפ ומועמדותו אף נשקלה לתפקיד שר החוץ. המריבה בין השניים הגיעה גם לטוויטר, שם כתב טראמפ כי הסנאטור "התחנן" לקבל ממנו הודעת תמיכה, וכשזה סירב להעניק אותה, הודיע שלא יתמודד שוב כיוון שלא יצליח להיבחר בלי תמיכת הנשיא.

"הוא גם אחראי במידה רבה לעסקה הגרועה עם איראן!", כתב הנשיא, "לא היה לו אומץ לרוץ שוב!". קורקר לא נותר חייב וצייץ בתגובה: "זה מביך שהבית הלבן הפך להיות מעון יום לטיפול במבוגרים. ברור שמישהו פספס את המשמרת שלו הבוקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully