וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנאטור רפובליקני בכיר: "טראמפ עלול להוביל למלחמת עולם שלישית"

9.10.2017 / 6:27

בוב קורקר, יו"ר ועדת יחסי החוץ ובעבר תומך בולט של טראמפ, אמר כי הוא "מנהל את הבית הלבן כמו תכנית ריאליטי". זאת אחרי שהנשיא אמר כי הוא "התחנן" לקבל את תפקיד שר החוץ. קורקר לא יתמודד על כהונה נוספת, ולכן משוחרר מלחצים פוליטיים

עריכת וידאו:נועה לוי

יו"ר ועדת יחסי החוץ של הסנאט, בוב קורקר הרפובליקני, הזהיר הלילה (שני) כי הנשיא דונלד טראמפ עלול להוביל את ארצות הברית אל מלחמת עולם שלישית. ההאשמות הקשות בין הסנאטור הוותיק נגד הנשיא, חבר מפלגתו, מגיעות אחרי שטראמפ השתלח בקורקר שעות קודם לכן.

בריאיון ל"ניו יורק טיימס" הזהיר קורקר כי "איומיו הפזיזים של הנשיא כלפי מדינות אחרות יכולות להעלות את המדינה על הנתיב למלחמת עולם שלישית". הוא תקף בחריפות את טראמפ ואמר כי הוא "מנהל את הבית הלבן כמו תכנית ריאליטי". לדבריו, "הוא מתנהג כאילו הוא בתכנית 'המתמחה', או משהו בסגנון".

לאחרונה הודיע קורקר כי לא יתמודד מחדש על המושב שלו בסנאט מטעם מדינת טנסי בשנת 2018. בשבועות האחרונים, בין היתר על הרקע הזה, הוא החל לבקר את טראמפ לעיתים תכופות, ואמר כי "הבית הלבן נמצא על מסלול התרסקות".

עוד בוואלה! NEWS:
רקטה שוגרה לעבר עוטף עזה; צה"ל הגיב בירי לעמדת תצפית של חמאס
א-סיסי: "פיוס פתח וחמאס יסלול דרך לשלום בין ישראל לפלסטינים"
משבר ביחסים: ארה"ב וטורקיה עצרו את הנפקת הוויזות

הסנאטור בור קורקר בעצרת בחירות עם טראמפ, יולי 2016. GettyImages
קרע בין בעלי הברית לשעבר. טראמפ וקורקר, בעצרת בחירות ביולי שעבר/GettyImages

בעבר קורקר נחשב לאחד מנאמניו של טרמאפ ומועמדותו אף נשקלה לתפקיד שר החוץ. המריבה בין השניים החלה אתמול בבוקר, כשהנשיא, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הסנאטור "התחנן" לקבל ממנו הודעת תמיכה, וכשזה סירב להעניק אותה, הודיע שלא יתמודד שוב כיוון שלא יצליח להיבחר בלי תמיכת הנשיא.

"הוא גם אחראי במידה רבה לעסקה הגרועה עם איראן!", כתב הנשיא, "לא היה לו אומץ לרוץ שוב!". קורקר לא נותר חייב וצייץ בתגובה: "זה מביך שהבית הלבן הפך להיות מעון יום לטיפול במבוגרים. ברור שמישהו פספס את המשמרת שלו הבוקר".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

הציוץ של קורקר

בהמשך, התראיין הסנאטור הבכיר לניו יורק טיימס והמשיך במתקפה. "הוא מדאיג אותי. הוא צריך להדאיג את כל מי שאכפת לו מהמדינה". הוא אמר כי טענתו של טראמפ שלפיה הוא התחנן לתמיכתו אינה נכונה, וכי למעשה הנשיא הוא זה שהפציר בו להתמודד לכהונה נוספת והבטיח לתמוך בו.

יו"ר ועדת יחסי החוץ של הסנאט אמר עוד כי טראמפ מהווה סיכון כה חריף,עד שחוג של גורמי ממשל בכירים חייב להגן עליו מפני האינסטינקטים שלו עצמו. "אני יודע שבכל יום בבית הלבן זה מצב של ניסיון להכיל אותו".

ההחלטה של טראמפ לצאת לעימות חזיתי מול סנאטור בכיר נוסף עלולה להקשות עליו עוד יותר להעביר בסנאט מהלכים משמעותיים כמו רפורמת הבריאות, רפורמת מס או אפילו החלטה על ביטול הסכם הגרעין.

לרפובליקנים יתרון צר של 52 מול 48 סנאטורים, אך לטראמפ כמה יריבים מבית כמו ג'ון מקיין, ג'ף פלייק, סוזן קולינס ובן סאס, שלא ממהרים להתייצב לצידו. כעת, נראה שהוא רכש אויב חדש שלא צפוי לעמוד לבחירה מחדש בשנת 2018, ולפיכך הוא גם משוחרר ממחויבות פוליטית כלפי הנשיא והנהגת המפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully