וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצינה שביקרה בכירים במשטרה הלכה לעולמה: "שברון הלב הפיל אותה"

דניאל דולב, כתבנו לענייני משפט

10.10.2017 / 14:00

ארבעה חודשים אחרי שפורסמו שיחות שבהן ביקרה בכירים בארגון, מתה ניצב-משנה סימה ימין לאחר הידרדרות במצבה הבריאותי. על אף שהיא זו שביקשה לעבור מתפקידה, מכריה סיפרו כי חשה שנדחקה הצדה: "אתה בונה מפעל חיים וביום אחד כורים לך בור"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביקשה שהמפכ"ל לא יגיע להלוויה. מודעת האבל של המשטרה עקב מותה של ימין/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארבעה חודשים לאחר שפורסמו שיחות שבהן ביקרה כמה מבכירי משטרת ישראל בחריפות, הלכה לעולמה בשבוע שעבר ניצב-משנה סימה ימין, שעמדה בשנים האחרונות בראש מחלקת ביטחון המידע של המשטרה. שוטרים בעבר ובהווה סיפרו על קצינה מקצועית ומוערכת שננטשה ברגע האמת על ידי המערכת. כמה ימים לפני מותה בגיל 50, ביקשה כי מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך וראש אגף משאבי אנוש לא יגיעו להלווייתה.

המחלקה שבראשה עמדה ימין היא זו שאחראית על סיווגים ביטחוניים ובדיקות פוליגרף בארגון, ותפקידה נחשב לאחד הרגישים בו. ביוני 2016 פורסם כי בכירים במשטרה הפעילו לחץ על ימין לאחר שבנו של קצין בכיר נכשל בתחקיר הביטחוני. אז, דווח כי ימין עדכנה את הממונים עליה על כך, וכן את היועץ המשפטי של המשטרה. לפי הפרסומים, לאחר שהעניין לא טופל במשטרה, הגיע המידע גם למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בצורה של עדות מפורטת. במח"ש המשיכו בבדיקת הנושא וימין עצמה זומנה למתן עדות, שבמהלכה אישרה את המידע וכן עדויות נוספות לגבי לחצים שהופעלו עליה.

גם לאחר הפרשה, נחשבה ימין, אז קצינה בדרגת סגן-ניצב, מועמדת לקידום ולקבלת דרגת ניצב-משנה - שאותה קיבלה לבסוף רק לאחר מותה. עם זאת, לפני ארבעה חודשים נחשפה הקלטה של ימין בחדשות 2, שם היא נשמעת מבקרת בחריפות קצינים בכירים. בין היתר, אמרה ימין על ניצב ג'מאל חכרוש כי "לא יוכל לעבור פוליגרף", ועל סגן המפכ"ל זוהר דביר כי הוא "לא מבין מה מדברים איתו, אם עולות בדיון יותר משתי סוגיות – הוא מאבד את הכיוון".

עוד בוואלה! NEWS
מות החיילת בכלא 4: מסתמן כי לא יוגשו כתבי אישום נגד המעורבים
סיורים ודיווחים בפייסבוק: כך נאבקים בהפחדות ה"ליצנים"
אמה של מאי גורפינקל קיבלה את הטלפון שנגנב - עם הזכרונות ממנה

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, טקס חניכת סירות משטרה למערך הימי של משטרת ישראל. מרינה הרצליה 9 בפברואר 2017. מגד גוזני
ימין ביקשה לעזוב את תפקידה, אך מכריה רומזים על "הגלייתה". אלשיך/מגד גוזני

גורמים במשטרה ציינו כי מונה קצין בודק כדי לחקור את הפרשה, אולם הוא לא הספיק להשלים את עבודתו לפני מותה של ימין. אך גם ללא מסקנות הבדיקה, התברר כי מי שהקליט את ימין וקיווה לפגוע בקריירה שלה – הצליח. ימין ביקשה לעבור מתפקידה ושובצה במערך ההדרכה, לכאורה עד להחלטה על שיבוצה לתפקיד אחר. לפי פרסום נוסף, היא פנתה למפכ"ל רוני אלשיך וביקשה, לאור המצב שנוצר, לסיים את תפקידה, אך מכריה סיפרו על תמונה מורכבת יותר.

"זו סיטואציה נוראית, אדם שעוד יומיים היה צריך לקבל דרגת ניצב-משנה ומוצא את עצמו מגורש", סיפרה קצינה לשעבר ששירתה לצד ימין ושוחחה עמה בחודשים האחרונים. "זו מערכת שבועטת כל כך חזק. אני חושבת שהם לקחו צעד אחד יותר מדי. היא נראית חזקה ונראית פנטסטי, אבל בפנים דרכו עליה יותר מדי. 'להגלות' מישהו ככה, בהתחלה בלי תפקיד ואחר כך בתפקיד שגם ותיקים מתקשים לשרוד בו, וואלה, די".

בחודשים האחרונים, סיפרו מכריה של ימין שהייתה מדוכאת. היא סבלה מזאבת, מחלה אוטואימונית שעלולה להתפרץ, בין היתר, עקב לחץ נפשי. לאחרונה, התפרצה המחלה ומצבה הבריאותי הידרדר, עד שהלכה לעולמה. "אין אחד שלא יגיד עליה שלא הייתה חזקה", סיפר חבר של המשפחה. "אני חושב באופן אבסורדי, זה מה שהפיל אותה. שברון הלב הזה. אין מה לעשות, אתה בונה מפעל חיים, וביום אחד מישהו שם לך רגל, פותח לך בור – ואתה נופל. מישהו בא בהפתעה ודוחף אותך".

עוד בוואלה!

נתניהו על המגעים בין הרשות לחמאס: מי שמתפייס - שיכיר בישראל

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זו מערכת שבועטת חזק". הלווייתה של ימין/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המשטרה הייתה כל רמ"ח איבריה", סיפר חבר קרוב אחר של ימין. "היא הייתה מאוד טוטאלית וכשהייתה מדברת על המשטרה, היא הייתה קורנת". הוא הוסיף כי "לבה ופיה היו שווים, וזה אולי מה שגרם לכל התהליך הזה. אם היא הייתה חושבת משהו, היא הייתה אומרת לך, לא הייתה חוסכת ביקורת איפה שצריך והייתה מאוד דעתנית". ניצב-משנה (בדימוס) ענת לאור, ששימשה ראש מחלקה באגף התכנון, סיפרה כי ימין הייתה "מוכשרת, אינטליגנטית בטירוף ויכולה להזיז דברים. היא הייתה גם מאוד ישירה".

קצין נוסף שהכיר את ימין סיפר כי "כל החיים טובת הארגון הייתה לנגד עיניה". לדבריו, "היא מאוד אהבה את המקצוע. היא אמרה דברים בשיחה שהיא חשבה שהיא בארבע עיניים, במקום מסוים שהיא הרגישה שהיא יכולה להתבטא באופן אישי. גם אדם שנאמן לתפקיד יש לו את המעגל שהוא מרגיש לפעמים שבו הוא רוצה לפרוק, והוא לא מצפה שהוא יוקלט. הוא לא מצפה שמישהו ישתמש בהקלטה הזו. זה ממש מעשה נוראי, שיכול לשבור נפש של כל אדם ולשבור את האמון שלו. אני לא חושבת שבחלומות הכי פרועים היא חשבה שמישהו יעשה בזה שימוש. אדם 30 שנה עובד כמו חמור, בונה את שמו, ובסוף חווה משבר אמון כזה של מישהו שבוגד בה, משליך אותה לכלבים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלווייתה של ימין/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל משתתפת בצערה של המשפחה. ניצב-משנה סימה ימין שירתה במשטרת ישראל במשך שנים רבות והייתה קצינה מקצועית ומוערכת. מאז היוודע דבר פטירתה, משטרת ישראל שותפה לכאבה ומלווה את המשפחה. מטעמי צנעת הפרט ושמירה על כבודה של המנוחה, לא נפרט מעבר לכך. אנו נמשיך לעשות ככל שיידרש על מנת להקל על כאבה של המשפחה. יהי זכרה ברוך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלווייתה של ימין/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully