וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות אלפים הפגינו בברצלונה נגד עצמאות: "קטלוניה היא ספרד"

המחאה התקיימה בצל החשש שמנהיגי החבל יכריזו על עצמאות לאחר משאל העם, שבו הצביעו רוב הנשאלים בעד היפרדות מהממלכה. ראש ממשלת ספרד הבהיר כי להכרזה על עצמאות אין כלל משמעות ואיים להשעות את האוטונומיה של קטלוניה

צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

מאות אלפי אנשים יצאו היום (ראשון) להפגין בברצלונה, בירת קטלוניה, נגד עצמאות המחוז שבצפון-מזרח המדינה בעקבות משאל העם השנוי במחלוקת. גם אתמול התקיימו הפגנות נרחבות ברחבי ספרד, כולל בבירה מדריד.

המפגינים נופפו בדגלי ספרד וקטלוניה ונשאו שלטים שבהם נכתב "קטלוניה היא ספרד" ו"ביחד אנחנו חזקים", בזמן שפוליטיקאים משני הצדדים מקשיחים את עמדותיהם כחלק מהמשבר הפוליטי החריף ביותר במדינה זה כמה עשורים. המחאה מאורגנת על ידי "החברה האזרחית הקטלאנית", ארגון המתנגד לשאיפות הבדלניות של מנהיגי המחוז.

לפי התוצאות הרשמיות, כ-90% מהמצביעים תמכו בעצמאות - אך אחוז ההצבעה ביום ראשון שעבר היה נמוך, כשרק 43% מבעלי זכות הבכירה ניצלו את זכותם. כמו כן, נרשמו תלונות על שורת אי-סדרים בהצבעה, כשמשטרת ספרד החרימה גם תיבות הצבעה. ארגון "החברה האזרחית הקטלאנית" טוען כי הוא מייצג את "הרוב הדומם", המתנגד לעצמאות.

ביום שלישי אמור לנאום מנהיג חבל קטלוניה קרלס פוג'דמון בפני הפרלמנט האזורי, אחרי שדיון מתוכנן למחר על עצמאות הושעה בידי בית המשפט החוקתי של ספרד.

לקריאה נוספת על משאל העם בקטלוניה
רבבות קראו לאחדות במדריד וברצלונה: "קטלוניה, אוהבים אותך"
המשבר בספרד: מנהיג קטלוניה ינאם בפני הפרלמנט אחרי המשאל

הפגנה למען אחדות ספרד בברצלונה, קטלוניה, 8 באוקטובר 2017. רויטרס
הפגנה למען אחדות ספרד בברצלונה, היום/רויטרס

ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי, מצדו, אמר כי להכרזת עצמאות מצד קטלוניה לא תהיה שום משמעות, כשהוא שב על כך שהוא אינו שולל את האפשרות להשעות את האוטונומיה של החבל העשיר בשל משאל העם. בריאיון לעיתון אל פאיס, אמר ראש ממשלת ספרד כי הוא מתנגד לכך ניסיון תיווך בינלאומי לפתרון המשבר.

כ-900 איש נפצעו במהלך העימותים בין המשטרה למפגינים ולמצביעים, כמו גם 33 שוטרים. ביום שישי התנצלה לראשונה מדריד על האלימות, אך גם ביקרה את קיום התהליך. מפקד משטרת קטלוניה ועוד שני גורמים בכירים נחקרו בבית המשפט החוקתי בחשד להסתה להמרדה, אחרי שהכוח המקומי במחוז, "לוס מוסוס", הואשם בכך שלא פעל לאכוף את פסיקות בתי המשפט.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הפגנה למען אחדות ספרד ונגד עצמאות קטלוניה בברצלונה, 8 באוקטובר 2017. רויטרס
רק 43% מבעלי זכות הבחירה הצביעו במשאל העם. ההפגנה בברצלונה/רויטרס

"אנחנו מרגישים גם קטלאנים וגם ספרדים", אמרה ארצ'לי פונזה, 72, במהלך ההפגנה. "אנחנו עומדים בפני חוסר ודאות עצום. אנחנו צריכים לראות מה יקרה השבוע אבל עלינו לדבר בקול ברור כך שהם ידעו מה אנחנו רוצים".

ראול בריונס, מהנדס בן 40, השמיע עמדות דומות. "מי שהגיע להפגין כאן לא חש כל כך קטלאני כמו שהוא חש ספרדי", אמר בריונס, שלבש חולצה של נבחרת ספרד בכדורגל. "אנחנו אוהבים את הדברים כמו שהם היו עד עכשיו ואנחנו רוצים שזה יימשך".

(עדכון ראשון 12:24)

הפגנה למען אחדות ספרד ונגד עצמאות קטלוניה בברצלונה, 8 באוקטובר 2017. רויטרס
הפגנה למען אחדות ספרד ונגד עצמאות קטלוניה בברצלונה, 8 באוקטובר 2017/רויטרס
הפגנה למען אחדות ספרד ונגד עצמאות קטלוניה בברצלונה, 8 באוקטובר 2017. רויטרס
הפגנה למען אחדות ספרד ונגד עצמאות קטלוניה בברצלונה, 8 באוקטובר 2017/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully